Wednesday, February 26, 2014

Video Klip Katy Perry Bakar Kalimat Allah, Cabar Umat Islam..

Katy Perry dalam salah satu adegan video klipnya, Dark Horse.
Katy Perry dalam salah satu adegan video klipnya, Dark Horse.

LOS ANGELES - Penyanyi tenar Amerika Syarikat , Katy Perry terlibat dalam kontroversi . Itu selepas video klip single terbarunya , Dark Horse yang menggambarkan budaya Mesir kuno menimbulkan kecaman .

Pokok masalahnya adalah dalam salah satu adegan , Perry yang berperanan sebagai Cleopatra mengeluarkan sihirnya kepada seorang lelaki yang mendekatinya . Ketika lelaki itu mengeluarkan berlian saiz besar , halilintar yang keluar dari tangan Perry langsung menyambar tubuh lelaki itu yang berubah menjadi debu .


 















Yang menjadi masalah adalah lelaki itu menggunakan kalung dengan lafaz Allah , yang langsung ikut terbakar dan hancur . Tindakan itu jelas dianggap bentuk ketidakhormatan kepada kaum Muslim .Munculnya simbol agama Islam itu memunculkan reaksi keras di dunia maya . Adegan itu dapat ditangkap dengan melihat video klip pada minit ke 1:15 . Untuk melihatnya perlu pandangan jauh atau dengan cara memperbesar gambar agar mudah dilihat .

Menurut Fuse.tv , para pengguna Twitter sedang menyeru sikap boikot untuk video klip Dark Horse . Bahkan , melalui laman Change.org , sedang digalang petisyen yang sudah terkumpul belasan ribu tanda tangan .


Yang mudah dilihat dalam video klip penyanyi berusia 29 tahun itu adalah isinya banyak memuatkan simbol Illuminati . Mula mata satu , segi tiga piramid , hiasan pentas , hingga pergerakan pelakon penyokong . (IH/ROL)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails