Tuesday, March 10, 2020

Terbongkar! PH Bercanggah Satu Sama Lain. Ceramah Malam Tadi..


Anthony Loke akui PH tak cukup majoriti


AGAK kelakar jadinya bila pada satu ceramah yang sama, iaitu ceramah Jelajah Harapan di Tapak Rakan Muda, Taman Seri Andalas, Klang, malam tadi, dua pemimpin tinggi Pakatan Harapan (PH) terang-terang menyanggahi satu sama lain.
Pada satu ketika, Setiausaha Agung PKR, Dato’ Seri Saifuddin Nasution, mendakwa “Tan Sri Muhyiddin tak mendapat simple majority 112 (untuk bentuk kerajaan) kerana partinya bukan 36 yang menyokong”.
Pada satu ketika yang lain, Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke Siew Fook, pula mengakui PH tidak mempunyai cukup majoriti untuk bentuk kerajaan kerana bilangan yang mereka ada hanyalah 108.
Sama-sama kita teliti ucapan Anthony Loke ini: “Tetapi paling penting dalam bab ini ialah bahawa pada hari ini kita masih mempunyai blok Ahli Parlimen yang paling kukuh di Dewan Rakyat. Kita telah diuji, telah dibuktikan, bahawa blok yang masih ada ini ada 92 daripada PH (39 daripada PKR, 11 daripada PAN, 42 daripada DAP), 92 Ahli Parlimen blok PH ini kita amat steady dan kita solid 92. Campur WARISAN 10 di Sabah (jadi) 102. Campur 6 daripada Tun Dr Mahathir yang sekarang ini masih 6 sahaja (jadi 108). Tetapi lama-kelamaan tak tahu. Dan lepas umum kabinet tak tahu lagi yang tak dapat itu macam mana hala tuju mereka. Tetapi hari ini kita mempunyai blok Ahli Parlimen yang masih begitu kukuh bersama dengan kita.”
Caca-merba sungguh para pemimpin Pakatan Harapan ini, sudah hilang kuasa pun masih belum ada Group WhatsApp lagi nampaknya hingga satu sama lain masih bercanggah.
DR KAMARUL ZAMAN HAJI YUSOFF
8 Mac 2020 – HARAKAHDAILY 8/3/2020

9 comments:

Anonymous said...

Kalau Tunkutty tak dilantik sebagai ketuapembangkan maknanya peeH(ancing) kena tolak lagi 6 & 10 dari warisan sabah...
Kahkahkah..
Dah kena game dgn tunkutty semuanya hancing..
Oh ya... tidak ker yg sibabu parti sosialis cap kepala lembu yg jointparti dgn pkn jadi pkr tu kata peeH(ancing) boleh pecat tunkutty tempoh ari sebulan lepas???
Nah.. rasakan kerana pulut santan binasa.

Oh ya.. hebat jgk politik mesia nih kalau pengurusi pbbm jadi ketua pembangkang manakala presiden pbbm jadi pm.
Pengurusi pbbm menjadi pengurusi peeH(ancing). Manakala presiden pbbm siyiddin jadi pengurusi Perikatan Yiddin Nasional iaitu gabungan MufakatNasional, GPS, pbbm (yiddin), jimincartel & gang, dan parti2 kecil sabah.
Warisan pula dilihat masih atas pagar.

Aku sebagai orang tak berparti lebih menyokong bubar jer parlimen tapi sebelum tu bagi sikit peluang siyiddin dapat gaji pee.M, dan jgk siasatan dibuat untuk melihat samada kumpulan pengganas ada menyelinap tak dalam mana2 parti politik.. dan jika ada haramkan parti2 mana yg terbabit dan ketua2 mereka diharamkan berpolitik sekurang2nya 30-40tahun dan mesti diberi pakaian khas untuk dipakai mereka bagi memudahkan masyarakat mengenali mereka ini supaya mereka tidak lagi dapat mengelirukan masyarakat dan mengancam ketenteraman dan keharmonian negara.

Peace.

Puaka Rimba said...

Apa pun kita tunggu je Parlimen bersidang...senang kira...senang cerita...Bila terlihat wajah Anthony loke ni..tetiba terfikir pula sekarang ni PN memerintah ..menterinya tetap Cina Kafir Presiden MCA..yg sedihnya timbalannya dari PAS...Nampaknya ISLAM DI PIMPIN bukan MEMIMPIN. Pandai TSMY perkenalkan Lobai...Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Hikayat 2020..

Alkisah maka berkatalah kapitan2 tongkang pecah akibat bertelagah sesama sendiri berebut menjadi nakhoda "pencuri telah mencuri kerajaan kita",
"Pasukan penyelamat telah membantu pengkhianat yang telah kita khianati" sambil meraung meroyan menyalahkan pasukan gerakan penyelamat yang telah berjaya menyelamatkan keadaan yang munkin terkesan dari kebodohan dan kegilaan perebutan kuasa antara mereka.
Pasukan penyelamat bagaimanapun tidak mengambil kesempatan mengambil apa2 hartabenda hasil rompakan dalam tongkang yg pecah tersebut malah terus membiarkan sahaja mereka melantik nakhoda baru dengan taiko2 baru mereka, walaubagaimanapun demi melihat kesetabilan tongkang baru serpihan tongkang lama maka pasukan penyelamat telah memberi kerjasama dalam mereka membina tongkang baru tersebut.

Adalah difahamkan pasukan penyelamat telah melakukan kerja2 penyelamatan ini adalah atas rasa bertanggungjawab supaya taiko2 tongkang terbabit akan bertelagah bertambah parah dan menggangu persekitaran yg aman makmur yg sudahpun tercalar dari kehadiran geng2 tongkangharapanjadah tersebut.

Adalah difahamkan sekiranya puak2 taiko tungkangharapanjadah tersebut masih bertelagah samada dari puak2 yang diselamatkan atau menyisihkankan diri dengan bergantung pada pelampung2 kecemasan maka pasukan penyelamat tidak akan lagi menghulurkan tangan untuk memberi bantuan terhadap mereka.

Bersambung....

catatan:
Pasukan penyelamat adalah terdiri dari insan2 berhati mulia dari kumpulan yang dikenali sebagai Mufakat Nasional yang telah sekian lama berkhidmat membantu masyarakat.

Anonymous said...

Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat angat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suata bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Anonymous said...

kerajaan islam negara islam menteri ramai islam
harap tak lama lagi hukum hudud akan dilaksanakan
idup ngaku islam klau tak mau hukum hudud
apa ke jadah

idup takat cari mkang saja
babi kat hutan pun pandai

kat pirak adun ynag ada kes rogol join amnoi pas
ada harap kes selesai ka

Anonymous said...

Itu lah politik nama nya.

Berani buat lah Sidang Khas kalau yakin PH tak cukup majoriti..

Anonymous said...

Artikel seperti ini kurang beri manfaat kepada MN. Perkara pokok ialah gerak ke hadapan. Apa perancangan tambah baik kerosakan. Bukan sebab bilangan sokong atau sebab janji manifesto. Bertukar kerajaan dengan restu YDPA untuk baik pulih kerosakan kerajaan dulu. Kembalikan ekonomi malaysia seperti sediakala. Kembalikan imej malaysia yg agama persekutuan ialah islam. Malaysia ada imej penduduk asalnya melayu. Kerajaan dulu dapat mandat tapi gagal melaksanakan mandat. Sebuk berebut kuasa.

Budak kampung Selatan said...

Menyelamat kan kocek sendiri dengan cara mengkhianati rakan..

Anonymous said...

Yang khianat dan jubuqmenjubug sesama sendiri tu adalah dari parti2 peeGayR, dan dapigs dan pandapigs.
Serpihan pbbm bagi aku cuma lakonan skrip tunmadey jer.
Jadi dalam pakatanhancing khianat tu memang budaya dan lumrah dia jadi apa nak heran.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails