Monday, September 03, 2018

Terkejut Aku Muslimah Khasmir Jadi Pilot.. -Iram Habib.

Muslimah Sholehah (Ilustrasi)
Menjadi juruterbang adalah matlamatnya sejak kecil.
SRINAGAR - Iram Habib, Muslimah Kashmir rasmi mendapat izin untuk menjadi juruterbang. Dia juga menjadi wanita Islam pertama yang dipercayai untuk terbang burung besi.

Habib menjadi juruterbang wanita kedua selepas Tanvu Raina yang menjadi juruterbang. Raina sendiri adalah Hindu dan menyertai Air India pada tahun 2016

Wanita yang baru mendapat permit ini akan menyertai penerbangan persendirian mulai bulan September ini. Berdasarkan laporan Times of India, ayah Habib adalah pembekal alat bedah.

Pelaporan di Pakobserver, menjadi juruterbang adalah matlamatnya sejak kecil. Beliau juga menyerah dan menamatkan pengajiannya untuk mendapatkan doktor untuk menjadi juruterbang.

Wanita berusia 30 ini mengambil kelas penerbangan di Delhi untuk mendapat lesen penerbangan komersial atau umum. Kepada TOI, beliau menyiapkan latihan asas di Miami, Amerika Syarikat pada tahun 2016.

"Semua orang terkejut apabila mengetahui aku adalah Muslim dari Kashmir yang ingin menjadi pilot. Tapi aku buktikan kepada mereka bahawa aku boleh," ujarnya dipetik dari Pakobserver, Ahad (2/9).

A beautiful village in Srinagar from aerial perspective !! the group of boats which u can see is the floating vegetable market that i mentioned in one of my previous post.
.
.
Photo & Text by @prej_
.
.
 #visitkashmir #kashmir #dawndotcom  #travel #dailylifekashmir #moodygrams #f4fofficial #indiaphotoproject  #himalaya #wanderer #_woi #gulfnews #shotinkashmir #_soi #indiapictures #ngtindia #wanderlust #onehimachal #instahimachal
#india_undiscovered #kashmirthroughmylens #captured_illusions #ourmoodydays #tripotocommunity #minimalism #etribune #indianphotosociety #mypixeldiary #captivatingkashmir #natgeoyourshot 

Srinagar, Jammu and Kashmir

3 comments:

ted manoff said...

Tengokk kastalah tuan ibnu..dia asal keluarga sng dah kaya xde hal pun kalau dia jadii juterbang..adakah tuan ibnu nk slhkan ph dlm hal nii..kikiki..

Anonymous said...

jgn jd khawarij n syiah takfiri sudah.. sgt malang.

Anonymous said...

muslimat pas ada jd pilot? haram.

yg jadi kaki fitnah menteri kerajaan islam ph adalah. buruk akhlak. kiranya yg haram hnyalah lgbt. yg lain semua halal ikut nafsu hj hadi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails