Wednesday, February 26, 2014

Video Klip Katy Perry Bakar Lafaz Allah Memicu Kemarahan..

Katy Perry dengan lambang Mata Ra
Katy Perry dengan lambang Mata Ra

JAKARTA - Penyanyi Katy Perry baru saja mengeluarkan video klip terbarunya yang berjudul ' Dark Horse ' . Klip ini di laman Youtube juga sudah ditonton lebih dari 30 juta penonton . 

 Pasalnya klip ini menjadi kontroversi , khususnya umat Islam , kerana di dalam klip tersebut ada salah satu adegan Katy yang berperanan sebagai Katy - Patra ini membakar seorang timur tengah yang mengenakan kalung berlafaz Allah .

Klip ini pun menimbulkan pro kontra dan kelihatan dalam komen di klip ini sekitar 130 ribu orang saat berita ini diturunkan . Sebahagian besar komen menyuarakan kemarahan dan kekecewaannya kerana Katy menggunakan simbol agama Islam dalam bentul lafaz Allah dalam video klipnya .


Salah satu komen tersebut disuarakan sKiNo MSBeatz . " Rantai dengan nama Allah ? Serius ? Kenapa ? Tidak bisakan video muzik menjadi sederhana saat ini dan tidak menunjukkan simbol satu mata terlalu banyak dan juga cuba untuk menodai agama lain ? Sial .. Dan kenapa penerbit dan pengarah berfikir ini idea yang besar dengan seorang lelaki memakai rantai kalung dengan nama tuhannya orang Arab dan membinasakannya menjadi dingin ? Ada mesej kegelapan yang serius di sini , " katanya .

TheMarissadu06 juga mengulas ' Sangat memalukan ! Nama Allah dibakar " . 


Wulan Damayanti juga mengatakan " Ini tidak baik dengan menggunakan simbol Islam dalam videomu " . 

Mohammed Dokrat bahkan meminta agar klip ini ditutup dan tidak dijadikan video klip rasmi untuk Katy .Dari sekian banyak komen pedas terhadap klip tersebut , malangnya para fans Katy Perry tetap menganggap video klip ini sangat bagus . 

Seperti yang dikatakan Isis Ismail yang mengatakan "Video dan lagu yang cemerlang . Ini seperti kehormatan besar adanya rtis besar yang membuat sebuah video dengan tema orang Mesir kuno . Kerja yang baik semuanya . Sangat mencintaimu Katy dan kamu kelihatan sangat sejuk dan siapa lelaki yang kelihatan baik dengan menggunakan cermin mata itu ? Banyak cinta dari Kaherah . Para pembenci klip ini jelas - jelas sangat iri ".

Komen ini pun dikomentari yang lain . Haura Khansaa mengulas mengenai " Tidakkah kau lihat dalam minit ke 1:16 , lelaki yang memakai kali dengan simbol Allah . Itu sangat merendahkan agama Islam " . 


Little Key juga mengulas mengenai " Pembenci ? Maaf , saya tidak tahu saya tidak sepatutnya untuk membenci dia ( Katy ) saat membakar kalung ( berlafaz ) Allah , kau tahu , hanya muslim bodoh yang melakukan itu . Wanita ini harus berhentu mencari perhatian terhadap lintas agama lain " .
(IH/ROL) 

Lihat sebelum ini...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails