Monday, September 03, 2018

Lim Guan Eng &A/Perniagaan, Bebas Tuduhan Rasuah.


33 comments:

Anonymous said...

Ha ha,,,sudah agak. Mahan penyamun satu ketika dahulu, 22 tahun terlibat pelbagai skandal melibatkan harta negara dicuri beratus billion , forex,perwaja bail out mas, misc,pkfz,bakun, mbf dll ,,,org mcmnni pyn dah jd suci bersih bila sertai pembangkang,,apa la sangat lge tu... .

Anonymous said...

harap walaun jgn kaciwa. sbb kaciwa itu lbh kpd hasad dengki kalah pru...langsung tkde kaitan dgn perjuangan islam yg cuba dimomokkn kpd rakyat malaysia yg bijak ini.

klu kt Congo blh lah rakyat diperbodohkn.

Mohammad Azren said...

Semasa Najib/Umno berkuasa tak mahu terus jatuh hukuman kalau benar LGE bersalah. Bila sudah berpindah kuasa * sendiri mau ingat la". Harap Lobai AudioPower 90 juta bakal menerima nasib yg sama dengan LGE. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Puak pan suka sangat ni. Sebab the big boss, guan eng the kafirun dah bebas. Fulusy masyuk. Tapi yg peliknya mana rm 90 juta. Ph tak nak dakwa ke.

Anonymous said...

Peguam negara, kafirun. Menteri kewangan pun kafirun. Tentulah ada slow talk. Sprm tak sempat siasat. Kroni dah pun dilepaskan peguam negara. Ini perjuangan pan, perkasakan kafirun yg tak sempat dibicara.

Anonymous said...

Kes lge hanye rekaan Apandir ikut arahan najib...

Tuduhan lge luluskan tukar syarat tanah zon pertanian palsu semata2... Bila lge nafi Apandir ugut nak dakwa lge...

Akhirny terlopong...

Enti PAS BODO said...

Dakwa kepala hotak ko...perbicaraan di london bulan april tahun depan...lobai hadi dah gementar suara nik abuduh ngaku terima duit umno telah disahkan tulin oleh loyar lobai hadi di london...

Inilah sebabnye lobai hadi dan nik abuduh takut saman husam yg fitnah pas...hihihi..bodoo pas dan walaun..

Anonymous said...

Husam angkat sumpah sebagai senator

FMT Reporters - September 3, 2018

Husam Musa ialah pengerusi PH Kelantan. (Gambar Youtube)
PETALING JAYA: Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kelantan Husam Musa mengangkat sumpah sebagai senator di Dewan Negara hari ini.

Pada 12 Ogos lalu, seramai 12 individu mengangkat sumpah sebagai senator hari ini di depan Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri S A Vigneswaran.

Sementara itu, Husam yang sebelum ini dijadualkan mengangkat sumpah sebagai senator ditangguhkan ke tarikh lain yang akan ditetapkan kemudian kerana dikatakan menunaikan haji di Mekah.

Anonymous said...

kalau lge bukan km adakah itu olang akan jual keapadnya
tak boleh harap keadilan
nama saja pati keadilan rakyat bila dah pakat ngan matde
abeh semua lunyai
adil ala matde lu sokong gua gua tolong sama lu
nampak terang temberang
amnaopaktan

Enti PAS BODO said...

Nak panggil husam kena sebut yb sekarang...agaknye kekok mulut nik amar nak sebut yb haji husam musa...

Nanti yb husam tanye balak mana?...tak terjawab nik amar...

Lagi yb husam tanye saya fitnah lobai pas terima 90 juta dari umno bila nak saman saya ?...cakap nak saman...dah lebih 1 tahun ni...bukti transaksi affin bank tak boleh dipadamkan...hihihi...nik amar gerenti tak berkokok...

Anonymous said...

Petang ni ribut kuat di kuala terengganu...ade rumah tercabut atap...motosikal di pantai batu burok terbalik..

Ingat bila pas perintah tak ade dah bala...akibat pas liberal...bikini boleh...nyanyi pentas boleh...wayang boleh...pakai ketat2 boleh....

Pas munafik..

Anonymous said...

Kalo lge bukan cm phang li koon bagi free aje...

Mana bukti taman manggis seperti kata rahman dahlan?..

Anonymous said...


LGE telah menjadi Ahli Parlimen setelah beliau menang bertanding pada PRU yang lalu dan kini menjawat Menteri Kewangan dalam Kerajaan PH.

Dakwaan rasuah berhubung pembelian rumah di tolak oleh rakyat yang memberi kemenangan kepada LGE.

Begitu juga sekiranya kes RM 90 Juta di bawa ke mahkamah dan kemudian di bebaskan oleh mahkamah kerana orang itu tetap menang ada lah kerana, kesukaran mahkamah untuk mendapatkan bukti dan fakta. Mahkamah tidak mahu membuang masa dan menanggung kos untuk kes yang tidak pasti.

Hanya pengundi bodoh yang mengundi wakil rakyat yang terang terang terlibat dengan rasuah seperti di Pekan.

Oleh itu PAS sangat rugi kerana telah memilih perbicaraan di London bukan di sini. Dan atas sebab apa PAS beriya pulak nak saman Sarawak Report yang langsung tidak memberi keuntungan pada PAS. Menang jadi Taik, Kalah jadi Najis.

Anonymous said...

Itulah realiti politik yg berlaku dinegara kita sejak sekian lama,undang2 diperlekehkan,usah mimpi org2 politik yg terpalit akan didakwa selagi org dipilih menjadi pemimpin juga terlibat dgn pelbagai penyelewengan,hanya sekadar wayang untuk memperbodohkan org2 yg bodoh.org2 bodohni mcm ted tetap dgn kebodohan mereka cuba pula nk mnipu org ramai tp hanya menjadi bahan ketawa org ramai

Anonymous said...

Sepatutnya mahkamah yg menentukan salah atau tidak,masalah bila org politik mamkamah berada dibawah kuasa politik,rakyat biasa hanya mampu menggeleng kepala

Anonymous said...

Kau ni setan ke,kenapa tetap nk permainkan gelaran lobai,lebai adalah org yg mulia disisi Allah,tak kira atas apa alasan mmpermainkan gelaran lebai adalah perbuatan terkutuk

Anonymous said...

6.39... tu sbb Nabi saw larang kita mnghina agama lain. bila lobai dihina kau sakit hati. tkdee pun nas kata lobai ni org mulia. siaoa takwa dia mulia tkkira kulit hitam atau sapa. so nasihat dulu lobai jgn suka mnghina dn melabel org lain..sebb org lain pun blh buat juga.

hakikatnya walaun memang buruk akhlaknya dlm politik dn patut dihina

Anonymous said...

apa masalah mereka kafir. mereka bkn ketua negara hanya pekerja.

klu islam pun tp syish khawarij takfiri pembohong akhlak buruk...elok dibenam dlm paya.

Anonymous said...

Mereka pemimpin politik takde kene mngene dgn lebai,lebai mana pula yg mnghina agama lain,kau jgn nk buat fitnah

Anonymous said...

Arab saudi ada ribut pasir, taknak bgthu perkara yg sama ke,kasihan kalau jd hamba politaik tak kenal lg dosa pahala

Anonymous said...

Benarkan bikini separoh bogel, tindas org Asli ala Zionis, hirup balik gulai kawah ketul2 daging babi campuran UMNO+MCA, tentang LGBT seolah drama wayang RUU355 berlakon bawah Menteri UMNO yang tak pasti pendirian LGBT, keluar Pakatan Rakyat kerana nak letak Hudud diManifesto bila sendiri taawun dgn UMNO semua Hudud, RUU355 dan Amanat Hadi buang dari Manifesto PAS, jilat balik parti2 yang dikafiri kerana kejar Undi

Anonymous said...

PAS kena liwat dgn UMNO dan MCA.
Rupa2nya PAS suka diliwat.
Penyokong PAS pun camtu, gay...suka diliwat.

Lepasni PAS tukar nama jadi PGS; Parti Gay SeMalaysia.

Anonymous said...

Husam akan Dilantik Pengerusi Ekonomi Pantai Timor (Royalti Minyak). Hadi dan Amar kena mengadap Husam pulak.

Anonymous said...

Undi lobai penipu orang cedik..

Anonymous said...

Apahal pulak nk tukar nama, pandai2 aja nk tukar parti apahal, kau ingat pas bapak kau punya ke senang2 kau nk tukar nama, bodoh meliwat tak tahu ke, lelaki dgn lelaki parti mana mana boleh meliwat, takde ilmu ke dah bodoh sengat, kalau bodoh bljar dulu lepastu baru bg pendapat buat malu aja

Anonymous said...

PiGS... parti isle gay semsia

isle jgn lupa. tu modal besar.

Anonymous said...

Anon 6 35 PM

Jika mahkamah di bawah kuasa politik maka adalah lebih mudah di bicarakan supaya mahkamah tidak di lihat begitu.

Hakim dalam perbicaraan boleh dan berkuasa seperti Hakim not relevan. Hakim perbicaraan boleh terima bukti yang tercemar dan karpet terbang.

Percayalah kes ini akan di gugurkan sekiranya BN yang menang dan LGE kalah..

Anonymous said...

Kesian hingga tak terkata bak angg..sokong lah krajaan pakatan/dap jika itulah pilihan anda.Jangan takut dgn bayangan pas dan pemimpin pas ..ibarat meludah kelangit terkena muka sendiri..
Ya..Allah jauhi lah umat islam kesemunya drpd sifat jahat dan buruk sangka..riak sombong dan takabur..taasub dgn parti politik dan pemimpin.hindari kami dr sifat non muslim dan perkara yg seumpamanya..
jadikan kami mukminin yg berpandukan AlQuran/hadish ijmak ulamak qias..kalangan solehin dan org alim kamu dan kita semua tak akan berpecah jika benar kamu org beriman..kata2/tulisan anda diatas menjadi saksi diakhirat nnti..ikut lah AlQuran/hadish bukan kekafirun..

Anonymous said...

kau ingat dengan berdoa begitu kau di pihak yang benar?

Jauhi lah kami... Ulama kau lebih rela berjumpa dengan paderi dari berjumpa dengan saudara sendiri dalam AMANAH..

Lancow lah

Anonymous said...

Amanah yg mncari dap sbb nk mng dan dapat jawatan. Amanah bila nak bentang ruu islam.

Anonymous said...


Bukankah paderi tersebut akan sokong hudud RUU Hadi ?

Jangan lupa undi MCA di PRK Belakong ... ini bukan mencari tetapi merangkak pada MCA.

Lagi sekali ... Lancow lah

Anonymous said...

Baguslah paderi nk sokong apa masalahnya, ruu hadi tolak ketepi aja takkan berlaku,skrg kita tunggu ruu dari amanah bila nak dibentangkan, segala yg kurang dan salah dalam ruu hadi perbetulkanlah. Sbg org islam kita wajib mnyokong usaha dari mana2 pihak,bukan kita mmperlekehkan org lain sdgkan kita tak pernah berusaha

Anonymous said...

PAS dulu pun pakai TT jadi lawyer saman Petronas. Tak timbul bukan Islam masa itu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails