Thursday, March 12, 2020

Jom Rai Hari Wanita Sedunia Di Rumah Panjang, Sarawak.


PAS Sarawak rai Hari Wanita di rumah panjang

BINTULU: Lajnah Perpaduan Nasional PAS Negeri Sarawak telah mengadakan kunjungan ziarah ke Rumah Panjang (RH) sempena meraikan Sambutan Hari Wanita Sedunia, di sini kelmarin dahulu.

Acara khusus ini diadakan sebagai inisiatif menyemarakkan hubungan asasi terutama melibatkan sesama kaum wanita serta sebagai menzahirkan penghargaan khusus kepada golongan ini.

Lawatan rombongan yang dipimpin oleh Ketua Muslimat PAS Sarawak, Ustazah Juliani Addin ini telah berkunjung ke RH Roselind, RH Layuh, RH Tony dan RH Gima bertemu muka dengan para penduduk.

Menurut Ustazah Juliani, PAS bukanlah semata-mata parti politik tetapi mempunyai peranannya terhadap hal ehwal hidup semua penduduk tanpa mengira kaum dan ia tidak seharusnya ditakuti.

Sempena kehadiran mesra ke semua rumah panjang itu dan sebagai simbolik kepada sambutan tahunan tersebut khususnya kepada kaum wanita, rombongan telah menghadiah dan memotong kek bersama.
HARAKAHDAILY 11/3/2020

Ikutilah Catatan Perjalanan Ibnu Hasyim..

E-Buku IH-51: Perjalanan Ke Kalimantan
Bab I
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Sekian.

10 comments:

Anonymous said...

Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Sila ratip terus Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..

Puaka Rimba said...

Hari wanita lah..hari lelaki lah ...hari pondan lah..ini semua budaya karut marut ciptaan kafir kapitalis tetapi menjadi ikutan golongan Lobai ..teringat puaka awal tahun lalu di mana golongan Lobai dok menyanggah sambutan tahun baru kononnya budaya kafir tetapi pada masa yg sama golongan Lobai mengadakan program bersama Ulamak diambang tahun baru...sampai bila mahu bersikap hipokrit @ munafiq Lobai ???.. Hihihikikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Ini lah contoh manusia hipokrit...dia yg copy paste komen yg sama..ada ke kita yg dituduhnya..tak rela mak ..nyah...Jantan Sial...Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Tinggi martabat puaka. Boleh memunafiqkan lobai. Mesti taraf wali. Wali kategori dap.

Yg pertahan mungkar liberal ph tidak munafiq. Yg pertahan mat sabu tidak munafiq.

Anonymous said...

Formula PH Mula Nampak Hasil, Untung 2019 Khazanah Tertinggi Dalam Sejarah

Khazanah Nasional Berhad dibawah pentadbiran kerajaan PH sebelum ini telah berjaya memulihkan prestasi keseluruhan pada 2019 dengan mencatatkan keuntungan operasi tertinggi dalam sejarahnya.

Menurut Khazanah, prestasi baik ini disumbang hasil pelupusan yang lebih tinggi dan rosot nilai lebih rendah. Ia turut disumbang pulangan portfolio lebih mantap.

Khazanah mencatatkan keuntungan operasi RM7.36 bilion. Ini berbanding kerugian operasi lebih RM6 bilion pada 2018. Dalam masa yang sama, Khazanah mengumumkan dividen RM1.0 bilion untuk 2019.

Khazanah turut kukuhkan kedudukan kewangannya hasil daripada perbelanjaan yang dikurangkan sebanyak 28.2 peratus.

Tambahnya, jumlah hutang telah berjaya dikurangkan sebanyak 17.0 peratus.

Menurut Pengarah Urusan Khazanah, Shahril Ridza Ridzuan, 2020 merupakan tahun yang sangat mencabar.
Ini memandangkan keadaan ekonomi global yang tidak menentu dan disukarkankan lagi dengan penularan COVID-19.

Tambahnya, biarpun dengan pakej rangsangan ekonomi yang baru diumumkan, Khazanah tetap bersiap sedia untuk menghadapi suatu tempoh kelembapan dalam ekonomi global.

Menurutnya, ia yakin portfolio dan strateginya yang pelbagai berada dalam keadaan kukuh

Anonymous said...

Sikap dan sifat dan perbuatan menjadikan seseorang munafik..orang munafik tiadak.akan mengaku dirinye munafik.

Anonymous said...

Ini pula hadiah tanda terima kasih PAS kpd PM Muhyiddin selepas UMNO semalam, TAHNIAH PM8PN kerajaan LOBANG atap

Tuntutan kami ialah parlimen harus dibubarkan semula bagi memberikan laluan kepada satu pilihanraya umum dengan kadar yang segera. Semoga SPB Yang Dipertuan Agung diberikan petunjuk untuk membuat keputusan yang terbaik demi kepentingan agama, bangsa dan negara.

Ahmad Fadhli Shaari,
Ahli Parlimen Pasir Mas.

Anonymous said...

Pas dan umjo gelisah kerana tidak mendapat habuan yg mereka pikir mereka layak..

Tujuan mereka bergabong dgn muyidin hanye untuk habuan dgn alasan DAP

Anonymous said...

Lepas ini khazanah akan terus beroperasi dengan gandakan pulangan. Jangan ada hanky panky lagi.

Anonymous said...

Banding dengan kaya mahathir dan kaya eng guan, bukan retorik. 22 tahun memerintah bukan tempoh yg singkat. Ada lolos. Harta negara tukar milik. Kekayaan negara turun, kekayaan peribadi naik. Pelik. Jika ekonomi sejagat turun, seluruhnya patut turun. Tapi tidak. Satu turun satu naik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails