Tuesday, September 04, 2018

Saya Bersama Pembangkang Jika Kerajaan Cuai - Anwar

Saya bersama pembangkang jika kerajaan cuai - Anwar
ANWAR: Kalau serangan pembangkang itu tepat dan ada kerosakan dan penyelewengan dan kecuaian menteri, saya akan bersama dengan pembangkang. - Foto Bernama


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak menolak kemungkinan untuk bersama pembangkang seandainya menteri sedia ada hari ini melakukan penyelewengan dalam pentadbiran.

Ketua Umum itu menegaskan, ia langkah mengelak salah guna kuasa yang boleh menjadi senjata kepada pembangkang untuk menyerang kerajaan.

"Sekarang saya hendak ingatkan menteri, giliran pembangkang untuk membaca laporan audit dan saya yang akan masuk Parlimen dalam masa singkat ini, kalau menang.
"Kalau serangan pembangkang itu tepat dan ada kerosakan dan penyelewengan dan kecuaian menteri, saya akan bersama dengan pembangkang untuk turut menyerang," katanya semasa berucap pada majlis penutup Kongres Masa Depan Bumiputera dan Negara (KBN) 2018 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC), di sini, hari ini.

Anwar sebelum ini membayangkan kemungkinan kembali semula menjadi Ahli Parlimen menjelang akhir tahun ini.

Bagaimanapun, beliau belum membuat keputusan mengenai kerusi Parlimen yang ingin beliau tandingi dalam pilihan raya kecil (PRK).

Lihat .. 

E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

12 comments:

ted manoff said...

Xde sapa peduli pun..yg muda berkaliber masih byk..hujung2 ko kena juga..

Anonymous said...

Bulan depan, kau Anwar akan jadi sebahgian kerajaan! Jika kau sama seperti umno HAMpas bn, menindas rakyat!!!,,,,,...aku rakyat akan humban kau sama spt aku humban pasumnobn dlm PRU14 yg lalu!!!

Anonymous said...

bersama bukan tukar parti tp terima isu pmbangkang yg ada asas utk perbetul dlm kerajaan. jgn walaun gembira pulak tktentu hala.

hadi tkkn blh terima anwar dlm pas. kacau daun. hancur pengaruh hadi nnti. hadi rela masuk mca dpd berketuakn anwar.

kenyataan anwar tu merisaukn hadi sebenarnya. walaun bawah ni bodoh dok happy klu ph berpecah. tu aje.

Anonymous said...

Reforbasi... Reforbasi... Reforbasi... kahkahkah... kesian sama barua...kahkahkah.

Ketum mati berangan la nak jadi PM selagi Atuk ada...

Anonymous said...

Kasihan PAS, asyik kena liwat. Dulu UMNO liwat di Sg Kandis, sekarang MCA liwat PAS di Balakong. Nanti MIC turut liwat PAS. PAS seronok kerana suka diliwat.

Mohammad Azren said...

Betul lah apa yg anwar katakan. Sentiasa menegakkan yg haq. Bukan macam Lobai tu yg bersekongkol dengan Penyamun Negara membalun harta rakyat. Betul tak ibnu?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

ph ramai pemimpin berkaliber

pasumno ramai walaun semata2..tk guna 1 sen pun

Anonymous said...

Betul apanya... Ketum nak play safe letew... tapi barua dah bahlol... redho jer la kena bontot dgn Ketum...kahkahkah... Reforbasi...kahkahkah.. Melayu Mudah Lupa..Ketum nak kena game dgn Atok... cuba buat wayang pacak nak hiburkan para Barua dan pembontot...kahkahkah...

Anonymous said...

Khkahkah berkaliber... kahkahkah... terlebih telan pil kuda atau terlebih minum Ketum... sindrom Bendul.

Anonymous said...

Contoh PH berkaliber...

Titik perpuluhan tersilap letak demi nak membesarkan angka..bagi barua adalah bijak.

10+6 lebih menguntungkan berbanding dengan 6 yang merugikan... kerana pada barua ianya tindakan yang lebih bijak daripada bijak.

Master Penyangak dan Perompak mampu diBERSIHkan oleh PH menjadi sesuci Tokong dan buat come back menjadi ibarat Gandhi.... pada barua ini adalah tindakan teragung yang PH lakukan walaupun KENA KENCING.

Inilah CERTOT pasal betepa berkalibernya PH....kahkahkah

Mohammad Azren said...

Minta ibnu ulas atau sentuh sedikit berkenaan Bekas Adun Pas yg telah ditahan SPRM atas tuduhan RASUAH. Nampak nya rekod yg diagungkan selama ini bahawa PAS BEBAS RASUAH sudah diLIWAT oleh Lobai Muslimah. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kahkahkah... Barua Azren panas bontot... akal CERTOT hamper sama dgn bontot...kahkahkah..

Tak payah ulas... report jer kat SPRM bukannya melalak dlm ni... Shukri nanti boleh buat drama airmata lagi... apa punya Bendul la Lu barua...kahkahkah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails