Monday, November 13, 2017

Mak Nyah Dilantik Sebagai ADUN Virginia. P/Pinang Pun Ada?



Fairfax, Virginia: Seorang mak nyah berumur 33 tahun telah dilantik sebagai ahli dewan undangan negeri Virginia. Danica Roem, yang sebelum ini pernah bekerja sebagai wartawan dan penyanyi turut menyatakan kegembiraan beliau di atas kejayaan ini. 

Menurut laporan yang diterbitkan oleh The Malay Mail Online Danica berkata, “Ini adalah sesuatu yang menundukkan keangkuhan saya dan saya tahu, saya mempunyai tanggungjawab yang besar sekarang ini – untuk menghasilkan keputusan.” 

Dengan kemenangan ini Danica akan menjadi mak nyah pertama untuk menjawat jawatan ahli dewan undangan negeri di Amerika Syarikat. Selain daripada itu Danica juga menerima ucapan tahniah daripada mantan Timbalan Presiden Amerika Syarikat, Joe Biden. 

Dengan kemenangan Danica Roem, kedudukan LGBT di dalam arena politik negara itu dijangka terus kukuh.
(menara.my)


Khabarnya di Pulau Pinang pun ada seorang ADUN maknyah..


IKLAN:
Imej yang berkaitan

'Bukan nak tutup periuk nasi orang kita di Australia' -Utusan Online

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

1 comment:

Anonymous said...

Apa kurang menteri msia pun ada walau bukan maknyah tapi penkit, Azalina Othman. Maknyah dan Penkid sama aja status dia (conflict of gender identity). Nape tak berani nak bagi tau siapa maknyah yg jadi adun kat PP. Takut kena saman kr?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails