Wednesday, September 05, 2018

PAS Nyata Telah Gagal - Nik Abduh


Hasil carian imej untuk nik abduh nik aziz

PETALING JAYA: Keadaan semasa hari ini merupakan jawapan terbaik dalam menjelaskan sebab PAS terpaksa berpisah daripada PH, demikian menurut Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Ustaz Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.
Ahli Parlimen Bachok itu berkata, PAS parti yang gagal mempertahankan dirinya dalam Pakatan Rakyat (PR) hingga terpaksa berpisah secara bercerai talak satu kerana DAP menolak PAS dan PAS juga menolak DAP.
"Lama kita berada dalam PR dan kita yakin kalau berada dalam PR kita akan ke Putrajaya dengan izin Allah masa itu. Tapi (dengan keadaan) hari ini, kalau PAS bersama PR ke Putrajaya, kalahkan Umno, apa PAS nak jawab pada rakyat?
"Ketika mana hari ini mungkin pimpinan PAS dah jadi Menteri. Apa kita nak jawab dengan segala yang berlaku selama 100 hari ini?" ujarnya mengajak renungan pada Ceramah Mega PRK N.32 Seri Setia di Padang Futsal TTDI Jaya, di sini kelmarin.
Beliau membangkitkan akhlak sebagai isu penting bagi sesebuah pembinaan negara dan tamadun sebagaimana dinyatakan tokoh sosio-politik Islam terkemuka, Ibnu Khaldun yang telah gagal ditampilkan PH.
Terangnya, sebagaimana Umno dahulu, Kerajaan PH hari ini juga berbohong terhadap segala hal yang mereka sendiri janjikan antara terbaru adalah BR1M dimansuhkan tanpa membawa alternatif baharu.
"Betul atau tidak, kerajaan hari ini membenarkan janjinya? Bohong! Manifesto yang bohong, dan mereka tidak malu untuk mengatakan tidak wajib dan tidak mesti laksana manifesto. Mereka tak malu, tak ada akhlak.
"Dan (Nabi kata) apabila diberi amanah, dia khianat pada amanah tersebut. Apabila dia berbalah, dia melampaui batas. Apa maksudnya? Kita (PAS) balah dengan Umno puluhan tahun, tetapi kita tidak melampaui batas.
"Kita marah Umno apa yang patut dimarah, kita puji apa yang patut dipuji. Tapi PH bila dia marah, dia benci sungguh-sungguh pada Umno. Semua jadi abu dalam Umno.
"Hari ini kita tengok PH yang bercakap begitu kasar pada orang lain, melampaui batas, tengok bagaimana dia bina negara? 100 hari buruk dan selepas 100 hari lebih buruk," ujar beliau menjelaskan sebab PAS gagal bersama PH untuk mengecewakan rakyat.
Sedangkan menurut Ustaz Nik Abduh, semua pihak mengharap Kerajaan PH laksanakan segala dijanjikan mereka di mana PH sendiri mendapat untung atas tindakan itu dan rakyat bahagia dengan pilihan mereka.
Tambah beliau lagi, PAS akui dan tidak pernah menyatakan ia suci serta tidak pernah melakukan sebarang masalah, tetapi telah membuktikan sepanjang pemerintahannya tiada isu integriti dan akhlak, malah berkhidmat sebaiknya. - HARAKAHDAILY 4/9/2018

Video








1:27
Nik Omar bertembung dengan Nik Abduh
Berita Harian Online
YouTube - 9 Mei 2018

Hasil carian web



23 comments:

Mohammad Azren said...

Tak cerita bab agama lah Nok Abodoh. Kamu pun Kantoi berbohong berkenaan AudioPower. Anak Tok Guru konon. Bacul ,tak berani berkata benar ada hati mahu cerita dosa pahala. hamPAS. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Pembohong yg menuduh orang lain berbohong macam dia juga
Anak Tok Guru konon. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mana Ted Manot geng pembohong kamu.
asyik sondol tada fakta..

ted manoff said...

Pembohong kuat nik bodoss nii..ckp psl akhlak diri sendiri pun xbetul..mmg kepala taikk dia nii..kalau lalu dpn aku mmg aku pijak jerr..

Anonymous said...

Bekas ADUN S'ngor Ditahan SPRM, Apa Kata Dr Halimah?

Calon Pas bengong...tugas SPRM tiada kaitan dgn politik...Pas parti tiada rasuah kunun tapi bila bekas exco pas ditahan buar2 terkejut plak..

Anonymous said...

Pas menang sebuah parti gagal...bapak umum bercerai tapi anak tak mao bercerai dari n
Jawatan exco kerana alfulus...

Anonymous said...

Nik abuduh pemimpin pas yg gagal...nik abuduh gagal nafikan pengesahan oleh peguam yg dilantik oleh lobai hadi di london bahawa suara nik abuduh adalah tulin dlm rakaman odeo nik abuduh ngaku baham duit umno dan kenal CIA...

Anonymous said...

Nik abuduh ugut saman fitnah YB hj Husam musa yg fitnah dlm rakaman odeo adalah suara nik abduh ngaku pas terima duit sedekah umno...

Tapi nik abuduh dan lobai hadi GAGAL saman YB Husam musa hingga ke hari ini....takut ker?...kalo pas tak pernah terima sedekah duit haram umno samanlah...

Mohammad Azren said...

Saranan Lobai. " marilah berta'awun dengan Penyamun ". Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Pas parti GAGAl...Lobai Pas Gagal menahan nafsu bila di hulur wang oleh umno...Lobai Pas GAGAL menahan dari dibeli oleh Umno...

Pas Parti yg boleh dijual beli...

Anonymous said...

Kata nik abuduh Pas marah umno atas perkara tak baik.....bila kena beli dgn wang umno pas rela umno merompak...mungkin nik abuduh ade dalil merompak bukan satu kemungkaran...umno tindas dgn gst pas pon turut suka..tak pernahbangkang dlm parlimen

Anonymous said...

Pas parti GAGAL...pas gagal realisasikan RUU 355..pas BERJAYA tipu RAKYAT dgn RUU 355... Nik abuduh dan lobai pas Gagal jelaskan kenape 4 tahun RUU 355 gagal dilaksanakan..

Anonymous said...

Ibnu hasyim pon gagal...Gagal kutip cerita sebenar nengenai pembebasan lge dln entri lepas.....tak ade perkara pelik dlm pembebasan lge...hanye putarbit Ibnu bodooh..

Guan Eng lepas tuduhan rasuah [METROTV]
MyMetroUtama

Audrey Dermawan
audreymd@nst.com.my

MAHKAMAH Tinggi Pulau Pinang, hari ini melepas dan membebaskan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng daripada tuduhan rasuah berhubung pembelian sebuah lot tanah dan banglo serta ahli perniagaan Phang Li Koon daripada dakwaan bersubahat.

Ia berikutan permohonan Timbalan Pendakwa Raya Datuk Masri Mohd Daud melalui representasi dikemukakan pihak pembelaan kepada Pejabat Peguam Negara untuk menggugurkan tuduhan berkenaan.

Bagaimanapun, pada prosiding pagi ini, pihak pendakwaan memohon supaya Guan Eng dan Li Koon hanya dilepas tanpa dibebaskan oleh mahkamah.

Peguam kedua-dua tertuduh sebelum ini memohon anak guam mereka dilepas dan dibebaskan.

Hakim Datuk Hadhariah Syed Ismail dalam keputusannya, bersetuju dengan peguam bela bahawa tuduhan itu tidak boleh dibiarkan tergantung begitu sahaja ke atas kedua-dua tertuduh.

"Saya tidak boleh bersetuju dengan pihak pendakwaan... Mahkamah tidak menjalankan kes secara ansuran, mesti ada penamat dan bukan tanda koma, koma.

"Jadi selepas mengkaji keseluruhan kes dan masa yang lama untuk membuat keputusan, mahkamah memerintahkan kedua-dua tertuduh dilepas dan dibebaskan," katanya.

Sebaik mahkamah selesai bersidang Guan Eng, 58 memeluk Phang, 46.

Anonymous said...

Ibnu hasyim bodoo suka sebar cerita putarbelit dan sebar cerita fitnah....ahlu syurga ke Ibnu hasim?...

Anonymous said...

Tukar PAS jadi NGO dakwah...pas parti GAGAL..lobai hadi layak jadi pengerusi ngo sahaja....

Anonymous said...

antara pemimpin yg masuk senarai hitam rakyat nik beduhlah. ckplah apapun xvalid dh. u jeritlah ph bohong selama 5 tahun ni. pas memang xlayak ke putrajaya tu sbb hadi kluarkn pas dr pr. dh sedar sendiri.

jd pmbangkang selamanya sesuai dgn pas.

Anonymous said...

Dalam perkataan Nik Abodoh sendiri, bazir air mani sahaja kerana tidak warisi tokoh, semangat, citarasa, kaedah perjuangan Almarhum TGNA.

Intisari yg gagal difahaminya yalah jangan masuk ke lubang ular yang sama kalu tak nak dipatuk balik.

5 tahun jadi pasu bunga tercantek diParlimen, hanya yang keluar dari mulutnya yalah mengapa PAS bersama UMNO. Mamak ini yg paling teruja disamping Klepto Najib.

Jika UMNO boleh keluarkan top 10 unwanted list dgn Klepto Najib paling teratas, PAS top 10 unwanted list boleh Mamak ni top 5 dibelakang Hadi.

Gagal baca membaca denyutan hati bukan saja rakyat marhaen tapi akar umbi PAS. Bila Nik Abodoh seru ahli undi UMNO diSg. Kandis, ramai boikot.

Belajarlah dari Sifu PAS Mustafa Ali cara berpolitik rakyat. Manifesto PH atau LGBT atau kebangkitan Melayu adalah ratib2 UMNO yg ditolak rakyat.

Tsunami rakyat kerana jenayah berat Klepto Najib bangsatkan Melayu, Islam dan Raja. Dan PAS bela dan bersengkongkol dgn Najib.

Anonymous said...

60 tahun PAS GAGAL MENJADI KERAJAAN ISLAM MALAYSIA
60 tahun PAS GAGAL tawan hati umat majoriti melayu Islam Malaysia
60 tahun PAS GAGAL menjadi Parti mendominasi kerajaan Islam Malaysia
60 tahun PAS GAGAL menjuaraai membela melayu Islam Malaysia
60 tahun PAS GAGAL membuktikan keikhlasannya memertabatkan Islam di Malaysia
60 tahun PAS GAGAL menunjukkan AKHLAQ MULIA Islam kepada bukan Islam di Malaysia
60 tahun PAS GAGAL DEMI GAGAL DEMI GAGAL DEMI GAGAL DAN AKAN DIKUBURKAN PADA PRU15 NANTI.

Perintis 1 = Sg Kandis PAS KALAH
Perintis 2 = Seri Setia PAS akan KALAH ko hilang deposit!!!

Unknown said...

Cyber trooper pakatan hancing bagaikan kera kepanasan.....maki hamun sepanjang masa....patut la mudah sgt dikencing oleh tun kutty

abu bakar said...

Wow bila king maker berbicara,habis kera dihutan tertidur jatuh dari pokok pokok dihutan

Anonymous said...

Gigolo, pelacur, LGBT layak terima zakat di Selangor
5 Sep 2018, 7:15 malam (Dikemaskini 5 Sep 2018, 7:37 malam)

A A
Beberapa golongan, antaranya pelacur, gigolo serta lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) kini layak menerima zakat di Selangor.

Mufti Selangor, Datuk Mohd Tamyes Abd Wahid berkata perkara itu diputuskan oleh Jawatankuasa Fatwa Selangor pada 14 Mei 2012 “bersandarkan kebajikan dan kasih sayang dalam lslam supaya golongan berkenaan tidak terpinggir dan berasa seolah-olah didiskriminasi”.

Ia dimasukkan dalam kategori asnaf al riqab Selangor serta yang berkaitan dengannya, lapor Berita Harian.

“Katanya, antara senarai penerima agihan asnaf Al Riqab yang layak menerima bantuan zakat Al Riqab ialah golongan terbelenggu gaya hidup songsang, termasuk pelacur, lesbian, mak nyah, gay, homoseksual, gigolo, biseksual, pengkid, tomboi dan bersekedudukan dengan orang bukan lslam,: menurut laporan itu.

Anonymous said...

Bro, kena sahih berita ini. Majlis Fatwa Selangor mesti rujuk kpd Tuanku Sultan sbg Payung Agama Islam Negeri.

Berita ini mesti mengecewakan parti yang beria2
mengejek gelaran di raja Negeri Selangor, Darul Ehsan dgn Darul LGBT sbg kempen PRK Seri Setia kerana terikut rentak rakan taawun Assabiyah main sentimen pengundi2 Melayu.

Lepas satu2 isu menikam balik.

RAVIKA PUTRI said...

Kumpulan Sekilas Berita,Berita bola, Berita Unik, Cerita Dewasa, Foto Ngentot,Vidio Bokep, Prediksi bola dan Fashion Update setiap hari -->

http://www.rekanbola.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails