Tuesday, February 25, 2014

Presiden Seorang Gay? Rakyat AS Patut Malu.

Di hari liburnya Obama memilih bermain golf bersama teman masa kecilnya.
WASHINGTON - Kritikan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama terhadap Uganda yang mengeluarkan Rancangan Undang - undang Anti - Homoseksual mempunyai makna global .Obama yang pernah diisukan sebagai gay itu membuat masalah yang tabu ini menjadi topik antarabangsa .

"Rang undang-undang Anti - Homoseksual di Uganda , setelah menjadi undang - undang , akan menjadi lebih dari penghinaan dan bahaya bagi komuniti gay di Uganda . Ini akan menjadi langkah mundur bagi semua rakyat Uganda dan mencerminkan buruknya komitmen kerajaan Uganda dalam melindungi hak asasi rakyat , " kata obama .


Obama sendiri , selain pendorong hak gay , juga diisukan sebagai gay .


Tahun 2012 , Majalah Newsweek mengisytiharkan Obama sebagai ' Presiden Gay Pertama ' , menyusul sokongan Obama terhadap perkahwinan sesama jenis seminggu sebelumnya di AS. Setahun selepas itu , seorang paderi anti - gay asal Amerika Syarikat Scott Lively mengaku mempunyai bukti yang menunjukkan Presiden Amerika Barack Hussein Obama adalah seorang gay . 


Scott menyiarkan pengumuman mengejutkan itu pada laman web organisasi bernama ' Pertahankan Keluarga ' yang dikelolanya , seperti yang dilaporkan oleh laman Huffington Post . Disebutkan , Obama dinyatakan telah mempunyai pasangan gay Reggie Love dan pergi untuk bercuti bersama .Kecurigaan banyak orang bahawa Obama seorang gay ditimbulkan kerana semangat Obama membela hak - hak gay . Tidak kurang dari Pesiden Zimbabwe Robert Mugabe pernah bertanya - tanya mengenai perkara itu .

" Kami bertanya , apakah dia lahir dari seorang homoseksual ? Kami memerlukan kesinambungan dalam bangsa kami , dan yang berasal dari wanita , tidak ada homoseksual . Tidak ada John dan John, dan tidak ada pula Maria dan Maria , " ujar Mugabe , seperti dikutip Urbanposting tahun lalu .


Namun , sampai saat ini belum ada pengesahan bahawa Obama mengakui dirinya seorang gay kecuali hanya sebuah isu . Isu gay juga menimpa Presiden adikuasa lain Vladimir Putin dari Rusia yang sama - sama punya masalah dengan isteri masing - masing .

Sampai saat ini hanya Perdana Menteri Belgium , Elio Di Rupo , satu - satunya kepala pemerintahan yang secara terbuka mengaku seorang gay . (ROL/IH)


Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Binatang pun tak mahu seks sesama jenis. Manusia begini lebih rendah taraf dari binatang. Jika betul, rakyat AS patut malu, dapat presiden begitu.

2 comments:

Anonymous said...

patutnya sebelum kuar statement kena belajar dulu.. dlm komuniti haiwan pun ada lgbt. google je la..

Anonymous said...

Buktikan haiwan pun lgbt. Itu bukan fitrah haiwan. Sila buat kajian dan buktikan hujah kamu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails