Thursday, September 06, 2018

Bakal Ratu Cantik Muslimah 1, England, Pakai Hijab.. Huuuuu...

Peserta pertama Ratu England pakai hijab
Sara Iftekhar..
LONDON - BRITAIN. Seorang peserta pertandingan ratu  cantik di England bakal menjadi yang pertama memakai hijab dalam sejarah Ratu England, ketika pusingan akhir pertandingan itu, Selasa depan. 

Sara Iftekhar, seorang pelajar jurusan undang-undang adalah antara 50 peserta yang merebut takhta Ratu England dan berharap untuk menjadi Muslimah pertama memenangi pertandingan itu.

Iftekhar, 20, yang memenangi pertandingan Ratu Huddersfield untuk mewakili bandar di utara England itu, merupakan seorang jurusolek artis dan sering berkongsi gambar diri sendiri memakai pakaian tradisi Pakistan di media sosial.


Difahamkan, Iftekhar sudah memulakan perniagaan pakaian sejak berusia 15 tahun.

"Saya mungkin wanita pertama memakai hijab. Namun, saya hanya wanita biasa dan mempunyai peluang sama rata dalam pertandingan ini," katanya dipetik laman berita BBC.

Pertandingan akhir Ratu Dunia 2018 bakal dianjurkan di Sanya, China pada November dan Disember depan. -AFP

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah racun pemikiran yang disemaikan di kalangan penduduk dunia mengenai Islam. Mengagungkan pendedahan aurat dan memperagakan tubuh wanita sebagai suatu kebanggaan, seolah-olah tidak bersalahan dengan Islam.. 

Bangga konon, seorang peserta pertandingan  ratu cantik di England bakal menjadi yang pertama memakai hijab dalam sejarah Ratu England. Maka lahirlah pemimpin-pemimpin negara umat Islam seperti pemimpin PH yang ada sekarang.
Perdana Menteri Malaysia (PH)  mengaku Islam melarang isterinya pakai tudung. Maaf, tetapi bukan Anwar dan keluarganya.
Hasil carian imej untuk isteri PM asma mohd ali
Hasil carian imej untuk isteri PM asma mohd ali
PM &Bekas PM, semuanya boleh bertukar..

32 comments:

ted manoff said...

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah racun pemikiran yang disemaikan di kalangan penduduk dunia mengenai Islam. Mengagungkan pendedahan aurat dan memperagakan tubuh wanita sebagai suatu kebanggaan, seolah-olah tidak bersalahan dengan Islam..

Bangga konon, seorang peserta pertandingan ratu cantik di England bakal menjadi yang pertama memakai hijab dalam sejarah Ratu England. Maka lahirlah pemimpin-pemimpin negara umat Islam seperti pemimpin PH yang ada sekarang.
Perdana Menteri Malaysia (PH) mengaku Islam melarang isterinya pakai tudung. Maaf, tetapi bukan Anwar dan keluarganya.


Semua benda nk dikaitkn dgn ph..politik tuan ibnu terlalu sempit sehingga fobia dgn ph..


Org pas lagii suka tgk awek seksi..ckp berdegar2 pasal hijab tapii mlm2 tonton porno 3some..kikiki..

Enti PAS BODO said...

Pakai tudung tapi bontot dan celah kangkang tersembul...lobai pas dan bani hasim tak pernah dakwah perempuan islam yg suka pakai ketat...

Selalu nak bandingkan yg luar negara...yg ade depan mata suka tengok...bani hasim dan pas memang bodooh..

Siti hasmah dah tua..tak pakai tudung pon tak ade yg syok lagi..

Anonymous said...

Otak bani hasim memang bodoo..

Anonymous said...

Ah sim bekas penulis majalah al islam...islam tak maju kerana bani Ah sim bodoo..

Anonymous said...

Bani ah sim nak gambar wanita melayu bertudung berhijab hisap kote dan lubang kena jolok?...aku boleh kasi..

Anonymous said...

Lebih baik tulus mengenai keadaan hutang negara - Daim

6 Sep 2018, 11:33 tengahari (Dikemaskini 6 Sep 2018, 11:35 tengahari)

A A
Lebih baik tulus mengenai keadaan hutang negara daripada menipu, kata Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan (MPK), Tun Daim Zainuddin.

Beliau berkata, kerajaan pada hari ini sanggup berterus-terang dan menolak rasuah selain berusaha melaksanakan pembaharuan.

Beliau berkata demikian ketika ditanya sekiranya tindakan mendedahkan hutang negara yang mencecah RM1 trilion akan menyebabkan kebimbangan dalam kalangan pelabur.

“Agensi penarafan berjumpa saya, saya kata apa (yang anda) mahu. Mahu kita tipu, kita boleh tipu, kita tipu. Itukah (yang) dia mahu. Lebih baik (kita) berterus-terang,” katanya dalam temu bual eksklusif Soal Rakyat yang disiarkan di saluran televisyen TV3 malam tadi.

Rancangan bersiaran selama sejam itu dikendalikan Tan Sri Johan Jaafar dan Mustapha Kamil Mohd Janor sebagai moderator.

Daim berkata, bersikap terbuka mengenai keadaan sebenar akan membolehkan agensi penarafan melakukan analisis yang betul mengenai negara dan keputusan pelaburan.

“Dia (agensi penarafan) datang (ke) negara ini (dengan memperolehi butiran yang) semuanya tulus, kalau kita sembunyi, buat apa, esok terkejut. Jangan (berbuat demikian). Mereka faham,” katanya apabila ditanya mengenai sentimen pelabur.

Daim juga memaklumkan bahawa Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan ke Amerika Syarikat dan United Kingdom malah pelabur juga amat berminat untuk mendengar penjelasan beliau mengenai pembaharuan Malaysia.


“Ini yang penting. Jangan sesekali sembunyi. Ini keadaan sebenar. Kita tidak mahu tipu,” katanya.

Anonymous said...

Jangan ikut perangai lobai pas suka tipu dan putar belit...ajaran ktab mana yg lobai pakai?..

Anonymous said...

Polis K'tan sentiasa tegas tangani kegiatan judi

6 Sep 2018, 11:02 tengahari (Dikemaskini 6 Sep 2018, 11:05 tengahari)

A A
Polis Kelantan menafikan dakwaan tidak mengambil sebarang tindakan terhadap kegiatan perjudian di negeri ini, kata Ketua Polisnya Datuk Hasanuddin Hassan.

Beliau berkata sejak Januari hingga semalam, sebanyak 85 serbuan telah dilakukan di seluruh negeri terhadap premis-premis yang disyaki menjalankan kegiatan itu.

"Sebanyak 82 daripadanya membawa kejayaan sehingga menyebabkan 88 individu berumur antara 30-an dan 40-an ditangkap.

"Kebanyakan pusat perjudian ini yang menjual nombor ekor beroperasi di rumah-rumah kedai yang berselindung di sebalik perniagaan yang dilakukan," katanya ketika ditemui selepas menghadiri Perhimpunan Bulanan Polis Kontinjen Kelantan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan di Kota Bharu hari ini

Anonymous said...

takkn foto tun hasmah je

foto rosmah mana

penunggang agama ikut nafsu memilih2 dlm berhukum.

Anonymous said...

Kelantan banyak judi?...lobai asik masuk kawasan balak tak dakwah orang kelantan...asal sokong pas tak pe..

Nanti ade macai bodooh mintak bukti statistik ...hihihin

Enti PAS BODO said...

Rosmah geng kita...mana boleh tunjuk...ini kan upahan pas ...

abahturon said...

Syabas Ibnu Hashim..sbb siarkan semua komem walaupun empunya blog ini dihentam..

Anonymous said...

yg mudah kena racun fikiran isu remwh begini ialah ibnu dn walaunta.

umat islam lain takde pun rasa diracun. rasa sihat je otak ni. ibnu jgn mereka2 benda yg tkujud. tkde sapa nk racun org islam dgn cara tu kecuali org islam bodoh sikit2 terasa diracun.

ratu tu samalah mcm penyanyi pelakun juruacara artis wanita yg bertudung. berani ke ibnu ckp penyanyi wanita bertudung tu racun kpd pemikiran umat?

penyanyi bertudung dh ada sebelum ph lg. ibnu takut tersigung umno bn.

tulah bukti pas walaun penunggang agama.

Anonymous said...

Sulitnya tugas Asyraf kemudi pemuda Umno

Anne Muhammad
6 Sep 2018, 8:20 pagi (Dikemaskini 6 Sep 2018, 10:44 pagi)

A A
WAWANCARA | Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki kini berdepan tugas cukup berat iaitu mengemudi Pergerakan Umno di era parti itu tidak lagi di tampuk kuasa.

Beliau sendiri pada mulanya merasakan cukup sulit untuk melakukannya, tetapi kemudian menyedari keadaan itu membawa hikmah tersendiri.

Hikmah itu, menurutnya, ialah tiada lagi perebutan kuasa, jawatan dan kontrak yang menjadi faktor rakyat serta akar umbi sendiri menolak parti Melayu itu.

Dalam wawancara bersama Malaysiakini minggu lalu, Asyraf berkata beliau kini bertekad menyusun semula gerakan pemuda bagi menyiapkan diri sebagai pembangkang.

"Apabila kita jatuh, tiada lagi kuasa yang boleh menjadi punca untuk ahli bersengketa, tiada lagi projek yang membawa perbalahan dalaman, tak ada jawatan yang menyebabkan persaingan sengit yang melumpuhkan jentera dan semua peringkat parti.

"Dulu saya ingat sukar jadi ketua pemuda sebab perlu sediakan insentif kepada ahli untuk mereka berbuat sesuatu, seperti nak pasang bendera, sertai konvoi dan datang program.

"Tetapi kini mereka (akar umbi) mula sedar bahawa ia perlu diubah," katanya yang dahulu menjadi timbalan menteri di jabatan perdana menteri.



Asyraf sendiri kini tiada apa-apa jawatan - melainkan ketua pemuda - selepas tewas di kerusi Parlimen Pasir Puteh kepada calon PAS Nik Zawawi Salleh dengan perbezaan 1,306 undi.

Tiga bulan selepas kekalahan itu, katanya, beliau merasakan perlu untuk mendidik anggota Umno untuk tidak lagi menjadi "pekerja" parti - yang mendapat imbuhan - sebaliknya sebagai pejuang.

Beliau berkata kini tiada lagi program di hotel mewah - kini rumah ketua bahagian menjadi lokasi utama - serta wang saku dan duit minyak untuk ke program parti.

Pemoda pas sedia bantu pemoda umno..

Anonymous said...

Keburukan pas dan umno akan disorok oleh Bani Ah sim..

nama ikut stail rakan baru mca..

Anonymous said...

ibnu memang suka dihentam..klu tj takkn dia bg komen sgt bodoh pd kerajaan islam ph.

ibnu memang minta dihentam. klu ibnu hentam dn n pad dlm blog dia... alamat sunyi sepilah blog ibnu. org pas umno mana ada hujah nk lawan ph. tkkn nk harap lokman adam komen dlm semua blog.

itupun yg komen hentam ph rasanya ibnu sendiri. very logic la kn.

Anonymous said...

Memang patut dihentam kerana bodoo.

Anonymous said...

.SERANGAN PEMBANGKANG SUDAH TUMPUL LEMAH MATI AKAL..

Apa jua isu, di mana jua, serangan pembangkang sudah tidak bermaya.

Ia lebih menjadi input untuk meningkatkan prestasi.

Najib juga sudah bukan ancaman, dia akhirnya perlu berhadapan dengan sesuatu yang dulunya sangat dielak, mahkamah.

Tempat terbaik dan adil untuk membersihkan dirinya.

Isu ugama dan kaum ada hak masing² di sisi perlembagaan. Tidak perlu "lebih goreng", people dont buy.. Hidup secara bertamadun dan harmonis.

Orang Melayu Islam tidak akan goyah selagi amanah dan berakhlak.

Ditangkis, diurus, ditangani dengan baik, cepat dan tepat oleh semua pihak.

Isu politik, ugama, ekonomi, sosial, undang² terkawal tersusun terjawab.

Sikap PM menjawab sendiri isu dengan spontan, tanpa bertangguh, tanpa tukang jawab tanpa mengelak menjadikan setiap isu ada penjelasan, pencerahan dan tenggelam begitu sahaja.

Anonymous said...

pemuda pas sedia bantu pemuda umno. sebb pas masih ada balance sikit2 lg dr hasil dedak 90j. blum abis guna.

utk permulaan mari pemuda pas ajar p.umno demonstrasi jalanan.

Anonymous said...

Puak ph seronok hentam pas dlm blok ni. Tapi kenapa puak ph takut sangat dengan pas sampaikan hari2 tiap saat sampaikan boleh dikatakan tiada masa rehat macai2 ph ni dok hentam pas. Yg kami tahu pas perjuangkan islam dan pas hanya ada 18 krusi parlimen bukan 52 kerajaan pas cuma di kelantan dan terengganu. Pemimpin pas ulamak dan lobai2 kg yg tak kaya takda syarikat minyak. Pelik jugak apa sebenarnya yg mereka begitu takut dengan pas. Tapi takpa biarkan mereka moga mereka yg islam sempat bertaubat dan yg non islam akan terbuka hati masuk islam ameeen. Cuba puak ph fikirkan dengan serangan yg begitu macam pas sebuah parti yg banyak kursi apa sebenarnya yg pas ada yg puak ph terlalu irihati sampaykan najib tetap bebas dan masih langtang bersuara sampaykan ada dikalangan puak ph yg melayulah dah mula curiga dengan pemimpin sendiri. Tapi pas jugak puak ph serang bertubi2. Ini mesti ada kenemengena dengan umno ph dah macam membela umno untuk serang pas. Ph dan umno ni dah bekerjasama untuk membunuh perjuangan menegakkan islam yg didokong oleh pas. Siap disebalik ph yg begitu anti pas sebab pas tetap istikomah perjuangkan islam. Moga semua rakyat malaysia mendapat rahmat allah bersama2 perjuangkan islam. Ameeen

Anonymous said...

Ph tetap memusuhi pas dari serangan macai dan pemimpin ph pada pas. Pas tetap menegur jika kerajaan gangu agama islam sebab itu perjuangan pas sejak dari ditubuh hingga sekarang.

Anonymous said...

a/l ah sim,
takde pekdah ko postkan topik `ratu` nih! kat tempat aku melambak lambak ratu lebih cantik dari ratu england yang tinggal tulang tuh! ratu tempat aku bukan saja bepurdah bejilbab malah bejubah litup lingkop!!! tapi.......yang namanya benjolan dengan bonjolan di tubuhnya, masyalloh! yaaaampun! habis berterbangan peci kupiah ostaz2 pas di tempat ku!!! aku? ostad kampungan cuman......

Anonymous said...

12:37 MUNAFIQ kau, perjuangan pas membela agama islam telah dejak kematian almarhum Tuan Guru Nik Abdu Aziz bin Nik Mat.

Pas hari ini memperjuangkan sistem jahiliyah yang menyembah manusia dan harta dunia. Faktanya? Takhyudin Hasan s/u Pas pusat atas arahan hj Hadi si presiden PAS pergi menyembah bantu Tiong Lai Ka Siong MCA di Balakong w/pon tidak dijemput hadir!

Anonymous said...

*telah mati sejak....

Anonymous said...

Bro, anda sekapal dgn Zuhdi, Pengarah Strategi PAS yg maseh terkapar2 cari jawapan mengapa PAS kiok diPRU14 walaupun dilimpahi dedak UMNO jadi barua kingmaker.

Rujuk sahaja kpd Tuan Blog ini, belum sahaja kering dakwat posting kagumi strategi Daim dan PH diPRU Ibnu kembali kpd cocoon asal mengusulkan diposting2 seterus nya kenyataan2 jumud syiok sendiri dan suruh tunjuk kebenchian kpd PH dgn undi PAS.

Mat Salleh yang berbikini londeh diTerenggganu pun tertanya2 bagaimana Parti Islam yg begitu lantang berarak dari Padang Merbok keLondon utk perkasakan RUU355 dan tidak lekang mulut mengkafiri orang kirim kanan boleh berdrama diParlimen usul RUU355 dan jadi liberal dan sekular sekali bila memerintah.

Nah, bila ada kaum diakhir zaman yang gunakan Islam utk kepentingan diri dan politik jumud ini perlu ada yang menyeru, membetulkan dan beri kesedaran ttg kesesatan ini.

Kita harap MCA atau UMNO utk menegur PAS jangan jilat balik berkali2 ludah anda. Dah sama2 tenggelam dalam gulai kawah ketul daging babi.

Anonymous said...

Gulai kawah najis babi pon dibedal oleh PAS!!! apatah lagi ludah kahak hijaunya sendiri!!!!! Sadarlah wahai penyokong pendukung dan ahli2 PAS semua!!! Nyawa masih belom di kerongkong, BERTAUBAT lah!!!!!!!!

ted manoff said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 1980].


😰😱😰😱😰😱😰😱😨😝😜🤑

Anonymous said...

NOPAS ---> Nama baru UMNO dan PAS bila bergabung dalam BN selepas muktamar nanti. Tahniah, aku kaget dengan perjuangahn sia-sia PAS, menipu penyokong dan ahli parti sendiri tapi GAGAL.

Anonymous said...

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah racun pemikiran yang disemaikan di kalangan penduduk dunia mengenai Islam. Mengagungkan pendedahan aurat dan memperagakan tubuh wanita sebagai suatu kebanggaan, seolah-olah tidak bersalahan dengan Islam..

Bangga konon, seorang peserta pertandingan ratu cantik di England bakal menjadi yang pertama memakai hijab dalam sejarah Ratu England. Maka lahirlah pemimpin-pemimpin negara umat Islam seperti pemimpin PH yang ada sekarang.
Perdana Menteri Malaysia (PH) mengaku Islam melarang isterinya pakai tudung. Maaf, tetapi bukan Anwar dan keluarganya.

=========================================

Komen aku: Islam itu Pas, PAS itu Islam. Itulah Racun pemikiran yang disemai oleh PAS di kalangan ahli dan penduduk Malaysia. MENGAGUNGKAN pemimpin yang nifak fasik lagi MUNAFIK sebagai suatu kebanggaan, seolah-olah tidak bersalahan dengan Islam.

Bangga konon, seorang pemimpin telah saman SR RCB di England bakal menjadi orang Islam pertama menyaman kafir dalam sejarah kehakiman Ratu England. Maka lahirlah pemimpin-pemimpin Islam yang memalukan umat Islam seperti pemimpin PAS yang ada sekarang.
Naib Ketua Kesatuan Ulama Dunia, Hj Hadi Awang - mengaku Islam, pergi menyembah berpelukan dgn Syiah Iran . Maaf, tetapi bukan Anwar dan keluarganya.

Anonymous said...

12.33... adalah radio buruk yg ulang2 siaran pas pejuang islam ph menentang islam.

klu takat ngaku2 sendiri penegak islam org lain menentang islam..beruk pun blh buat.

Anonymous said...

hahaha

ye begitulah pas sebenarnya. ibnu menuduh ratu tu tujuan racun pemikiran org islam. itu fitnah.

racun yg dh masuk dlm walaun ialah khawarij takfiri dan syiah dan kini racun baru...menyembah kafir walaupun menolak hudud.

dan racun terakhir nnti pas mungkin diresapi lgbt jika lgbt sedia kerjasama dgn pas.

ketika itu akn keluarlah nas2 quran utk mnyayangi lgbt oleh hj hadi.

puak khawarij takiyyah syiah ni semua blh. cayalah

Anonymous said...

"Selamat Pengantin Baru" buat MCA dan PAS. Perkahwinan sejenis...hu hu hu hu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails