Sunday, November 19, 2017

Dipecat DAP/PKR, Ceramah Dapat Sambutan Orang Cina, Momentum Baru!



Satu momentum baharu berlaku dalam kominiti Cina apabila ceramah yang membariskan bekas-bekas ADUN DAP yang dipecat daripada parti itu bersama bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mendapat sambutan di luar jangka.


Walaupun sudah dipecat daripada DAP, namun ceramah bekas ADUN Teratai, Jenice Lee dan bekas ADUN Teluk Datuk, Philip Tan tetap dikunjungi oleh komuniti Cina.

“Terima kasih kerana sokongan padu daripada penduduk Teratai. Anda semua telah membuat kejayaan ini.
“Saya juga ingin merakamkan penghargaan saya kepada Persatuan Penjaja Taman Muda, Persatuan Kebudayaan untuk Kanak-Kanak Empat Musim, YB Tan Seri Khalid Ibrahim dan Philip Tan,”kata Jenice Lee dalam Facebook.

Beliau berkata demikian sebagai merujuk satu ceramah di medan selera Bukit Teratai pada malam ini. Jenice Lee dipecat daripada DAP selepas PRU 13 atas kesalahan bertanding sebagai calon bebas di DUN Teratai, manakala Philip Tan pula dipecat pada Mei lalu atas tuduhan menyalahgunakan dana.

Khalid Ibrahim juga telah dipecat daripada PKR pada Ogos 2014 yang menyebabkan beliau telah disingkirkan daripada meneruskan tugasnya sebagai Menteri Besar Selangor.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apakah masyarakat Cina Selangor sudah mula menilai balik pemimpin-pemimpin mereka yang dipecat oleh DAP dulu? Begitu juga  kepada bekas MB Selangor Khalid Ibrahim yang dipecat oleh partinya PKR dalam projek 'Langkah Kajang'? 

Apakah ini pertanda awal rakyat Selangor akan menolak pimpinan yang ada sekarang? Bahkan momentum baru mula terserlah dan mengorak langkah! Baguslah, buang yang keruh, ambil yang jernih. Yang keruh hanya dari DAP, PKR dan UMNO. PPBM baru nak mula kacau daun melalui DAP!




AIDCNews

Lihat sebelum ini..

4 comments:

Anonymous said...

Betul tu.. lebih ramai dari ceramah PAS. Ngapa ya?

Anonymous said...

TAADA Masaalah!!merekapun benci kemungkaran!!lagi bagus momentom rakyat!1

Anonymous said...

Fakta-fakta yang ditakuti oleh pemimpin-pemimpin pakatan haprak pimpinan DA-Pig apabila PRU14 semakin hampir:

(1) Bilangan rakyat menyertai perhimpunan anjuran pakatan haprak pimpinan DA-Pig semakin bekurangan menunjukkan rakyat sudah mula hilang kepercayaan terhadap pakatan haprak pimpinan DA-Pig. Bilangan perserta Perhimpunan Kotor semakin berkurangan !

(2) Ceramah pemimpin-pemimpin yang dipecat dari pakatan haprak pimpinan DA-Pig telah mendapat sambutan orang China. Ini bererti pakatan haprak pimpinan DA-Pig mengalami krisis kepercayaan !

(3) Ceramah dan program dan muktamar parti Islam PAS mendapat sambutan yang hebat di kalangan umat Islam.

(4) Pakatan haprak pimpinan DA-Pig mendapat sokongan jentera pilihanraya PAS dan undi ahli PAS menyebabkan bilangan kerusi bertambah dalam PRU13.

Sebaliknya, pakatan haprak pimpinan DA-Pig yang tidak mempunyai jentera pilihanraya di peringkat akar umbi akan kehilangan sokongan jentera pilihanraya PAS dan undi ahli PAS dan penyokong PAS dalam PRU14 maka pakatan haprak pimpinan DA-Pig akan kehilangan banyak kerusi dalam PRU14 !

Sikap pakatan haprak pimpinan DA-Pig yang suka menghina, memfitnah dan menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini dan menyebarkan evangelisme, sekularisme, liberalisme dan pluralisme untuk menyesatkan umat Islam telah menimbulkan kemarahan dan kesedaran di kalangan umat Islam untuk menyokong dan mengundi parti Islam PAS dalam PRU14!

(5) Tindakan perwakilan DA-Pig menolak semua calon Melayu dari menyertai majlis tertinggi DA-Pig jelas menunjukkan DA-Pig adalah parti perkauman yang hanya menggunakan barua Melayu untuk 'skru' (memecah-belahkan) kaum Melayu ! Ini telah diakui oleh suparman DA-Pig sendiri ! Fakta ini semakin jelas apabila berpuluh kampung umat Islam dan perniagaan umat Islam telah dirobohkan di negeri yang dikuasai oleh rejim DA-Pig !

Bayangkan nasib malang yang akan menimpa umat Islam jika pakatan haprak pimpinan DA-Pig berkuasa di negara ini.

Sejak akhir-akhir ini pemimpin-pemimpin pakatan haprak pimpinan DA-Pig berceramah di hadapan kerusi-kerusi kosong sahaja dan sebilangan kecil penonton sahaja ! Mungkin bilangan jin yang menonton ucapan pakatan haprak pimpinan DA-Pig melebihi bilangan manusia yang sedikit.

Gelaplah masa hadapan pakatan haprak pimpinan DA-Pig !

Anonymous said...

(6) Langkah Kjang mendedahkan bagaimana pakatan haprak pimpinan DA-Pig sanggup mengkhianati dan memfitnah MB mereka sendiri. Jika mereka boleh mengkhianati dan memfitnah MB mereka sendiri, merek juga boleh mengkhianati atau menindas rakyat !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails