Thursday, September 17, 2020

"Saya menulis sebagai seorang suami yang..." -Idris Ahmad

 

Hebatnya Muslimat PAS

SELEPAS perasmian Ijtimak Pilihan Raya PAS Tambun bergambar dengan pimpinan Muslimat PAS Kawasan. Sebenarnya tonggak gerak kerja pilihan raya adalah Muslimat. Merekalah yang bertungkus lumus menjayakan setiap kali pilihan raya.

Saya memang hormat dengan kerja buat Muslimat dalam pilihan raya. Allah S.W.T jadikan Muslimat insan yang taat kepada arahan. Tidak pandai membantah. Buat kerja ikut buku. Tidak ada masa untuk membuang masa dan bergebang sampai penuh cawan dan biskut atas meja di markaz.

Mereka gunakan betul-betul masa yang ada, kerana mereka juga perlu uruskan makan minum suami dan anak-anak sepanjang mereka bertugas. Mereka manfaatkan betul-betul masa yang ada.

Pilihan raya menjadi hambar tanpa penglibatan muslimat. Kerja pilihan raya memerlukan ketekunan dan kesungguhan. Muslimatlah yang naik turun ke rumah untuk merayu undi tanpa kira hujan atau panas.

Muslimat kerjanya mahu teratur seperti susunan pinggan mangkuk di rumah dan susunan lipatan kain di dalam almari. Kadang-kadang mungkin ada pertembungan dengan Muslimin yang kerja tidak sekemas mereka, kalau Muslimat tegur dan komen, terimalah hakikat inilah kita Muslimin.

Muslimat tidak minta apa-apa daripada parti, mereka hanya minta dihargai sahaja. Hati Muslimat senipis kulit bawang tetapi memiliki semangat yang tebal, kadang-kadang mengalahkan  Muslimin. 

Saya menulis sebagai seorang suami yang memiliki isteri yang terlibat bersama jentera Muslimat. Inilah pemerhatian saya mengenai Muslimat PAS.

HJ IDRIS HJ AHMAD  – HARAKAHDAILY 16/9/2020

Hibur Hibur Sikit

H2S Pilihan: 04 -Nasheed Pakistan

2 comments:

Anonymous said...

Jawab Ini dulu baru meroyan!

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masuk masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan perintah menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Ada pula betina-betina pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu.
huuuuu. manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!!

Anonymous said...

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini diberitahu blogger ‘Papagomo,’ ‘Parpukari’ dan ‘The Unspinners’ adalah antara 40 lasykar siber yang diupah oleh Rosmah Mansor untuk menonjolkan imej serta reputasi baik beliau di platform media sosial.

Bekas pegawai khas Rosmah, Rizal Mansor, 46, berkata ketiga-tiga blogger menerima bayaran RM5,000 sebulan daripada peruntukan sebanyak RM100,000 selama hampir enam tahun bermula 2012.


Yg hari2 komen hentam zikir rba rba rupanye papagono dn lokman adam .kahkahkahkahkah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails