Tuesday, September 15, 2020

Dr Kamarul Zaman Akan Saman Seorang Lagi Pemimpin DAP



Pensyarah Universiti Utara Malaysia (UUM) Dr Kamarul Zaman Yusoff yang telah mengambil tindakan memulakan prosiding saman fitnah terhadap lima pemimpin DAP sebelum ini akan menambahkan seorang lagi pemimpih DAP dalam senarai tersebut.

Kamarul Zaman dalam satu kenyataan berkata, dia akan mengambil tindakan terhadap Ahli Parlimen Segambut, Hannah Yeoh yang didakwa yang mengecam dan memfitnahnya di dalam posting Facebook hari ini

“Saya telah dinasihatkan oleh peguam saya supaya menyaman Ahli Parlimen Segambut, Hannah Yeoh, yang mengecam dan memfitnah saya di dalam posting Facebook beliau hari ini semata-mata kerana saya memuatnaik satu posting yang sekadar bertanya “Tunggang Agama Untuk Menang PRN?” bersama-sama satu poster majlis beliau di Sabah.

“Ekoran kecaman dan fitnah ini, para pengikut beliau telah secara bergerombolan membuat pelbagai komen yang mengecam dan memfitnah saya dengan seteruk-teruknya di laman Facebook beliau.

“Saya akur dengan nasihat peguam saya dan akan memulakan tindakan perundangan ke atas Hannah Yeoh pada hari ini juga,” kata Kamarul Zaman.

Hannah dalam hantarannya di Facebook hari ini menulis,“Sekali lagi pensyarah UUM ini mahu mainkan sentimen politik perkauman dan agama. Ianya jelas dalam pelbagai kenyataan dan tulisannya yang beliau begitu bencikan DAP. Jangan lupa, pensyarah yang sama jugalah yang mengkritik buku saya ‘Becoming Hannah’ dan takut berdepan Tun Mahathir dalam forum anjuran Sinar Harian suatu waktu dulu.”

“Bagi saya inilah satu-satunya ‘modal’ yang masih berbaki untuk dirinya – perkauman dan isu agama – yang telah biasa beliau gunakan di Semenanjung. Malang buat diri beliau, ini adalah Sabah, Negeri Di Bawah Bayu yang begitu meraikan dan menghormati kepelbagaian. Sentimen yang beliau mainkan bukan sahaja tidak diterima di Semenanjung dan kini di Sabah juga.”

Kamarul Zaman sebelum ini memulakan prosiding fitnah terhadap anggota Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang, anggota Parlimen Seputeh, Teresa Kok, anggota Parlimen Kepong, Lim Lip Eng, anggota Parlimen Stampin, Chong Chieng Jen dan Senator DAP Pulau Pinang, Ariffin Omar. – SuaraMerdeka

Hibur Hibur Sikit

2 comments:

Anonymous said...

Dajjal Action Party adalah parti ultra-rasis kafir harbi yang suka memandang rendah dan menghina kaum lain terutamanya kaum Melayu Islam konon puak Dajjal Action Party sahaja yang kononnya bertamadun dan berjaya di dunia ini.

Sesungguhnya mereka adalah parasit yang sangat rakus , kejam dan tidak berperikemanusiaan dan mereka tidak sedar diri mereka adalah pendatang asing yang menumpang di Tanah Melayu.

Mereka berusaha keras berkempen untuk menafikan dan menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam terutamanya kaum Melayu Islam walaupun semua hak ini telah dijamin oleh kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan.

Mereka berusaha menggunakan RBA yang menyamar sebagai orang Melayu dan hamba abdi Melayu liberal mereka untuk menyebarkan pelbagai fitnah untuk melaga-lagakan, memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu Islam supaya parti kafir harbi dan boneka liberal mereka boleh memerintah negara dan menindas agama Islam dan umat Islam.

Mereka juga cuba melaga-lagakan kaum bukan Melayu dengan kaum bukan Melayu dengan membuat hasutan perkauman yang berunsur fitnah dan jahat. 13 Mei berdarah terjadi kerana hasutan perkauman mereka sendiri.

Cukuplah 22 bulan puak penyokong komunis menghina ajaran Islam, menafikan hak umat Islam, melingkupkan aset tabung umat Islam dan menjual aset negara dan melingkupkan ekonomi negara.

Hanya pengkhianat Melayu yang sanggup menjadi penyokong dan barua mereka.

Anonymous said...

Pembetulan Komen 10:38

Mereka juga cuba melaga-lagakan kaum bukan Melayu dengan kaum Melayu dengan membuat hasutan perkauman yang berunsur fitnah dan jahat. 13 Mei berdarah terjadi kerana hasutan perkauman mereka sendiri.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails