Wednesday, April 18, 2012

Peluang! Anda Dipelawa Kahwini Janda Kaya Ini...


Wanita Arab Saudi (Daily Mail)

Wanita Saudi Sanggup Bayar Calon Suami RM5J

17 Apr 12: Seorang wanita di Arab Saudi rela membayar 5 juta riyal (Riyal hampir sama RM) untuk lelaki yang bersedia menjadi suaminya. Permintaannya ini disampaikan secara terbuka di sebuah majalah di negara tersebut.

Diberitakan laman Al Arabiya, Minggu, wanita yang tidak diketahui namanya ini menyampaikan permintaannya tersebut di majalah berbahasa Arab, Roa. Wanita tersebut meminta lelaki yang akan meminangnya untuk menghubunginya melalui email atau faks.

Tidak ada persyaratan macam-macam dari wanita misterius ini. Dia hanya meminta agar calon suaminya dapat menghargai kehidupan perkawinan.

"Tidak masalah jika suami baru saya hanya mengincar harta, yang terpenting dia menghargai perkawinan dan tahu tugasnya sebagai suami. Saya bahkan menerima pernikahan Misyar," kata wanita tersebut.

Nikah Misyar adalah pernikahan yang dilandasi perjanjian bahawa suami tidak tinggal satu atap dengan isteri dan tidak wajib memberi nafkah. Pernikahan model ini dibolehkan di Saudi. Model pernikahan yang diharamkan di negara ini adalah 'kahwin kontrak', iaitu dengan jangka waktu tertentu.

Majalah Roa mengatakan, wanita misterius tersebut tidak menyebutkan namanya, usia atau tempat tinggal. Informasi mengenai dirinya baru akan diungkapkan setelah dia menemui lelaki idamannya itu.

Wanita ini hanya mengaku seorang janda kaya yang menceraikan suaminya kerana lelaki itu sangat serakah dan menghabiskan hartanya.

"Saya membuat keputusan yang salah waktu itu, sekarang saya mencari pilihan yang tepat. Saya sangat ingin berkahwin!" kata wanita itu.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini peluang baik. Siapa berminat sila hubungi majalah tersebut.. atau gunalah cara anda sendiri untuk mendekatinya.. (IH)

Sebelum ini..

3 comments:

Mat Indera Sipejuang said...

Salam buat Tuan Ibnu Hasyim...
Mohon kalau tiada keberatan link kan blog Mat Indera Sipejuang, demi menyemarakan perang alam maya bagi menegakan kebenaran... Terima kasih.

Mat Indera Sipejuang said...

Salam Ziarah Tuan Ibnu Hasyim...
Terima Kasih kerana sudi link kan blog Mat Indera Sipejuang yang banyak kekurangan... semoga ia memberi manafaat kepada kita semua... Salam Perjuang

Ibnu Hasyim said...

Al-hamdulillah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails