Sunday, September 13, 2020

Dirogol bergilir, ditangani PM Pakistan...

 Imran Khan Plays Down Differences With Ally Saudi Arabia | Kashmir Observer

Lahore: Malang bagi seorang wanita di Pakistan apabila diperkosa bergilir-gilir oleh dua lelaki tidak dikenali ketika kereta dipandunya 'tersadai' akibat kehabisan petrol di sebuah lebuh raya.

Lebih menyedihkan, mangsa diperkosa di hadapan dua anaknya yang turut berada di tempat kejadian.

Difahamkan, kejadian berlaku jam 1.30 pagi ketika tiga beranak itu dalam perjalanan dari Lahore menuju ke Gujranwala.

Channel News Asia (CNA) melaporkan mangsa ada menghubungi keluarga dan polis bantuan lebuh raya untuk mendapatkan bantuan.

Sebelum bantuan tiba, dua lelaki datang dan memecahkan tingkap kereta wanita itu.

Mereka mengheret mangsa dan dua anaknya, masing-masing berusia bawah lapan tahun ke tanah lapang sebelum memperkosa wanita itu.

Kedua-dua suspek mencuri wang tunai, barangan kemas dan kad bank milik mangsa sebelum melarikan diri.

Susulan kejadian, orang ramai meluahkan rasa simpati terhadap mangsa dan anaknya yang trauma akibat kejadian itu.

Segelintir daripada mereka turut menyalahkan kerajaan.

Keadaan jadi bertambah tegang apabila ketua pegawai penyiasat yang juga Ketua Polis Bandar Lahore, Umer Sheikh mengeluarkan kenyataan seolah-olah menyalahkan mangsa.

Ia selepas beliau seakan-akan mempersoalkan tindakan mangsa yang tidak menggunakan laluan lebih selamat serta mengisi penuh petrol sebelum memulakan perjalanan.

Kenyataan itu mendapat kecaman orang ramai yang menyifatkan perogol harus dipersalahkan dan bukannya mangsa.

Kes itu turut mendapat perhatian Perdana Menteri Pakistan, Imran Khan yang meminta polis segera menangkap dan menghukum suspek.

"Perbuatan jenayah seumpama itu adalah kejam dan tidak boleh diterima oleh masyarakat yang bertamadun. Ia juga bertentangan dengan nilai sosial kita dan mencemarkan keharmonian masyarakat," katanya.

Difahamkan, polis sudah menahan 12 lelaki bagi membantu siasatan kes berkenaan. Agensi

Remaja 19 tahun dirogol bergilir-gilir tujuh lelaki

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apa kesusahan yang berlaku ke atas rakyat, pemimpin sepatutnya bertanggung jawab, bukan lepas tangan..

Hibur Hibur Sikit

H2S Pilihan: 04 -Nasheed Pakistan

2 comments:

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...
Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan perintah menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Ada pula betina-betina pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua.. DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu.
huuuuu. manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!!

Anonymous said...

Bila baca petikan di atas baru aku tahu bahawa PH ni tak ada akhlak, gila babi dan suka mencarut.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails