Sunday, September 02, 2018

Kemelut Senyum Anwar/Mahathir: Bongkar Sifat Buruk PKR.. -Yahaya Ismail.


Yahaya Ismail

Hishamuddin Rais aktivis sosialis rebus tak lembut, bakar tak hangus, kepala sengit. Dia kawan baik Anwar sejak berjuang dalam demonstrasi di kampus MU lagi. Walaupun Anwar berpretensi Islamis, Hisham sosialis, namun masih ada semangat perjuangan sama untuk meruntuhkan kerajaan BN di masa lalu.

Kalau Anwar pernah jadi menteri kewangan merangkap TPM dan punya 20 master akaun berjumlah RM3,000 juta menurut akuan bersumpah Datuk Murad, bekas timbalan gabernor Bank Negara, Hisham tetap dengan dunia sosialisnya sampai sekarang.

Tulisan Hisham yg mendedahkan ketegangan konflik antara Wan Azizah dengan Tun M waktu hendak menubuhkan kerajaan PH memeranjatkan. Walaupun Anwar terkenal sebagai banduan homosek super tegar namun Wan Azizah tetap jadi istri mithali. Umum tahu Wan Azizah hanya proksi Anwar, jurubicara suaminya yg dua kali dijeblos dlm penjara kerana meliwat. 

Bayangkan Wan Azizah mendesak Tun M mengadakan rundingan dengan Anwar yg merengkok dalam penjara untuk menubuhkan kabinet PH. Menurut tulisan Hishamuddin Rais Wan Azizah minta Tun M menangguhkan pembentukan kabinet selama dua minggu.

Alasannya mahu Anwar campur sama dalam urusan perlantikan menteri. Wan Azizah mahu Rafizi menjadi menteri kewangan walhal Rafizi tidak bertanding dan menghadapi beberapa kes di mahkamah. Alasan Wan Azizah minta pengampunan juga buat Rafizi sama seperti suaminya. 

Bullshit. Nampak sangat Wan Azizah tidak ada pendirian tegas, dan hanya menjadi budak suruhan suaminya yg homosek super tegar untuk menghalalkan sesuatu yg haram atau yg tak masuk aqal demi muslihat politik suaminya. Hishamuddin memperlihatkan sikapnya yg tak sehaluan dengan Wan Azizah dan Anwar dalam tulisannya itu. 

Perndedahan Hishamuddin, sahabat karib Anwar, menunjukkan watak oportunis, gila kuasa hendak menjadi PM, dan keangkuhan serta kesombongan Anwar sebagai pemimpin politik. Nampaknya Anwar merasai dirinya lebih hebat dari Tun M, dan mendabik dirinya sebagai tokoh yg membawa kemenangan kepada PH hingga dapat menumbangkan rejim super korup BN. Bullshit.

Dari tulisan Hishamuddin jelas kepada rakyat Anwar merupakan duri dalam daging PH. Egiosmenya terlalu besar walaupun dia hanya menjual koyok dengan ide-ide besar di angin kentut sejak dalam UMNO sampai sekarang. Banyak orang meramalkan kalau Anwar jadi PM kepimpinannya lebih buruk dan lebih korup dari Najib.

Sudah terbukti dia menjadi maharaja politik wang waktu menentang Ghafar Baba pada tahun 1993 untuk merebut jawatan timbalan presiden UMNO.

Syukurlah Hishamuddin Rais, sahabat akrib Anwar, mendedahkan watak oportunis dan egoistis Anwar yg sebenar.

Anwar berhak bermimpi dan meroyan jadi PM. Itu hak mutlaknya untuk bermimpi dan meroyan. Tetapi hendak jadi PM bersemayam di Putrajaya nahe, nahe.


Yahaya Ismail

Imej yang berkaitan
Hasil carian imej untuk Hishamuddin Rais/yahaya Ismail
MR : Ini episod tebuk kapal kerana berebut harta. Kita tunggu masa sahaja tenggelam. Lihat cara macam ini tak sampai PRU-15 sempat tenggelam dulu.... 

MINDARAKYAT

Lihat .. 

E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

27 comments:

Abah Turon said...

Itulah Anwar dan PKR..

Anonymous said...

Wah pakatan lanun syiah, penyamun liberal dan perompak kafir harbi sedang bergaduh kerana berebut harta karun dan kuasa ! Rakyat sudah bosan dan meloya melihat pelbagai fitnah, putarbelit, u-turn dan Semua Sudah Tertipu ciptaan pakatan lanun-penyamun-perompak untuk menipu rakyat !

Tahniahlah kepada pengundi-pengundi yang telah mengundi pakatan lanun-penyamun-perompak !! Nikmatilah kencing pakatan yang hancing di seluruh negara !

Anonymous said...

syiah adalah hadi

Anonymous said...

gila punya worang

Anonymous said...

buktikn kegembiraan kita menang pru dgn membelasah pas umno dan para walaunta busuk perut mati mata terbeliak dendam kesumat trauma kalah pru tk habis.

Anonymous said...

Wah barua pandap 11:57 AM telah menfitnah TGHH untuk menyembunyikan fakta Mike Selfie Amoi adalah kepala bapak syiah sesat lagi menyesatkan yang menyertai amalan sesat Syiah di Thailand.

Syiah tidak termasuk dalam mahzab Islam mengikut fatwa maka syiah adalah setaraf dengan qadiani ! Orang bodoh berganda sahaja menyokong pakatan syiah-liberal-kafir harbi.

Anonymous said...

Siapa yahya ismail????? Yahya anak zakaria le babi

Anonymous said...

Lahanat punya hadi awang..kencing tak tos

Anonymous said...



Buktikan kebencian anda pada pakatan syiah-liberal-kafir harbi dengan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana pakatan telah 'kencing' rakyat dengan SST (Semua Sudah Tertipu) yang amat membebankan rakyat (manifesto pakatan mahu mengurangkan beban rakyat KONON) dan pelbagai janji palsu dalam manifesto pakatan dan pelbagai putar belit, fitnah dan u-turn pakatan.

Tanpa merasa malu dan segan, puak Syiah, liberal dan kafir harbi ini telah bersekongkol dan berkerjasama menghina Islam dan menafikan hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam walaupun perlembagaan negara telah menjamin kedudukan Islam dan umat Islam.

Woi barua-barua ternakan pandap , mana semua janji dalam manipesto pakatan? Sudah ke lautkah? Atau tong sampah? Pemimpin-pemimpin dan barua-barua diiktiraf oleh dunia sebagai johan kencing rakyat ... hancing seluruh negara !

Tahniah kepada pengundi pakatan kerana berjaya menikmati kencing pakatan ! Barua-barua pandap bodoh berganda hanya pandai makan dedak cap roket sebab itulah mereka berani menghina ajaran Islam dan perjuangan Islam, menafikan hak umat Islam dan menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS yang sedang membela Islam dan hak umat Islam!

Orang bodoh jahil murakkab seperti barua ternakan pandap sahaja sokong pakatan ! Cukup-cukuplah barua dan pemimpin pakatan kencing rakyat hancing seluruh negara !

Anonymous said...

Wah barua pas pukimak barua anjing babi..bersama pas jadi babi..babi punya pas

Anonymous said...

Wah barua-barua dedak roket pimpinan abang besar biaDAP sedang meroyan gila babi memaki hamun dan menfitnah parti Islam PAS kerana pemimpin-pemimpin biadap amat bencikan Islam dan umat Islam.

Barua-barua kafir harbi menyamar sebagai orang melayu menulis komen berunsur fitnah untuk memburuk-burukkan perjuangan Islam dan jemaah Islam seperti PAS. Orang Islam tulen akan menyokong perjuangan Islam dan menentang puak kafir habri.

Manusia otak mati(zombi) sahaja menyokong parti perkauman biaDAP !

Anonymous said...

Barua-barua pakatun sangat biadab dan tidak bermoral kerana mereka berlagak 'suci' sambil memaki hamun, menyumpah seranah, menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana mereka benci perjuangan Islam. Lihatlah contoh maki hamun dalam komen 12:23 PM yang ditulis oleh pesakit mental @ barua ternakan abang besar biaDAP.

Ibnu hasyim said...

wah, barua2 pas umno terus serang kerajaan islam ph!!! Memang pas adalah parti pecahbelahkn islam. Sial pinya pas!

Anonymous said...

pas memang diresapi syiah memecahbelah umat islam. umno bodoh tktau apa. klu pas berkuasa hadi akn mesra syiah iran. syiah akn mnyebar. bersedialah kita mandi darah mcm syria dn afghan dn iraq dn yemen dek angkara syiah. syiah adalah alat kufar mnghancurkn umat islam. us russia china dll kuasa besar.. sama saja. dn syiah tnpa ragu2 sekongkol dgn mereka utk mnghancurkn umat islam.

pas sgt bahaya.

Anonymous said...

Barua 12:52 PM ternakan pandap menulis kerajaan islam ph. Kita hanya mampu ketawa dan ketawa dan ketawa melihat barua-barua pandap menjadi pelawak dan badut jahil murakkab menegakkan kebatilan !


KERAjaan PH bukan kerajaan Islam. Bukti:

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee


Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Anonymous said...

Anjing kurap 1:12 PM ternakan pandap adalah barua syiah yang menjadi pengikut Mike Selfie Amoi kepala bapak syiah dan sebilangan pemimpin syiah dalam pakatan syiah-liberal-kafir harbi yang bertujuan mahu melemahkan Islam dan menyesatkan umat Islam.

Mike Selfie Amoi sebagai kepala bapak syiah telah berulang kali menziarahi kepala bapak syiah di Lebanon, Syria dan Iran untuk menyatakan sokongan Mike Selfie Amoi terhadap kepala bapak syiah dan mendapatkan restu dari kepala bapak syiah Lebanon, Syria dan Iran.

Puak Syiah di Lebanon, Syria dan Iran inilah yang sedang membunuh umat Islam di Timur Tengah. Kerana hobinya suka menggoda anak dara dan bini orang, adakah terdapat kemungkinan dia juga terlibat dalam zina mut'ah?

Dalam perkembangan terbaru, Mike Selfie Amoi telah mewakili kepala bapak syiah Lebanon, Syria dan Iran adalah acara keagamaan Syiah di Thailand. Amalan taqiya (pembohongan) syiah telah gagal menafikan Mike Selfie Amoi adalah kepala bapak syiah. Semua sudah terbongkar !

Syiah telah diisytiharkan sesat lagi menyesatkan oleh majlis fatwa kebangsaan. Maka orang-orang yang meyokong pakatan syiah-liberal-kafir harbi adalah sesat lagi menyesatkan kerana mereka menentang dan menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Pembetulan komen 1:29 PM:

Dalam perkembangan terbaru, Mike Selfie Amoi telah mewakili kepala bapak syiah Lebanon, Syria dan Iran untuk acara keagamaan Syiah di Thailand. Amalan taqiya (pembohongan) syiah telah gagal menafikan Mike Selfie Amoi adalah kepala bapak syiah. Semua sudah terbongkar !

Anonymous said...

Kes berat. Peliwat bersama maha firaun keturunan mamak. Peliwat dah dihukum mahkamah dua kali, dan mamak pulak maha firaun. Hebat kerjasama ni. Mesti kaki jahat bergabung dengan kaki jahat, kaki jahat kuasa dua. Amat besar impaknya.

Anonymous said...

padan muka kau kalah pru.

Anonymous said...

tkpayah coverlah hadi tu sgt bahaya pengaruh syiah nya kpd negara.

Anonymous said...

walaun kurap.. tkpayah nk bela lah hadi tu. umat semua tau bahaya klu hadi dn pas memerintah negara ini..

bila dh terdedah sekrang kau mngelupur nk cover hadi dn pas yg diresapi syaitan syiah dn khawarij.

kelam kabut dok bela nk tutup misi rahsia syiah yg terbongkar.

kesimpulannya:- hadi dn pas sgt bahaya kpd umat dn negara.

Anonymous said...

kerajaan ph adalah kerajaan islam. ph tk tukar perlembagaan kepada kerajaan kafir maka malaysia adalah negara islam.

klu hadi perintah malaysia akn jd kerajaan syiah mcm iran.

klu dap atau sapa saja hina islam.. klu kerajaan diam sebb tiada tindakan susulan yg membahayakn dpd yg mnghina.

takkn lah mnghina nk dijawab dgn hukum bunuh. itu sikap zalim syiah dn khawarij yg dahaga darah.

yg hina islam telah disedarkn dn mereka terima.

YANG MEMEKAK KUNUN BELA ISLAM DIHINA TAK SEMESTI MEREKA SGT ISLAM DN MEMBELA ISLAM. KLU NK KIRA MEMEKAK ANJING PUN MENYALAK TP TK IKUT ISLAM PUN.

SO MEMEKAK BUKAN BUKTI SESEORG HAIWAN ITU PEMBELA DAN PEJUANG ISLAM.

dh tu siapa mereka. mereka adalah puak syiah dn khawarij yg sgt kecewa kerana gagal teruk terduduk kalah pru semasa mereka belum sempat habis mkn dedak sesama mereka.

kerana itu mnggila sekarang kerana dirasuk syaitan syiah dn khawarij utk mnjatuhkan kerajaan islam ph.

ini sama dgn apa yg syiah houthi laknatullah lakukn di yemen. memfitnah kerajaan zalim demi syiah mereka lalu impot iran hwzbosyaitan laknatullsh utk tumbangknkerajaan islam yemen.

wahai syiah dn khawarij..kami dh masak dgn tektik korang semua. lagi byk mngaku sgt islam lg besar munafiknya.

Anonymous said...

itu lbh baik dpd syiah takiyyah khawarij bergabung dgn perompak pnyamun. harta rakyat habis...akidah umat hancur. ini lbh besar mala petaka kpd negara.

mngatakn dyiah itu mazhab sudah cukup amaran sgt bahaya kpd negara. dn syiah sgt kepingin utk mnyusap dn mnguasai umat belah sini.

pastinya melalui takiyyah dn pemimpin agama supaya mudah diterima umat yg bodoh mcm umno. dua2 pas umno sudah ada kes punyai hubungan dgn cia.

apakah cia jg yg anjur supaya pas gabung dgn umno? mungkin jg. sebb misi cia utk guna syiah berjalan mudah cr itu.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu. Jika ia kaya atau pun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya. Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutar balikkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjakan.

tak kira amnao pakatan pas dll
kebenaran tetap kebenaran
keadilan tetap keadilan

ada paham ka

Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu qishas berkenaan dengan orang-orang yang dibunuh; orang merdeka dengan orang merdeka, hamba dengan hamba dan wanita dengan wanita. Maka barang siapa yang mendapat suatu pemaafan dari saudaranya, hendaklah (yang memaafkan) mengikuti dengan cara yang baik, dan hendaklah (yang diberi maaf) membayar (diat) kepada yang memberi maaf dengan cara yang baik (pula). Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu dan suatu rahmat. Barang siapa yang melampaui batas sesudah itu,
maka baginya siksa yang sangat pedih.

kerajaang islam ph bila nak tegak hukumhukum Allah???
harap amno tak da jugak

Anonymous said...

kita nk tgk walaun islamkn dulu klntan dn tganu.. tunjukkn model dulu. sbb klu tkkn mnyalak.. itu sama dgn mp pasir mnyalak.

Anonymous said...

lepas ruu355 la... org kata 355 dh pi nippon. tkjumpa dicari. tu yg tk islam2 lg kelantan ni. sejak 355 hilang..klntqn jd negri kapir.

Anonymous said...

semak ayat atas tu point nya..
1. benar2 menegak keadilan
2. jgn ikut hawa nafsu
3. jgn mutar belit kata2

semua tu pas terutama hj hadi langgar dgn selambanya tnpa rasa malu mngaku pejuang islam lg. uweek.

pas ni betul2 terbalik. tanduk2 yg berselindung disebalik serban yg kontot.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails