Saturday, April 21, 2012

Wanita Ini Panjat Bumbung Kereta Ahmadinejad


Seorang wanita naik ke bumbung kereta Mahmoud Ahmadinejad (Youtube)
APA komen anda bila seorang wanita merempuh masuk mencelah kumpulan pengiringan Ketua Negara Iran Presiden Mahmoud Ahmadinejad? Bahkan berjaya naik ke atas bumbung keretanya dan sempat berbincang pula dengannya?
Sila klik tautan ini...

Menurut stasiun berita CNN, 19 April 2012, kejadian ini terakam kamera video dan disiar di laman Youtube, sudah disaksikan lebih dari 100,000 orang. Peristiwa ini terjadi di kota pesisir Bandar-Abbas, provinsi Hormozgan, masa Ahmadinejad dan rombongannya melintas pada Selasa, 10 April 2012.

Dalam video berdurasi sekitar tiga menit itu, Ahmadinejad berada di kereta depan, berdiri di bumbung terbuka. Dikelilingi pengawalnya, Ahmadinejad melambaikan tangan kepada warga yang berlarian mengikutinya. Beberapa antaranya mencuba berjabat tangan.

Sesaat kemudian, beberapa orang mendekat dan berteriak-teriak di hadapan Ahmadinejad. Pengawalnya tidak berbuat apa-apa. "Ahmadinejad, saya lapar! Saya sudah pencen! Saya lapar!" kata seorang nenek.

Lalu datang seorang wanita berjilbab yang nekat memanjat ke bonet depan kereta. Kakinya sempat ditarik pengawal presiden, namun dia berjaya naik ke atas bumbung, berhadapan terus dengan Ahmadinejad.

Dalam video, wanita itu duduk di depan Ahmadinejad dan berbincang dengannya. Tidak jelas apa yang diperbincangkan, wanita itu pun turun melalui belakang kereta. Rombongan presiden Iran terus melanjutkan perjalanannya.
Bolehkah perkara seperti ini berlaku di Malaysia? (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails