Wednesday, September 05, 2018

Peguam Gesa T/Thomas Undur Dari Jawatan P/Negara.



PUTRAJAYA – Peguam Negara, Tommy Thomas digesa meletakkan jawatan kerana didakwa telah menyalahgunakan kuasanya bagi menggugurkan pertuduhan ke atas bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan ahli perniagaan, Phang Li Koon semalam.
Peguam, Datuk Abu Backer Sidek mendakwa, Tommy merupakan individu yang bertanggungjawab bagi merestui tindakan Pengarah Undang-Undang dan Pendakwaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Mohd. Masri Daud untuk bertindak sedemikian.
“Undang-undang jelas menyatakan hanya Peguam Negara sahaja yang boleh mendakwa atau menggugurkan pendakwaan sesuatu kes, bukan seperti yang dilakukan dalam pengguguran kes terhadap bekas Ketua Menteri Pulau Pinang dan ahli perniagaan itu.
“Malah, saya juga kesal apabila Hakim Mahkamah Tinggi Pulau Pinang telah bertindak berlebihan dalam kes ini apabila pihak pendakwa hanya meminta supaya kedua-dua tertuduh dilepaskan tanpa dibebaskan tetapi hakim tersebut mengambil keputusan melepaskan kedua-keduanya,” katanya kepada pemberita ketika membuat laporan kepada SPRM, di sini hari ini.
Dalam pada itu, beliau turut memohon supaya Pejabat Peguam Negara segera untuk memfailkan rayuan terhadap keputusan mahkamah tersebut yang menggugurkan kes terhadap Guan Eng dan Li Koon.
Sementara itu, Abu Backer turut mendedahkan bahawa Tommy telah menjadi peguam peribadi kepada Menteri Kewangan tersebut sejak 10 tahun lalu dan meminta SPRM menyiasat perkara tersebut.
Katanya, beliau mempunyai bukti kukuh mengenai peranan Tommy sebelum ini dan pernah membuat laporan kepada SPRM sebaik sahaja Tommy dilantik sebagai Peguam Negara yang baharu. – UTUSAN

16 comments:

Anonymous said...

PAS BERSEKONGKOL DENGAN KAFIR HARBI MCA, PENENTANG HUDUD, RUU355 DAN ISLAM

Presiden dan S/usaha Agong PAS Peluk cium dan Junjung MCA.
Bercakap kepada pemberita kemudian, Takiyuddin berkata, PAS menyokong dan mendukong MCA untuk pilihan raya kecil Balakong, yang disokong kuat oleh presiden PAS Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata PAS telah mendedikasikan sumbernya untuk membantu calonnya untuk pilihan raya kecil Seri Setia dan hanya dapat membantu MCA sekarang.

Takiyuddin kelihatan berbual dengan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Senator Ti Lian Ker - kedua-duanya adalah pengkritik keras terhadap PAS di masa lalu - sebelum dan selepas acara itu.

Apabila ditemui kemudian, timbalan presiden MCA Datuk Seri Wee Ka Siong berkata Takiyuddin muncul di acara itu tanpa diundang
===============================================

Mak aiiiii.......dah la tak diundang, PAS sanggup makan gulai kawah najis babi mughalazah bersama MCA,....adussss.....hancussssssrrrrrrrrrrr.........OH ISLAMKU!!!!

AYUH SEMUA UMAT MELAYU ISLAM...........TINGGALKAN PARTI FASIQ MUNAFIQ PAS SEKARANG JUGA!

Anonymous said...

AnonymousSeptember 5, 2018 at 8:41 AM
RUU355 adalah hantu bagi PH terutama pan dan mat sabu. Kerana itu juga mat sabu keluar pas kerana tghh bawa ruu355. Dap sangat tidak bersetuju dgn ruu355 dan pan jadi barua dap menentang ruu355 dan pas. Lidah sabu adalah lidah dap dan sabu juga bergantung harap dengan dap untuk survival politiknya. Tanpa dap, sabu adalah loser dan tidak menjadi menteri. Begitulah sabu, demi kepentingan peribadi, bersedia menjadi talibarut dap menentang ruu355. Makanan sabu adalah muntah kafirun, hina dan jijik.

Anonymous said...

Puak ph takutkan pengaruh islam yg masih kuat dimalaysia. Sebab tu ph dan tentera siber kacang merah setiap saat serang pas dengan tujuan nak jauhkan umat islam dari perjuangan islam itu yg paling utama bagi boneka dap.

Anonymous said...

tkguna punya pas penipu. lahanat. aku dh susah payah kutuk dap kafir harbi babi dll. aku ingat itu betul perjuangan islam sbb dap tolak 355... rupanya sekarang pas pulak terhegeh2 jilat mca yg awal lg dh tolak hudud.

klu pas dulu bersama dap kmudian bila dap tolak hudud maka pas pisah dgn pr aku blh terima.

tp dgn mca dr bn yg juga tolak 355 tiba2 pas terhegeh2 mcm pelavur lgbt murahan nk jilat dap.

kt bakakong bukan pigs bertanding pun. apa untung pas sokong mca? sepatutnya pas jgn buang masa pnyokong suruh undi mca. tkyah undi sesapa pun kt balakong sbb dua2 calon adalah harbi.

pas semata2 dendam politik kalah pru.

parti munafik main2 kn ayat quran memang jahanam lah. harap semua umat islam tolak puak permain ayat2 Allah ini.

Anonymous said...

MCA menentang Hudud, RUU355 tapi tak serang PAS.

Bukankah MCA yang ugut nak keluar BN jika RUU355 lepas Parlimen?

Ada betul juga surat khabar MCA yang lukis kartoon monyet2 bergayat dipokok berebut pisang emas mengumpama Hadi dan Lobai2 MP PAS main2kan drama RUU355 dari Padang Merbok hinggaka London gempak.

Last2 semua lakonan mcm kartoon nukilan MCA itu, monyet2 perabih beras bunyi derah tapi hasil bolian.

Main2 baca tajuk usul, tangguh, tangguh, tangguh sampai Parlimen tutup dapur.

Hadi tak muncul2 keParlimen kerana lakonan RUU355 dgn UMNO terkantoi.

Walaun yg bangang diperdaya Hadi utk letak beban RUU355 kpd PH pulak.

Anonymous said...

ingatkn walaun betul2 anggap 355 tu hukum hudud yg sgt wajib ditegakkn...

rupanya walaun anggap 355 tu hantu saja utk tujuan politik machiavelli semata2.

bg kami 355 adalah lambang kemunafikan pas hj hadi dan walaun.

Anonymous said...

Wah betapa jahatnya barua-barua celaka dan bangsat ternakan abang besar biaDAP sepert ianjing kurap 11:34 AM yang telah menfitnah dan memburuk-burukkan RUU355 dengan pelbagai dakwaan karut marut yang tidak berasas iaitu 355 tu hantu saja utk tujuan politik machiavelli semata2 sedangkan kita telah mengetahui RUU355 dibentangkan di parlimen untuk memperkasakan dan memartabatkan mahkamah syariah dan undang-undang syariah.

Umat Islam tulen tidak akan menghina RUU355 kerana RUU355 akan memperkasakan dan memartabatkan mahkamah syariah dan undang-undang syariah.

Maka yang suka menghina RUU355 ini adalah puak munafik liberal dan puak kafir harbi ! Bahkan puak-puak bangsat inilah yang sangat menentang RUU355 kerana RUU355 mencegah umat Islam dari melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad!

Anonymous said...

RUU355 telah tersenarai dalam senarai parlimen. Masalahanya ialah KERAjaan pakatan syiah-liberal-kafir harbi takut untuk membentangkan RUU355 dalam parlimen kerana pakatan bimbang rakyat boleh melihat pakatan akan menentang dan menghina Islam.

Pakatan ada beranikah membentangkan RUU355 dengan persetujuan speaker parlimen? Ada telurkah?

Anonymous said...

KERAjaan pakatun telah menghina undang-undang dan rakyat dengan membebaskan abang besar biaDAP dari dakwaan rasuah setelah bekas peguamnya telah menjadi peguam negara ! Maka bermaharajalela pemimpin-pemimpin kleptokrasi pakatun tanpa merasa takut pada undang-undang. KERAjaan pakatun mengamalkan law of jungle (hukum rimba) bukan rule of law !!

Anonymous said...

PAS dlm PIGS dah buang RUU355, Hudud dan Amanat Hadi dari Manifesto kerana desakan dedak Taawun Kingmaker dgn UMNO.

Hasilnya, Hadi membela UMNO dan Najib lebih UMNO dari UMNO dan menyerang PH bagai nak rak.

Ini lah klasik cash-is-king dari Najib sehingga Hadi boleh memarahi speaker2 PAS yg maseh setia dgn Amanat Hadi dok mengkafirkan UMNO.

Sarankan ahli keluarga mangsa2 Memali saman dgn kos yg mahal keatas Hadi dan PAS kerana mrngelirukan mereka sampai melancar perang dgn Kerajaan kafir dan terbunuh ahli2 keluarga. Lebih2 lagi pemimpin2 PAS boleh senang lenang tukar kereta dgn duit UMNO.

Anonymous said...

Orang cina takkan hantar anak mereka ke sekolah kebangsaan, melainkan sekolah cina sahaja. Secara halus, pendidikannya ialah tidak menghormati melayu dan islam dalam negara ini. Tapi puak pan terutama mat sabu bermati matian pertahan kaum cina yg lagu negaraku pun tak reti. Cakap melayu pun darurat teruknya. Nilah rakyat malaysia yang tak mahu terima sistem pendidikan negara ini.

Anonymous said...

2:04..... dgr sini

org cina tknk makan ketupat rending sambal tumis.
org india tknk pakai baju melayu songkok.
kira mereka semua tk hormat melayu lah ye.

sukar jg cina nk terima melayu dan islam sebb melayu islam pas mempunyai reputasi dn imej yg buruk bukan saja dimata cina malah dimata org islam sendiri.

walaun yg hari2 maki hamun cina babi harbi, kau nk cina hormat kan melayu islam. kau bodoh ke buasir?

lps tu kau hina sembahan mereka kutuk musuh politik kau tokong dll. tiba2 kau nk cina hormat dan cium lutut melayu ke? kau bodoh ke buasir?

kau ingat hormat ni boleh dipaksa2 ke? kau paksa dulu pemimpin kau hormat kt cina dan agama mereka. jika mereka tk faham islam bukan makna mereka hina islam. pilah jelaskan.

zaman tgna amat menyantuni org cina sampai masjid di kelantan pun rekabentuk cina. sifat lembut dgn org cina hingga mereka hormat tgna dan pas sekali. tgna ajarkan mereka kita bersaudara. semua asal dari adam as. kalau tnya pas sekarang. cina adalah babi harbi. klu aku cina pun aku maki pas.

Anonymous said...

muslim muslimat adalah cermin kepada seluruh orang islam :dgn adanya orang islam macam pan ini mencermin kan seluruh org islam yang lain - jadi adalah menjadi cita2 pas utk memberitahu hukum dan syariat islam tapi oleh kerana minda dan akal fikiran puak2 pan/dap ni telah rosak agak sukar utk membetulkan mereka semua ada yg telah rosak amat parah sehingga merosakan akidah mereka sendiri akibat merelakan diri mereka dijajah kali ke2 oleh liberalism/avengelis cina dap...wahai org beriman kembalilah kita kepada AlQuran/hadish jika ada perkara yg berbangkit.nescaya kamu tidak akan sesat selamanya tuan2 pan/dap dapatkan nasihat islam drpd ust2 yg terikat dgn baih ilahi...

Anonymous said...

pas adalah satu satu nya parti/ngo/persatuan yg amat baik terhadap orang kafir sebelum pan/dap beranak lagi jadi puak2 munafik nilah yg menabur fitnah terhadap pas dr dulu kini dan selmanya
meraih undi melalui kebencian individu dan taasub terhadap pendirian logik akal dan bukan dr sumber AlQuran/hadish baik cina melayu india dipecah perintah oleh kolonial kini oleh PAN pakatan/DAp terdiri kerajaan hari ini atas fitnah dah mehnah simunafik...

Anonymous said...

Sejak bila pkr,pandap dgn ppbm ni perjuang islam?sekarang ni penyokong pakaturn badut penipu ni adalah penyokong yang paling bangang sekali. Buta kayu..buta tuli..cina buta.. sebab apa?sebab penyokong pakaturn badut penipu ni rasa pemimpin pakaturn badut penipu maksum sangat.

Anonymous said...

Bg kami?ramai sangat ka kami tu?sejak bila pakaturn badut penipu ni dpat 90% undi popular?di kedah pun cuma dapat 38% undi je.pakaturn badut penipu ni hidup dalam persepsi dan fitnah lama sangat ni,sampai realiti dgn fantasi pun dh tak boleh beza.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails