Saturday, March 12, 2022

Cikgu Mala d Kemelah & Gelombang perubahan di Johor.

 

Cikgu Mala mengundi di Balai Raya Felda Sekijang.

1. Cikgu Mala harap pengundi Kemelah keluar mengundi

SEGAMAT: Calon Perikatan Nasional (PN) DUN Kemelah, Normala Sudirman selesai mengundi di Balai Raya Felda Sekijang di sini, jam 9.36 pagi tadi.

Beliau tiba di pusat pengundi jam 9 pagi dan menjadi pengundi awal di balai raya yang terletak dalam DUN Kemelah.

“Alhamdulillah pagi ini cuaca baik. Saya berharap pengundi di Kemelah keluar mengundi dan jalankan tanggungjawab pada hari ini.

“Saya juga menyeru pengundi di perantauan balik ke Johor dan pengundi di DUN-DUN yang telah ditetapkan,” katanya yang mesra dengan panggilan Cikgu Mala.

Begitu juga kata beliau, pengundi muda kali pertama diharap dapat memberi sokongan kepada calon Perikatan Nasional yang merupakan seorang guru di Sekolah Kebangsaan Felda Kemelah, Segamat.

Proses pengundian berjalan dengan baik dan mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

DUN Kemelah memiliki 33,374 pengundi dengan menyaksikan pertembungan empat penjuru antara Normala Sudirman (PN), Saraswati Nallathamby (BN), Norizan Sahardin (Pejuang) dan Dr Sulaiman Mohd Nor (PH).

Pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 lalu, Dr. Sulaiman Mohd Nor memperoleh 10,836 undi menewaskan calon BN, Anuar Abd Manap yang mendapat 8,481 undi. – HARAKAHDAILY 12/3/2022

2. Gelombang perubahan dikesan di Johor

SEGAMAT: Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dato’ Siti Zailah Mohd Yusoff berharap pengundi Johor memilih pemimpin yang berkualiti, berintegriti dan berwibawa demi masa depan Bangsa Johor.

Katanya, beliau yakin Bangsa Johor kali ini lebih matang memilih pemimpin dan tidak taksub kepada parti yang sedia ada.

“Saya melihat perubahan baru terutama kebangkitan anak muda. Saya turun di DUN Machap berjumpa dengan anak muda. Mereka bangga menyatakan akan membuat perubahan dan menyokong Perikatan Nasional (PN),” katanya ketika ditemui di Bilik Operasi DUN Kemelah, semalam.

Begitu juga kata beliau, ketika bertemu dengan masyarakat di DUN Jementah, ramai yang mengakui sebelum ini tidak pernah memberi sokongan kepada Perikatan Nasional (PN).

Katanya, tetapi pada Pilihan Raya Negeri (PRN) kali ini mereka akan membuat perubahan dan menyokong calon Perikatan Nasional.

“Saya kira ini satu gelombang baru berlaku. Harapan saya ia akan ditejemahkan dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor kali ini.

“Kita doakan semoga semua calon-calon kita dalam Perikatan Nasional akan diberi kemenangan oleh Allah SWT,” katanya.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat mengucapkan terima kasih kepada semua jentera dari seluruh negara yang turun membantu PRN Johor. – HARAKAHDAILY 12/3/2022

Siri Analisis PRN Johor

  


1 comment:

Anonymous said...

Tak paham pemimpin politik dari kelompok liberal. Takda rasa malu langsung. Bangga sangat bila rakyat sembang pasai 47 kes. Sembang pasai 1mdb. Sembang pasai kerala. Dulu pm ke4 disanjung sebagai bapa permodenan. Kini gelaran yg cocok, kerala firaun. Rakyat ingat siapa 47 kes. Siapa 1mdb. Siapa billionaire. Sapa yg liwat dan kemaruk kerusi.

Satu group lagi diingat dengan pimpinan yg bersih dan ikhlas. Spt tgna, ust fadhil nor, ust dr burhanuddin, ust yusof rawa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails