Thursday, September 06, 2018

Pemilihan PKR: Bermula Perpecahan Kem Azmin, Menggugat Tun M?

Hasil carian imej untuk azmin lawan rafizi
Kemelut dalam senyum, Anwar/Mahathir?

PETALING JAYA: Ketika ramai tertumpu kepada pertarungan antara Datuk Seri Azmin Ali dan Rafizi Ramli dalam pemilihan PKR akan datang, perpecahan mula timbul dalam kem Azmin bagi jawatan ketua Pemuda parti itu. 

Jawatan tertinggi dalam sayap itu menyaksikan pertandingan 3 penjuru antara Akmal Nasir dari kem Rafizi, manakala 2 pencabarnya, Dr Afif Bahardin dan Najwan Halimi dari kem Azmin. Akmal ialah ahli Parlimen Johor Bahru, sementara Afif ialah Exco Pulau Pinang dan Adun Seberang Jaya serta Najwan ialah bekas pembantu Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga Adun Kota Anggerik di Selangor. 

Sumber berkata, perpecahan berlaku dalam kem Azmin kerana Najwan menolak tawaran Afif untuk jawatan naib ketua Pemuda. 

“Najwan berhasrat bertanding sebagai timbalan ketua Pemuda PKR di bawah Afif. 
“Afif enggan menerima hasrat Najwan, memandangkan sudah mempunyai calon lain untuk jawatan timbalan ketua Pemuda PKR, iaitu Adun Gombak Setia, Hilman Idham. 
“Mereka berdua (Afif dan Hilman) sudah lama bergerak bersama di peringkat akar umbi,” katanya kepada FMT. 

Hilman ialah setiausaha politik kepada Azmin yang merupakan menteri hal ehwal ekonomi. Seorang Adun wanita PKR di Selangor yang enggan dinamakan mengkritik tindakan Najwan dan Afif yang akan menyebabkan perpecahan undi bagi kem Azmin. 

“Ia akan memberi kelebihan kepada Akmal Nasir,” katanya. Najwan dan Afif duduk bersebelahan ketika Azmin berucap dalam majlis perasmian Mesyuarat Agung Tahunan Cabang Perdana Selangor di Petaling Jaya, Ahad lalu. 

Azmin dalam ucapannya secara tidak langsung mengingatkan Najwan dan Afif untuk menjaga adab, disiplin dan beretika ketika berkempen. Walaupun memuji sikap 2 pemimpin Pemuda itu duduk bersebelahan dalam majlis itu, tetapi Azmin beberapa kali menyebut nama Najwan berbanding Afif yang hanya diperkenalkan pada awal ucapannya sebagai timbalan ketua Pemuda PKR.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kalau benar berlaku perpecahan dalam kem Azmin melibatkan kekalahannya dan kemenangan kem Anwar, ia ada kaitan dengan kedudukan Tun M sebagai PM?

Lihat sebelum ini ada kaitan..
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

13 comments:

Anonymous said...

Saudara Iblis Hashim,

Kau jaga PASu sudah la, jangan sibuk. PASu pun dah tunggang langgang...mana Ostad Hadi Bawang Al Syaitan?

PAS tatap KALAH ..HAHHHAAHAHAAA

ikan said...

yang penting pas dah jadi macai mca. orang lain nak pecah biarin saja.

Anonymous said...

Tak ade kesan besar pon...tun madey telah buat pengumuman di brunei...2 tahun serah pm kpd anwar...perebutan rafizi dan azmin mulai kendur...

Akhirnye rafizi beri laluan kpd azmin menang...azmin orang yg paling setia kpd anwar ibrahim..

Enti PAS BODO said...

Pas Dah jadi kuda tunggangan mca tanpa dijemput..

Anonymous said...

Nampaknya team Azmin cuba menghancurkan team Rafizi dan mereka berkemungkinan utk menghalang Anwar menjadi PM.Ramai Otai reformasi merasakan Tun merancang utk memenangkan Azmin kerana utk terus berkuasa menjadi PM dan akan kencing Anwar sekali lagi.

Anonymous said...

KERAjaan pakatun pimpinan Maha Qarun dan abang besar roket telah menipu rakyat lagi selepas pakatun memungkiri pelbagai janji dalam manifesto pakatun sendiri.

Rupanya Selama Nie Statement Ah Beng Si Menteri Kewangan Main Hantam Jer

Sumber: http://theunspinners.blogspot.com/2018/09/rupanya-selama-nie-statement-ah-beng-si.html



Anonymous said...

Sifat syaitan dan iblis pada anjing-anjing kurap ternakan lebai kulup biaDAP terdedah apabila mereka berpura-pura 'suci' sambil memaki hamun, menyumpah seranah ,menfitnah dan menghina ajaran Islam, institusi Islam, ulama Islam dan parti Islam PAS dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya kerana anjing-anjing kurap ini dan boss mereka amat bencikan Islam dan umat Islam.

Lihatlah komen-komen jahat berunsur fitnah yang telah ditulis oleh anjing-anjing kurap mengandungi pelbagai maki hamun, penghinaan dan fitnah seperti perkataan Iblis, Al Syaitan, kuda tunggangan dll yang mencerminkan sifat sebenar anjing-anjing kurap dan pemimpin pakatun pimpinan Maha Qarun dan lebai kulup biaDAP.

Marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama dan menolak semua parti dalam pakatan syiah-liberal-kafir harbi kerana mereka memusuhi Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Puak2 ni bukan ulamak pun. Kalau dikutuk pun boleh berpahala, berbanding yang bukan ulamak mengutuk ulamak. Jadi dosa pulak bila bukan ulamak mengutuk ulamak kerana tiada asas kukuh yang boleh disandarkan, melainkan nafsu jahat dan philosofi dap. Besarlah kemungkinannya dosa kerana berkata buruk kepada ulamak yang ilmunya banyak bersandarkan quran dan hadith.

Azmin dan pengikutnya hanya bersandarkan ilmu dunia jer. Ini yang dipertahankan oleh kucing kurap pan dan sekutunya.

Anonymous said...

Pas hebat dan boleh memandu ke arah kebaikan kerana pimpinan ulamak. Tapi pemfitnah pas dah ditutup pintu hatinya. Mereka melihat ph dan dap yang terbaik.

Puaka Rimba said...

Ulasan seorang Lobai yg pakar dalam bidang reverse osmosis kencing Unta. Buat menghilangkan dahaga Lobai.

Anonymous said...

Barua ternakan lebai kulup roket seperti mat azren sedang mabuk todi ketum menulis komen bodoh berganda-ganda ! Kasihan !

Puaka Rimba said...

Apa hal ibnu mahu sibuk hal mereka. Hubungan mereka ibarat "carik-carik bulu ayam, hari ni gaduh esok ngam". Bukan seperti hubungan PAS dengan MCA ibarat " kemut-kemut jubo ayam, MCA tak cuit, PAS yg merenyam". Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

mat azren gila seks !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails