Tuesday, September 04, 2018

Bentang Kertas Putih Kenapa LGE Bebas

Bentang Kertas Putih Kenapa LGE Bebas


SERIUS… Ini bukan main-main bahkan rakyat boleh hilang percaya terhadap sistem keadilan di Malaysia setelah Menteri Kewangan bebas tuduhan rasuah kerana Pendakwa Raya tidak mahu teruskan kes.

Berikutan itu, PAS mengesa satu Kertas Putih, atau laporan siasatan khas, perlu dibentangkan oleh pihak Kerajaan Pakatan Harapan (PH) berhubung tindakan aneh tersebut.
Setiausaha agung parti itu berkata pembentangan tersebut penting kerana status si tertuduh sendiri sebagai menteri dan juga memartabatkan kehormatan institusi Parlimen.
“Memandangkan kes ini melibatkan seorang ahli parlimen dan juga menteri kabinet persekutuan, satu Kertas Putih perlu dibentangkan dalam Parlimen akan datang.
“Ini bagi menjelaskan perkara tersebut demi memelihara dan menjaga integriti dan martabat institusi Parlimen,” kata Datuk Takiyuddin Hassan dipetik portal AgendaDaily.
Guan Eng semalam dibebaskan dan dibebaskan daripada pertuduhan rasuah membeli banglonya di bawah harga pasaran ketika menjadi ketua menteri Pulau Pinang tiga tahun lalu.
Hakim Mahkamah Tinggi George Town semalam turut membebaskan ahli perniagaan wanita tempatan, Phang Li Koon daripada pertuduhan bersubahat dalam kes kes itu.
Setiausaha Agung DAP itu didakwa menggunakan kedudukannya untuk suapan bagi dirinya dan isteri Betty Chew Gek Cheng meluluskan permohonan zon pertanian kepada zon perumahan awam.
Ia terletak di Daerah Barat Daya Pulau Pinang kepada syarikat Magnificient Emblem Sdn Bhd yang dimiliki Li Koon. Guan Eng dituduh melakukan kesalahan tersebut ketika mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Perancang Negeri Pulau Pinang di bilik gerakan Tingkat 28, Bangunan Komtar, George Town di sini pada 18 Julai 2015.
Bagi pertuduhan kedua, Lim didakwa sebagai ketua menteri mendapatkan untuk dirinya suatu barang berharga dengan suatu balasan yang diketahui tidak mencukupi, iaitu lot tanah dan sebuah rumah yang terletak di alamat No 25, Jalan Pinhorn, George Town di sini daripada Phang dengan harga RM2.8 juta.
Nilaian semasa hartanah itu adalah RM4.27 juta.
Mengulas perkembangan yang sama, Naib Presiden PAS, Idris Ahmad menggesa Peguam Negara, Tommy Thomas untuk segera meletakkan jawatannya.
“Walaupun yang mengendalikan kes ini adalah peguam cara negara, Thomas adalah pegawai tertinggi di Jabatan Peguam Negara dan pegawai atasan kepada peguam cara negara.
“Keputusan Jabatan Peguam Negara untuk tidak meneruskan pendakwaan terhadap Lim memberi gambaran bahawa ia adalah salah satu keputusan yang ada elemen konflik kepentingan,” katanya.
Thomas, sebelum dilantik jawatan tersebut, secara kebetulan pernah menjadi peguam bela Guan Eng sendiri. – Agensi/Mynewshub.TV

25 comments:

ted manoff said...

PrOoTt..arghhhh leganya..

Anonymous said...

Selama ini KERAjaan pakatan syiah-liberal-kafir harbi menggunakan slogan Rule Of Law untuk kencing rakyat tetapi akhirnya penipuan pakatan terbongkar apabila KERAjaan pakatan telah menyalah-gunakan kuasa dengan membebaskan lebai kulup biaDAP dari dakwaan rasuah banglo terlajak diskaun dll. Maklumlah bekas peguamnya telah dilantik menjadi peguam negara !

SPRM telah membuka kertas siasatan ke atas skandal rasuah lebai kulup biaDAP yang bererti kes rasuah ini mempunyai prima facie yang menyebabkan hakim menerima kes rasuah ini untuk dibicarakah di mahkamah. Malangnya lebai kulup biaDAP yang tidak mempunyai telur merasa takut untuk menghadapi perbicaraan rasuah maka kroninya membebaskan dia dari dakwaan rasuah dll untuk menyelamatkan lebai kulup biaDAP.

Pada masa yang sama KERAjaan pakatan yang kelihatan sangat terdesak mahu menghapuskan parti lawan telah, sedang atau akan mendakwa pemimpin-pemimpin parti lawan dengan pelbagai dakwaan karut marut.

Ini membuktikan KERAjaan mengamalkan Law of Jungle ( bukan Rule Of Law ) untuk menyelamatkan pemimpin-pemimpin korup dalam pakatan dan menindas pemimpin-pemimpin parti lawan.

Bukankah ini membuktikan KERAjaan pakatan adalah KERAjaan Kleptokrasi ????

Mohammad Azren said...

Tak kisah lah kalau Lobai mendesak untuk bentangkan kertas putih untuk siasatan dan kebenaran. Jangan bentang RUU355 macam tilam dah lah. Lepas bentang ,terus lelap hingga la ni. Kencing bercabang punya chief Lobai . Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kita juga tuntut kertas putih untuk kes liwat 1 dan 2.

Ini kes mahkamah. Mampus lah kalau semua kes orang politik di tuntut kertas putih. Begitu juga jika Hakim bebaskan pemimpin PAS jika kes RM 90 Juta di bawa ke mahkamah.

Tubuh kan Tribunal untuk mencari mana kepincangan dan mana tidak nya...

Anonymous said...

Nampaknya Syaitan Azren ternakan lebai kulup biaDAP adalah barua yang buta, pekak dan dungu kerana dia fikir parlimen seperti kedai kopi boleh bentang apa sahaja tajuk termasuk RUU355 tanpa kebenaran speaker perlimen !

Barua-barua ternakan lebai kulup biaDAP adalah makhluk yang suka menyondol dedak cap roket maka kebodohan mereka sama dengan kebodohan babi ternakan lebai kulup.

Mohammad Azren said...

Lobai sekarang sudah pandai Makan Suap,Bawah Meja,sambil Tumbuk Rusuk kawan untuk Duit Kopi. Berkat Bertaawun dengan Penyamun. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Sepatutnya KERAjaan pakatun menubuhkan Suruhan Diraja untuk menyiasat kes lebai kulup biaDAP dibebaskan dari dakwaan rasuah tetapi KERAjaan pakatun tidak akan melakukannya untuk menyiasat kleptokrasi pakatun sendiri.

Jika pemimpin pakatun menyamun dan menipu, barua-barua dedak roket tetap akan berkata pemimpin pakatun adalah manusia mulia dan suci. Inilah kesan buruk dedak roket ke atas barua-barua pakatun.

Anonymous said...

Syaitan Azren telah menulis pelbagai dakwaan karut marut terhadap ulama Islam tetapi Syaitan Azren ini gagal menunjukkan sebarang bukti. Ini bererti Syaitan ini adalah penjaja fitnah yang cuba menghasut orang ramai membenci ulama Islam.

Umat Islam tulen tidak akan melakukan perbuatan yang tidak bermoral ini maka Syaitan Azren adalah sama ada barua munafik atau kafir harbi.

Anonymous said...

ada usul walaun nk sambung 355 kt parlimen ke? klu takde 355 dh jd rokok 555 la.

ted manoff said...

NASARUDDIN AL PORNOWI..


nasaruddin tontotwi



ibnu hasyim

Anonymous said...

walaun dh tk kenal manusia dan setan.. patutlah walaun celaru antara penyamun dgn khalifah. semakin jd bodoh dh tk kenal byk benda.

tkpuas kawan mca dan lgbt kini walaun meningkat setakuk lagi.. dh kawan setan pulak.

hahaha tk lama lg dajjal pun walaun kenal dn kawan.

Anonymous said...

keadilan ala amno pakatan
bnayak dengar bisikan syaiton
dah tahu lge ada kes matde saja lantek jugak
nmapak snagt matde ni pembelit
pru15 humabn amnaopaktan

Anonymous said...

Mahaysia baru yang tonggang langgang dan menuju haru biru

Anonymous said...

Wah barua-barua ternakan lebai kulup biaDAP telah gagal membezakan antara manusia dan setan kerana barua-barua ini sendiri tergolong kepada syaitan . Bagimana kita boleh tahu? Barua-barua ini sentiasa mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan ajaran Islam, perjuangan Islam,ulama Islam, jemaah Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya, memecah-belahkan umat Islam dan menafikan hak umat Islam.

Lihatlah pelbagai komen ciptaan barua-barua ternakan lebai kulup yang mengandungi pelbagai dakwaan karut marut tanpa sebarang bukti terhadap ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, jemaah Islam seperti parti Islam PAS dan umat Islam.

Umat Islam tulen tidak akan melakukan kerja-kerja sesat dan tidak bermoral ini. Yang buat kerja ini ialah barua-barua munafik atau kafir harbi yang menyamar sebagai orang Melayu untuk menipu kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

sifar rasuah konon!tetapi berkawan dgn parti 71 rasuah...
sekarang bekas adun pas kena!
90juta coming soon..
200juta...coming soon..
agen cia coming soon..

AMACAM cadangkan kertas puteh kes2 tersebut!.
nak divert attention.orng...asyik2 liberal/bgt..sejahat2 mereka tidak MENIPU & MENCURI HAK ORNG....CUMA TAK DAPAT HIDAYAH,sebab orng yg berdakwah hanya gunakan agama untuk dpt undi utk kesenangan & kemewahan..manalah ALLAH nak terima dakwah kita.

Anonymous said...

Mahatsia Baru buat lawak

Wukong is above the inlaw...

Mo1 was shockingly shocked to the heaven

SPRM terkezut beroak

AG buat drama "nampak macam den tapi bukan den".

Apalagi ketawalah!

Mohammad Azren said...

Hehehekikikihahahakahkahkah...Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Malaysia baru. Liberal ph lawan Islam pas.

Anonymous said...

Malaysia baru. Fitnah pakatan lawan iman.

Anonymous said...

Menurut Mohamad Hanafiah keputusan untuk memulakan atau menamatkan pendakwaan merupakan kuasa dan budi bicara pendakwa raya.

Dalam kes berkenaan, beliau berkata, ia dirahsiakan sehingga ke saat akhir dan beliau tidak merujuk kepada agensi penyiasatan kerana bimbang keputusan tersebut terbocor sehingga menimbulkan gangguan tidak diingini.

"Bahkan, keputusan saya ini terlalu sulit dan saya sendiri hanya memaklumkan kepada Peguam Negara pada jam 9.44 pagi semalam.

"Saya ingin menegaskan bahawa saya membuat keputusan berhubung representasi tersebut tanpa sebarang pengaruh luar.

Anonymous said...

Semalam, ramai yang terkejut dengan keputusan mengejut mahkamah membebaskan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng daripada tuduhan rasuah berkaitan pembelian lot tanah dan sebuah rumah banglo yang sedang dihadapinya.



Keputusan itu berikutan permohonan pihak pendakwa untuk menggugurkan kes tersebut susulan representasi yang dibuat oleh pihak pembelaan kepada Pejabat Peguam Negara.



Penggugugan kes itu tidak saja membuatkan ramai yang terkejut, malah SPRM sendiri melalui kenyataan medianya mengatakan mereka amat terkejut dengan keputusan itu.



Sama ada SPRM betul-betul terkejut atau buat-buat terkejut hanya Tuhan saja yang tahu kerana ketika Pejabat Peguam Negara sebelum ini menggugurkan kes terhadap suami Shahrizat Jalil dalam skandal NFC, tidak pula kedengaran agensi pencegah rasuah itu terkejut dengannya.

Anonymous said...

islam pas kalaaah. sebb byk munafik je. aamiin.

Anonymous said...

iman palsu pas kalaaahh. aamiin

Anonymous said...

apandi terus koyak kertas pertuduhan najib kes 2.6b n 1mdb... umno walaun tk terkejut pun malah mungkin sujud syukur.

sekarang walaun umno jgn nk terkejut kes lge... nnti xpasal mati terkejut campur kaciwa derita murung kalah pru.

Anonymous said...

Bila ust pas mengajak kepada Islam, ahli pan bermatian matian memaki dan memfitnah ust pas. Mereka gembira bila dapat memaki dan memfitnah ust pas. Ini contoh qualiti iman yang ada pada ahli pan dan ph. Manakan tidak, kerana mereka berqiblatkan falsafah kafir yang dicetus oleh dap dan guan eng the kristian. Malah mereka turut menafkahkan diri dan keluarga dengan upah memfitnah.
Bagaimana laknatnya fitnah dan upah, tapi bagi puak pan menghargai nya sebagai hasil yang suci.
Nyawa dan jiwa mereka pada fitnah, sesuatu yang jijik bagi orang yang beriman.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails