Saturday, March 01, 2014

Penganut Hindu Perlu Segera Peluk Islam.. -Prof Waid Barkash


New Delhi , India. Seorang profesor English Masjid Alahabad Universiti India, dalam Procon buku terakhirnya berjudul "KALKY AUTAR " (Petunjuk Yang Maha Agung) yang baru diterbitkan memuatkan Sebuah Pengisytiharan yang sangat mengejutkan kalangan Intelek Hindu.
 
Profesor itu secara secara terbuka dan dengan 'Alasan - Alasan Saintifik' , menyeru para penganut Hindu untuk segera memeluk Agama Islam dan sekaligus mengimani risalah yang dibawa oleh Rasulullah Saw, kerana menurutnya , sebenarnya Muhammad Rasulullah SAW udah sosok dinanti - nantikan.. Yang sebagai sosok pembaharu spiritual.

Prof Waid Barkash (Penulis buku ) yang masih berstatus Pendeta Besar Kaum Brahmana mengatakan bahawa ia telah menyerahkan results kajiannya 'Penyengat Lapan Pendeta Kaum Besar Hindu dan Acha' semuanya menyetujui percepatan dan ajakan yang telah didakwa di dalam buku . Semua Kriteria yang disebutkan dalam buku suci Kaum Hindu ( Wedha ) tentang ciri - ciri " KALKY AUTAR " Sama persis dengan ciri - ciri yang dimiliki Oleh Rasulullah SAW .

Mengedepankan ajaran Hindu disebutkan untuk masalah ciri KALKY AUTAR.  
di antaranya ialah,
  • bahawa Dia akan dilahirkan di Jazirah , 
  • bapaknya bernama SYANUYIHKAT 
  • dan ibunya bernama SUMANEB .  
Dalam bahasa Sanskrit kata SYANUYIHKAT udah paduan doa kata yaitu SYANU Artinya ALLAH Sedangkan YAHKAT Artinya anak laki ATAU Hamba Yang dalam bahasa Arab disebut ABDUN. Dengan demikian kata SYANUYIHKAT Artinya " ABDULLAH ".  

Demikian juga kata SUMANEB Yang dalam bahasa Sanskrit Artinya Amana atau AMAAN yang penterjemahan bahasa Arabnya "Aminah ". Sementara all orang tahu bahawa Nama bapak Rasulullah SAW udah ABDULLAH dan Nama ibunya Minah.

Mengedepankan kitab Wedha juga disebutkan bahawa Siak akan mengirim Utusan -Nya kedalam sebiuah Bahru untuk mengajarkan KALKY AUTAR (Petunjuk Yang Maha Agung) . Cerita yang disebut dalam kitab Wedha Jogja mengingatkan akan Kejadian di Gua Hira jam Rasulullah didatangi Malaikat Jibril untuk mengajar kepadanya wahyu tentang Islam.

Bukti yang berbaring dikemukakan Prof Barkash bahwa kitab Wedha juga menceritakan bahawa Siak akan memberi kepada Kalky Autar seekor kuda yang larinya sangat pantas, yang membawa Kalky Autar mengelilingi Tujuh Lapis Langit . Ini di merupakan isyarat langsung mulai Kejadian Isra ' Mi'raj dimana Rasullah mengendarai Buroq.

Salah satu ramalan kedatangan nabi Muhammad yg sangat terkenal yang juga telah membuat seorang professor bahasa dari Alahabad University India mengajak penganut Hindu Masuk Islam ...
Dikutip dari buletin Aktualita Dunia Islam no 58/II Pekan III/februari 1998 (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails