Tuesday, September 04, 2018

Hukuman Lesbian Ke 1, Bukan Memudaratkan. Itu Indahnya Islam..


Ustaz Satiful Bahri (dua dari kiri) berucap dalam sidang media selepas pelaksanaan sebatan.
KUALA TERENGGANU - Hukuman sebatan terhadap pesalah lesbian kali pertama di negeri ini telah berjaya dilaksanakan di Mahkamah Syariah Kuala Terengganu membuktikan bahawa tujuan sebenar sebatan dalam Islam bukanlah untuk memudaratkan, bukan juga untuk menzalimi tetapi ia merupakan proses pendidikan.

Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah, Pendidikan dan Pengajian Tinggi negeri, Ustaz Satiful Bahri Mamat berkata, dari sudut pandang Islam, tercatat di dalam Al-Quran bahawa kali pertama muncul hubungan sesama jenis atau perbuatan dari lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) bermula pada zaman Nabi Luth.

"Di dalam Al-Quran Surah Al-A’raf ayat 80 dan 81 Allah berfirman: “Dan (Kami juga telah mengutus Nabi) Luth (kepada kaumnya). (Ingatlah) tatkala dia berkata kepada mereka: “Mengapa kalian mengerjakan perbuatan yang sangat hina itu, yang belum pernah dilakukan oleh seorangpun (di dunia ini) sebelum kalian?”. Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk melepaskan nafsumu (kepada mereka), bukan kepada wanita, malah kamu ini adalah kaum yang melampaui batas.

"Saya bagi pihak Kerajaan Negeri Terengganu ingin merakamkan ucapan tahniah kepada pihak Mahkamah Syariah Negeri Terengganu yang berjaya melaksanakan hukuman sebatan dengan baik dan lancar sehingga selesai.
"Alhamdulillah hukuman sebatan hari ini berjalan dengan lancar dan diharapkan semua pihak saling berganding bahu untuk mengekang gejala LGBT ini.
"Kerajaan mengecam mana-mana badan atau pihak yang menyokong golongan LGBT ini dan akan berusaha untuk membanteras gejala ini dari terus menular ke dalam masyarakat kita.

"Pesalah juga menerima hukuman tanpa membuat rayuan dan hadir untuk menerima sebatan atas kerelaan diri sendiri.
"Kita harap segala kesilapan, keikhlasan dan keredhaan pesalah menerima keputusan sebatan ini akan mengkafarahkan dosa-dosa mereka dan insya-Allah akan memberi ruang kepada mereka untuk bertaubat," tambahnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita dalam sidang media selepas pelaksanaan sebatan di Mahkamah Syariah Negeri Terengganu, hari ini (3 September). Ustaz Satiful Bahri yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paka berharap agar hukuman sebatan ini akan menjadi peringatan kepada masyarakat umum supaya menjauhi perkara-perkara yang menjadi kesalahan dalam syariat Islam itu sendiri.

"Al-Quran sendiri telah menegaskan kepada orang Islam supaya jangan menghampiri zina kerana ia merupakan penyakit dan akan menimbulkan banyak masalah di dalam masyarakat," katanya.

Mengikut pertuduhan, kedua-dua wanita berusia 32 dan 22 tahun itu didakwa cuba melakukan hubungan sejenis ketika ditahan di Dataran Arena Square, Dungun, pada jam 1:50 tengahari, bertarikh 8 April lalu.

Keputusan dibuat Hakim Syarie, Kamalruazmi Ismail selepas pasangan itu mengaku salah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 30 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 yang dibaca bersama Seksyen 59 (1) enakmen yang sama kerana musahaqah.

Terdahulu, dalam penghakimannya, Kamalruazmi berkata, kesalahan yang dilakukan adalah sangat serius dan bertentangan dengan fitrah yang ditentukan Allah.

Turut hadir, Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Haji Ahmad Amzad Bin Hashim, Pengarah Institut Modal Insan Terengganu Sejahtera (i-MiTS), Ustaz Kamaruzaman Abdullah dan barisan Peguam Syariah Negeri Terengganu.

Komen Weblog Ibnu HasyimHukuman sebatan pasangan lesbian kali pertama bukan untuk memudaratkan. Begitulah indahnya Islam. Perundangan Islam bukan semata-mata menghukum tetapi juga mendidik manusia menjadi 'bertamadun..'

Inilah yang ramai tidak faham, menjadi penyebab mereka menolak kewujudan sebuah negara Islam total dan parti yang bercita-cita Islam.

33 comments:

Anonymous said...

Islam memang indah, yang hudoh mencomot momotkan Islam tu PAS yg kamu admin blog ibnu serta lelebai dan pengikut PAS mengaku Islam tapi senang senang mengkafirkan sesama orang Islam, sumpah seranah maki hamun carut marut tak lekang di mulut, nafsu serakah gila sex, budak bawah umur pon dibedal buat bini, penganut syi`ah la tuh! Begitu juga serakah nya lelebai PAS sekarang pada harta donia, gondol hutan simpan sg brok, gua musang, ulu sat machang difaraid membalak berjema`ah oleh ustad lebai2 PAS. Fitnah adu domba mainan ibnu dlm blog ni. isu makan rasuah terbesar PAS akan pecah april2019 ni! Tunggu ye lebai lebai semua! Tuang Presideng, London tunggu mu datang!

Anonymous said...

Kelantan lulus 3,500 ekar tanah Hutan Simpan tanpa tender


KOTA BHARU – Rakyat Kelantan sekali lagi dikejutkan dengan berita yang kurang enak dari kepimpinan kerajaan negeri.


Ini kerana hutan simpan yang selama ini sering dipertahankan ketika pemerintahan Menteri Besarnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kini sudah mula rapuh pertahanannya apabila bertukar tampuk kepemimpinan.

Menerusi kepimpinan baru, kerajaan negeri dikatakan telah meluluskan hak pemilikkan tanah hutan simpan seluas 3,500 ekar di ChabangTongkat Hulu Sat, Machang.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Datuk Husam Musa ketika membangkitkan hal itu berkata, kerajaan negeri tidak sepatutnya meluluskan pemberian tanah begitu sahaja kerana ia telah dibincangkan dalam Mesyuarat Kemajuan Kerja (MKK).

“Bahkan semua ahli mesyuarat bersetuju bahawa proses pemilikan tanah hendaklah dikemukakan melalui tender,” katanya ketika membahaskan Belanjawan Negeri Kelantan pada sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan di Pusat Pentadbiran Kerajaan Negeri di Kota Darulnaim, di sini, semalam.

Husam berkata, perbuatan meluluskan kawasan hutan simpan tanpa tender tidak sepatutnya berlaku dan beliau terkilan apabila mendapat tahu Pejabat Perhutanan Negeri telah diarahkan untuk mempercepatkan proses penandaan kawasan.

Apa yang pasti, katanya, tujuan pemilikan tanah hutan simpan Chabang Tongkat Hulu Sat itu adalah untuk tujuan pembalakan.

Selain itu, penduduk daerah Machang turut melahirkan rasa terkilan dengan tindakan yang dilakukan oleh kerajaan negeri itu.

Amiruddin Mohamad, 36, berkata,kerajaan negeri sepatutnya mengkaji semula pemilikan tanah tersebut kerana itu adalah kawasan tadahan hujan.

“Kenapa kerajaan perlu meluluskan proses pemilikan tanah dikawasan tersebut. Saya tidak mahu kes penggondolan bukit seperti di Gua Musang berlaku di sini,” katanya.

Mohammad Azren said...

Ibnu ceritalah kronologi kejadian. katanya pesalah ditangkap mengecat sesama mereka didalam kenderaan ditempat awam. Tentu Lobai kena skodeng dulu untuk memastikan pasangan tersebut melakukan hubungan songsang. Agak-agak terpacak tak pelir Lobai yg sekodeng. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Puak Lobai jangan kata Hutan simpan. Oksigen pun depa boleh jual. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

ada lagi ke pengomen bodoh macam 2 pengomen di atas. Bodoh dan tak de fakta.

Buang aja Pak Asim, buat malu blog ni.. Anti Islam pulak tu..

Anonymous said...

Biarkan luncai dengan labunya. Sealagi ada dedak.. jadi babi tunggang lebai kulup..

Anonymous said...

Kerajaan negeri melalui anak syarikatnya PMBK juga berjanji akan membina 5000 Rumah Mampu Milik kediaman yang sama di Bukit Gander, Tanah Merah dan Bunut Susu Pasir Mas dlm tahun ini.

Dah siap ke wei..........

Enti PAS BODO said...

Ibnu hasyim juga patut dihukum sebat di khalayak ramai kerana sering sebar berita fitnah..

Mohammad Ali said...

Ini yg kita tunggu.. dah lama sgt hukum ALLAH kena dilaksanakan tanpa rasa takut.. hanya takut pd ALLAH..

Anonymous said...

Tu pong mujo orang perofesional yg jadi MB Ganu! Nak harap lebai, cer tinguk Klate, mane hudud sebat ruu355 pas hok sebuk pekik llolong kat pd merbok tuh!

Anonymous said...

Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.

Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu tunduk kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi manusia dengan sekuat-kuatnya dari mendekati kamu.

Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami adalah pekak, bisu dan berada dalam gelap gulita. Barang siapa yang dikehendaki Allah (kesesatannya), niscaya disesatkan-Nya. Dan barangsiapa yang dikehendaki Allah (untuk diberi-Nya petunjuk), niscaya Dia menjadikannya berada di atas jalan yang lurus.

Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami, mereka akan ditimpa siksa disebabkan mereka selalu berbuat fasik.

jalankan hukum hukum Allah dengan yakin n tegas
biar puak anti hudud terhegeh hegeh duk peleceh

negeri2 lain bukan diperintah oleh puak islam ka ?????
ngaku beriman tapi tak mau hukum hukum Allah

Anonymous said...

mana blh buang...kt nk tembak lg.. bila dibalas takut pulak walaun ni.

Anonymous said...

kau dh terima akidah najib money is king tu sebb kau sgt yakin dedaklah yg menangkn ph.

so klu nk menang doublekn dedak yg ph bg. jgn cuba berlagak beretika pulak.

Anonymous said...

dah siap dah.. signboard nya

Anonymous said...

sebat dgn berbogel dikhalayak. gantung artikel lucah dileher.

Anonymous said...

ada lg yg kita tinggu. bila walaun nk bersihkn fahaman syiah khawarij cia takfiri dlm parti.

takat hukum rakyat marhein monyet pun blh buat. dgn penyokong dn jemaah sendiri diam je.

konsep islam mesti adil.. klu tk adil..potonglah tgn byk2..tetap belum undang2 islam namanya. takat nk hudud isis pun kemaruk buat utk nmpk islam.

selagi tk adil dn amal assobiyah maka tu belum takut pd Allah lg. tu bermuka2.

Anonymous said...

lepas ni usahakn potong tgn utk pencuri balak dn harta rakyat...jgn hnya buat kt rakyat biasa saja.

hukuman islam akan dilihat zalim sebb hnya utk rakyat saja. yg berkuasa curi balak didiamkn.

Anonymous said...

sempitnya fahaman walaun..hukum islam bermaksud hukum sebat dll.

hukum Allah bermaksud ketetapan. tkkn lah quran tu 2 mukasurat je bab zina sex je. bab lain ikut hj hadi. dpt hukum kes sex waaah terasa sgt beriman dah. syurga dlm tgn.

Anonymous said...

Mereka yang di sebat tidak mengemukakan rayuan. Adakah mereka di beri khidmat Peguam dan jika tidak mampu bukan kah Jabatan Agama wajib melantik Peguam untuk mereka?

Jika mereka di hukum di khalayak ramai, mengapa kes perbicaraan mereka tidak di dedahkan dan di buat secara terbuka?

Ini bukan kes paksaan. Seperti kes rogol atau memiliki senjata api yang boleh mengancam. Tetapi mereka di denda dan di rotan, dua kali hukuman, seolah-olah mereka telah melakukan perbuatan tersebut beberapa kali di tempat awam. Bukan kah lebih selamat mereka melakukan nya di dalam rumah?


Sedangkan merotan saja di khalayak awam sahaja sudah amat berat.

Apa pun hukuman sebat di khalayak ramai akan menjadi perkara biasa kersna hukuman sebat itu tidak memudaratkan kepada si pelaku.

Mangsa kes liwat dalam kes Anwar hidup seperti biasa malah pernah membuat lawatan ke pejabat MB Terengganu dan sempat bergambar berdua.

Jangan pulak selepas ini kaum LGBT ini semakin berani bersuara dan tampil secara terang di hadapan khalayak awam.

Persoalan ini kerana hukuman seolah-olah di rancang menjelang nya PRK di Setia Alam. Malangnya keinginan ingin melihat Dap membantah tidak terjadi sebalik nya yang tidak bersetuju ialah KJ.

Anonymous said...

"hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman."

Apakah maksud beriman di sini cukup hanya percaya Allah itu ujud? Atau kerana rajin membaca Al Quran dan banyak solat malam?

Sedangkan dalam hal politik, sanggup bersongkol dengan penyamun dan pefitnah?

Menindas musuh politik dengan menghina dan mencaci?

Sedangkan di zaman ini orang yang beriman mengikut standard Islam, sukar di temui...

wallahuaklam

Anonymous said...

Geng anti Islam berhujah fasal Islam, begitulah jadinya.
Kerana jahil agama sanggup jadi babi tunggang lebai kulup.
Bini pun sanggup bagi Lim Guan Eng.

Lihat ini..
[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Hinanya manusia jenis itu.

Anonymous said...

Betul tu, pencuri balak wlaupun pemimpin pas sendiri wajib dikenekan hukumanan potong tangan, bukan sahaja pemimpin pas, semua pencuri yg beragama islam mst dikenekan hukuman yg sama, sptutnya sbg org islam wajib mnyokong spnuhnya.kalau tak bersalah knp perlu takut dan mmperlekehkan hukuman dalam islam, islam tak mmbezakan dari parti mana. Nmpaknya masih yg pura2 tak faham dgn undang2 islam dan mmperlekehkan tanpa ada rasa takut

Anonymous said...

Dap tak mmbantah, tp org islam mcm kauni yg mmbantah, kau tak malu ke berterusan seolah2 mnyatakan hukuman islam zalim. Perbuatan mereka sbnrnya yg mnzalimi diri sendiri yg jauh lebih zalim berbanding hukuman, hukuman dikhayalak awam bertujuan untuk mmberi peringatan kpd org ramai.

Anonymous said...

Lobai,masih ada mnusia yg bodoh yg mmperlekehkan gelaran org2 yg mulia. Jgn sesekali mghina gelaran org yg mulia.belajar mnjadi org yg hormatkan agama sendiri bukannya mnjadi biadap pd agama sendiri

Anonymous said...

Apa nak jadi puak2 macai,mcm dah takde akal, nk sokong mana2 parti terpulanglah. Kalau setiap hari mmburukkan sesama islam ini dah bodoh namanya, belom tentu apa yg ditulis itu benar. Malu pada sendiri yg mnjadikan diri srndiri makhluk yg paling hina

Anonymous said...


Apabila orang Islam membantah bermakna hukuman yang di jalankan tidak adil dan sempurna.

Penyamun dan penfitnah di sokong dan di beri peluang untuk terus berkuasa sedang kerana mereka lah rakyat menderita dan negara hilang maruah.

Sesungguhnya hukum Islam tidak ada cacat cela nya. Perlaksanaan nya yang di ragui.

Tujuan rotan memberi pengajaran tetapi setelah di rotan minta jangan hina dan malukan mereka. Kerana mereka telah insaf. Bukankah sebelum di rotan mereka telah insaf ?

Jika operasi tidak diteruskan adalah tidak adil kepada mereka kerana mustahil hanya mereka berdua sahaja lesbian di negeri Islam Terengganu.

Apakah usaha untuk memulihkan mereka selepas di rotan ?

MCA pasti nya menjauhkan diri dari PAS. DAP tidak membantah apabila pemimpin UMNO yang telah membantah.

Sehingga kini tidak ada pemimpin PAS membalas komen KJ..

Adakah hukuman tersebut sebagai peringatan atau PAS terdesak ingin membuktikan PAS itu Islam ?

Anonymous said...

Negeri mana sebenarnya Darul LGBT? Pandangan Subky hj Latif dalan Harakah adalah salah!

Anonymous said...

Setelah PAS diliwat UMNO dan MCA, pimpinan PAS sebulat suara bersetuju tukar akronim PAS menjadi PGS (Pati Gay seMalaysia), tahniah!

Anonymous said...

Habistu kamu rasa apa yg lebih baik, biarkan saja sejak sekian lama,bila ada usaha dr satu pihak kamu hanya pandai mngkritik,sekiranya ada tindakan dan usaha yg lebih jalankanlah,mca nk jauhkan dari pas silakanlah kenapa perlu takut kpd kaum lain.

Anonymous said...

Anon 1 13 AM

Baca persoalan awal yang di bangkitkan dan jawab lah semampu yang boleh. Bukan menekan pada hal remeh mengenai MCA akan menjauhkan diri dari PAS.

Apakah mereka di beri khidmat Peguam?

Jika di hukum di khalayak awam, perbicaraan juga di buka pada awam dan segala butir soal jawab di ketahui oleh awam.

Mengapa di hukum denda dan rotan? Tidak cukupkah dengan merotan sahaja?

Apa beza nya rotan 6 kali dengan rotan 20 kaki jika tidak keras?

Tidak adakah orang menasihati mereka supaya merayu terutama Peguam dalam PAS?

Mengapa minta jangan hina dan memalukan mereka setelah di rotan sedangkan hukuman merotan itu pun sudah cukup memalukan.

Apakah tangkapan seterusnya akan di buat dan apa kah mereka akan mengikuti apa-apa program kerana perbuatan mereka susah hendak di hentikan begitu sahaja?

Kita bukan nak biarkan dan amat menyedihkan apabila anon menyerah hal pada orang seolah-olah hal yang di persoalkan begitu sukar hendak di selesaikan.

Wajib sediakan Peguam untuk si tuduh. Mahkamah di bicarakan secara terbuka. hukuman samada denda atau rotan.. bukan di kenakan 2 hukuman bergantung pada rekod yang lepas, adakan program pemulihan dan umumkan tangkapan akan di buat sebulan sekali atau atas maklumat yang diterima..

Jika tak, jangan buat dan meminta orang lain pulak yang menyelesaikan nya.

wallahuaklam

Anonymous said...

Anon 1 13 AM

Baca persoalan awal yang di bangkitkan dan jawab lah semampu yang boleh. Bukan menekan pada hal remeh mengenai MCA akan menjauhkan diri dari PAS.

Apakah mereka di beri khidmat Peguam?

Jika di hukum di khalayak awam, perbicaraan juga di buka pada awam dan segala butir soal jawab di ketahui oleh awam.

Mengapa di hukum denda dan rotan? Tidak cukupkah dengan merotan sahaja?

Apa beza nya rotan 6 kali dengan rotan 20 kali jika tidak keras?

Tidak adakah orang menasihati mereka supaya merayu terutama Peguam dalam PAS?

Mengapa minta jangan hina dan memalukan mereka setelah di rotan sedangkan hukuman merotan itu pun sudah cukup memalukan.

Apakah tangkapan seterusnya akan di buat dan apa kah mereka akan mengikuti apa-apa program kerana perbuatan mereka susah hendak di hentikan begitu sahaja?

Kita bukan nak biarkan dan amat menyedihkan apabila anon menyerah hal pada orang seolah-olah hal yang di persoalkan begitu sukar hendak di selesaikan.

Wajib sediakan Peguam untuk si tuduh. Mahkamah di bicarakan secara terbuka. hukuman samada denda atau rotan.. bukan di kenakan 2 hukuman bergantung pada rekod yang lepas, adakan program pemulihan dan umumkan tangkapan akan di buat sebulan sekali atau atas maklumat yang diterima..

Jika tak, jangan buat dan meminta orang lain pulak yang menyelesaikan nya.

wallahuaklam

Anonymous said...

AnonymousSeptember 3, 2018 at 8:57 PM apa yg kamu katakan semua yg puak dan pemimpin ph buat terutama puak ph tujukan pada pas yg memperjuangkan islam. Blok ibnu paling bagus sebab disinilah tempat macai ph lepas geram sebab hancing dikencing janji manis. Lge dah bebas seronok puak ph angkat lge. Pas tetap perjuangkan islam walaupun lepas april 2019. Bergembiralah puak ph yg sedang berkuasa walau tiada kuasa pas tetap perjuangkan islam. Biar dihiba difitnah dicaci diugut kami tetap perjuangkan islam bersama2 jemaah pas dan umat islam dimalaysia.

Anonymous said...

AnonymousSeptember 3, 2018 at 9:05 PM bila pulak husam adun dah kalahkan. Nampak sangat puak ph ni ikut skrip.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails