Monday, September 14, 2020

Apa punca kelemahan umat? Menurut Presiden PAS

 

Tidak amal Islam punca kelemahan umat – Presiden

KOTA BHARU: Kelemahan umat Islam pada hari ini apabila tidak mengamalkan ajaran Islam yang sempurna, sebagaimana dilakukan oleh umat terdahulu, demikian kata Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

“Maka apa yang berlaku terhadap umat Islam tidak boleh menjadi ukuran kepada ajaran Islam.

“Oleh itu, sudah menjadi kewajipan kepada kita untuk mengembalikan umat Islam kepada petunjuk Allah SWT bagi meletakkan Islam memimpin semula. Islam bukanlah sekadar menjadi agama yang dianuti oleh individu masing-masing, sekadar berjamaah di masjid dan surau, atau semata-mata berhimpun menunaikan haji dan umrah sahaja.

“Sebaliknya penerusan risalah Islam wajib disambung semula dengan kembali ke pangkal jalan, setelah umat Islam kehilangan kuasa sehingga dijajah tanah air dan pemikiran mereka,” katanya dalam ucapan dasar pada Muktamar Tahunan PAS Kali ke-66 yang berlangsung di Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (PUTIK) di sini, hari ini.

Tambah Ahli Parlimen Marang itu, Rasulullah SAW telah menunjukkan bahawa ajaran Islam yang sempurna termasuk beramal dengan semua aspek kehidupan seperti perjuangan politik bagi menegakkan negara.

Menurutnya, ia bermula dengan tarbiah (didikan) secara individu, keluarga, berjemaah atau berparti, dengan konsep perpaduan umat Islam yang memimpin dan diikuti dengan penyertaan masyarakat majmuk, berbagai bangsa serta agama.

Katanya, semua golongan ini berjaya disatupadukan di bawah konsep ‘Negara Berkebajikan’ yang paling sempurna, tidak seperti ideologi ciptaan ahli falsafah yang gagal dipertengahan jalan.

Jelasnya ia terbukti dengan runtuhnya sosialisme, komunisme dan merundumnya liberal kapitalisme, malahan demokrasi yang dijadikan slogan kononnya ‘suara rakyat suara keramat’ hanyalah tipu daya yang menyesatkan rakyat.

Tambah Tuan Guru Abdul Hadi, misi dakwah Rasulullah SAW dimulai dengan menyatupadukan penganut Islam di kalangan bangsa arab yang sebahagian besarnya terdiri daripada kumpulan Muhajirin dari Makkah dan kumpulan Ansar dari Madinah.

“Kemudian misi penyatuan disertai oleh kalangan penganut Islam bukan Arab, dan diikuti bukan Islam yang tidak ekstrem daripada berbagai agama.

“Golongan bukan Islam ini bencikan kezaliman dan kehidupan yang tidak bermoral mengikut fitrah serta tabii manusia termasuklah menolak manusia yang melampau di luar tabii,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 13/9/2020

Latest from TV PAS

Bersiaran Dari Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (PUTIK)
New
Bersiaran Dari Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (PUTIK)
New
+8 MORE
Bersiaran Dari Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (PUTIK)
New
Bersiaran Dari Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (PUTIK)
New

Bersiaran Dari Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (PUTIK)
New

Hibur Hibur Sikit

H2S Pilihan: 01 -Dikir Barat PAS

4 comments:

Anonymous said...

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masuk masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan perintah menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Ada pula betina-betina pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu.
huuuuu. manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!!

Anonymous said...

RBA 10:48 adalah pesakit mental ternakan parti kafir harbi Dajjal Action Party.

Anonymous said...


September 14, 2020 at 10:40 AM
Ha ha ha

rba JILAT JUBOQ ge TAK MAMPU JAWAB. hIIIIIIIIIIIIII jIJIK.. PENAKUT

Anonymous said...

PAS perlu berhati-hati dan tegas dengan rakan sekutu sebab Kita bimbang PAS akan menjadi batu loncatan untuk sekutu berkuasa. Jangan jadi seperti habis madu sepah dibuang. Semua pemimpin PAS perlu bersikap pro-aktif bukan reaktif dan bijaksana bukan menjadi yes man sahaja.

Pee H pula tidak boleh diharapkan langsung sebab Pee H telah berjaya memecahkan rekod dunia kerana berjaya kencing rakyat secara berjemaah. Pee H hanya layak menjadi lembu dicucuk hidup ternakan parti kafir harbi Dajjal Action Party sahaja.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails