Monday, September 14, 2020

DAP sengaja cari isu dan bukan selesaikan masalah rakyat.

 

Prestasi Menteri, Timbalan Menteri PAS amat baik

KUALA TERENGGANU: PAS berpuas hati dengan prestasi Menteri dan Timbalan Menteri yang dilantik meskipun dalam waktu yang singkat baharu tujuh bulan.

Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, jawatan Menteri dan Timbalan Menteri yang dilantik itu dapat menjalankan tugasnya dengan baik.


Bahkan, katanya dibantu oleh rakan-rakan dalam parti serta mendapat kerjasama baik daripada pegawai-pegawai kerajaan dan anggota kabinet.

“Dalam masa yang singkat (tujuh bulan) dan pendek ini, Alhamdulillah dapat menjalankan tugas dengan baik. Dibantu oleh rakan-rakan dalam parti (PAS) dan kerjasama yang baik daripada pegawai-pegawai kerajaan.

“Mereka (pegawai) sangat selesa dengan menteri-menteri yang ditugaskan itu. Di samping, kita mengadakan hubungan yang baik dengan anggota kabinet seluruhnya, dan kita dihormati oleh semua pihak,” ujarnya.

Beliau berkata demikian kepada Harakahdaily selepas Majlis Serahan Dana AiD4Lebanon oleh PASRelief dan 41 badan bukan kerajaan (NGO) di Pejabat Presiden PAS, Rusila, Marang, hari ini.

Dr Khairudin bahayakan diri demi rakyat

Ketika ditanya desakan DAP agar Dato’ Dr Khairuddin meletak jawatannya atas isu SOP (Prosedur Operasi Standard), kata Tuan Guru Abdul Hadi, DAP sengaja mencari isu dan bukannya menyelesaikan masalah rakyat.

Sebenarnya, kata Ahli Parlimen Marang itu tindakan Menteri berkenaan telah melalui SOP tetapi sengaja dicetuskan isu oleh DAP.

Menurutnya, Menteri PAS itu sanggup mengorbankan diri menghadapi bahaya Covid-19 hingga berjaya meningkatkan harga sawit hari ini.

“DAP selalu mencari isu-isu dan bukannya menyelesaikan masalah rakyat. Apa yang penting ialah, Menteri kita (PAS) dapat menjalankan usaha sehingga berjaya menaikan harga (kelapa) sawit.

“Harga naik dengan mencari pasaran di luar negara, sanggup mengorbankan diri. Mengorbankan diri menghadapi bahaya.

“Sebenarnya, melalui SOP tetapi sengaja dicetuskan oleh DAP. Pihak polis sudah menyiasat dan kita tunggu (keputusan) siasatan polis,” jelasnya.

Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dato’ Dr Mohd Khairuddin Aman Razali menjadi sasaran kritikan DAP setelah pulang dari Turki.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen Kuala Nerus itu telah pun memohon maaf, membayar kompaun RM1,000 pada 7 Ogos lalu, serta beliau memulangkan semua gajinya sebagai Menteri bagi Mei hingga Ogos 2020 kepada Tabung Bantuan Bencana Negara (Tabung Covid-19). – HARAKAHDAILY 11/9/2020

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Rakyat mulai sedar buruknya DAP. Dah diberi peluang memerintah tapi tak boleh buat apa-apa. Bertambah melingkupkan negara. Ajar mereka dalam PRU 15 ini..


Hibur Hibur Sikit

3 comments:

Anonymous said...

Kepada si bodoh tunggangan DAP.
September 14, 2020 at 5:17 PM

Buktikan di mana, bila, kenapa tak report polis sekarang? Kenapa kepala bapak RBA dungu kamu diam?

Jawab dulu soalan ini..
Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masuk masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan perintah menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Ada pula betina-betina pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu.
huuuuu. manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!!

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir harbi Dajjal Action Party telah menulis cerita dongeng 5:17 di waktu RBA sedang high baham ganja dan dedak cap roket.

Anonymous said...

Virus Dajjal Action Party adalah lebih berbahaya Dari virus covid-19 kerana Dajjal Action Party dan hamba abdi liberalnya boleh melingkupkan ekonomi negara dan menindas Islam dan umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails