Thursday, March 12, 2020

COVID-19: 5,000 Jemaah Tabligh Masjid Sri Petaling Dijejaki..

Hasil carian imej untuk tabligh Masjid Sri Petaling

KUALA LUMPUR : Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) sedang mengesan lebih 5,000 ahli jemaah tabligh Malaysia yang terlibat dengan perhimpunan itu di Masjid Sri Petaling, di sini pada 27 Februari hingga 1 Mac lalu.

Menurut Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, usaha itu dilakukan susulan laporan International Health Regulations (IHR) Focal Point (FP) Brunei yang mengesan satu kes positif COVID-19 dikesan ada kaitan dengan perhimpunan tersebut.

COVID-19: KKM jejaki 5,000 jemaah tabligh Masjid Sri Petaling
Menurut Noor Hisham, dianggarkan lebih 10,000 orang terlibat dalam perhimpunan tersebut membabitkan ahli jemaah dari pelbagai negara.

Daripada jumlah tersebut, difahamkan lebih separuh terdiri daripada jemaah Malaysia.

“Berdasarkan maklumat awal, perhimpunan tabligh ini membabitkan anggaran sejumlah 10,000 orang dari beberapa buah negara termasuk Malaysia," kata beliau dalam kenyataan pada Rabu.

Sehubungan itu, KKM kata beliau, telah mengarahkan semua Jabatan Kesihatan Negeri menjalankan siasatan lanjut mengenai perkara itu di negeri masing-masing.


Kementerian Kesihatan Brunei sebelum ini mengesahkan bahawa kes pertama membabitkan COVID-19 di negara itu pada 9 Mac lalu.

Individu tersebut dipercayai telah menghadiri satu majlis keagamaan yang dianjurkan di Malaysia. (AA)

7 comments:

Anonymous said...

Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Sila ratip terus Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..

Anonymous said...

Propanda penyamun benci DAP untuk tarik semula sokongan melayu.

Anonymous said...

Kecian puak penyamun terpaksa ratib setiap hari tapi tak adanyg peduli kpd penyamun..

Anonymous said...

Belum boleh sokong, Muhyiddin kawan dengan pencuri’
Diterbitkan sejam lepas
Dikemaskini sejam lepas
-
Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad masih belum bersedia menyokong penggantinya Muhyiddin Yassin.

“Waktu ini belum boleh bolehlah (beri sokongan). Ini kerana Muhyiddin berkawan dengan orang tidak senonoh, pencuri, penyangak, kleptokrat.

“Saya tidak boleh. Tetapi waktu ini orang-orang itu sangat kuat.


“Dia mempunyai kuasa menumbangkan kerajaan kerana Umno ada lebih 50 ahli parlimen sedangkan bersatu kalau campur-campur cuma ada 30 ahli Parlimen,” beliau dipetik sebagai berkata dalam wawancara dengan Sinar Harian.

Mahathir dilaporkan mengakui Perikatan Nasional (PN) akan tumbang jika Umno menarik balik sokongannya.

Dalam wawancara di Putrajaya kelmarin itu, Mahathir juga berkata beliau akan memantau pergerakan kerajaan baru.

Anonymous said...

Lobai pas boleh kawan dgn penyamun kerana dapat share...

Anonymous said...

Kesilapan Dr Mahathir ialah terlalu yakin SPB YDP Agong akan menurut segala kehendak beliau, tetapi Dr Mahathir lupa, sekiranya beliau merasakan diri beliau hebat dalam percaturan politik, Allah SWT adalah Maha Hebat dalam segala-galanya.

Maha benar apa yang Allah SWT firmankan dalam Al Quran :

وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

Mafhumnya :

"Mereka memikirkan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya itu."

"Dan Allah sebaik-baik Pembalas tipu daya."

Surah Al Anfal 30

Anonymous said...

Baru 20 bulan bersama ph, apa akan jadi kalau 3 tahun lagi. Lagi lingkup malaysia. Mujur Agong prihatin dengan jarum halus dap yg menjahit mulut pkr dan pan. Mereka dari dap mahukan dsai. Atas sebab apa??? Tentunya ada agenda besar. Simpton yg ada semasa ph perintah adalah permulaan penyakit kronik buat melayu dan peribumi dan islam. Simpton ini perlu dirawat sebelum jadi penyakit kronik.

Reformasi anuar adalah agenda kerana tersingkir dari umno dan alat untuk menduduki kerusi idaman. Lantas guna kesempatan untuk bersama dap, parti yg asal usulnya parti pap singapura. Bahaya boleh selidik latar belakang siapa hubungan diplomatiknya.

Penting bina semula malaysia dengan kepimpinan baru setelah wawasan 2020 tajaan mahathir gagal direalisasikan. Jika diberikan semula kapada mahathir, gagal terus gagal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails