Sunday, November 19, 2017

Begini Gaya Hidup Pemimpin Melayu/Islam Dr M..



Diberitakan sepanjang 22 tahun pemerintahan Dr Mahathir PM terdahulu, langsung tiada rakyat marhaen ditaja mengerjakan haji oleh mana-mana agensi kerajaan berbanding lebih 6,000 orang di bawah program 1MDB sejak diperkenalkan pada 2011. 

Maka Dr M mendakwa ibadah haji dengan menggunakan dana ihsan 1MDB sebagai haram!

Terbaharu tular pula dalam kalangan pengguna media sosial tempatan apabila kecoh memperkatakan gelagat jelik salah seorang cucu kesayangan kepada Dr M merangkap pengerusi PPBM  itu. 

Disebutkan cucunya itu, dengan penuh angkuh dan bongkak memuat naik gambar terbaharu dirinya tidur bersama-sama anjing kesayangan beserta kapsyen “All my bitches love me” menerusi laman Instagram yang dikongsikan secara umum.

Untuk rekod bapanya, Mirzan anak Dr M pernah terpalit dengan isu pembelian kilang arak di Filipina manakala ibu saudaranya bernama Marina pula sering dikaitkan dengan gerakan songsang Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT). -Pelbagai sumber
Berita ini...
Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Mukhriz Mahathir tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan perundangan terhadap pihak yang menyebarkan gambar peribadi anak-anaknya yang kini tular di media sosial, kerana turut memaparkan kenyataan berbaur fitnah. 
Katanya, beliau akan rujuk perkara itu kepada peguam dalam masa terdekat untuk tindakan lanjut. “Ada disebut dalam kenyataan itu, konon kemewahan ditunjukkan dalam gambar berkenaan dari sumber yang dikatakan curi wang rakyat. Jika dilapor begitu, saya berhak pertimbang tindakan perundangan kerana itu fitnah serius,” katanya.

24 comments:

Anonymous said...

Puak liberal adalah makhluk yang jahil kerana mereka suka menggunakan nafsu serakah dan akal tanpa ilmu Islam untuk menyalah-tafsirkan Al-Qur'an dan menolak Sunnah Rasulullah s.a.w. dan puak liberal ini bekerjasama dengan puak kafir harbi untuk menyebarkan ideologi buatan manusia sesat seperti sekularisme, liberalisme, pluralisme, evangelisme dll untuk mengelirukan dan menyesatkan umat Islam.

Tanpa merasa malu dan segan, puak liberal dan tuan kafir harbi mereka secara terang-terangan menggalakkan umat Islam melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad tanpa sebarang halangan. Mereka juga menghalalkan yang haram seperti murtad, zina, arak, judi, pelacuran dll dan mengharamkan yang halal seperti poligami dan menentang hukum Syariah seperti faraid (pembahagian harta pusaka secara Islam) dll.

Puak liberal ini menggunakan alasan konon setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu yang memberikan manusia kebebasan untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad tanpa sebaran halangan. Maka kita tidak merasa hairan melihat puak liberal dan kafir harbi berazam untuk menghapuskan ajaran Islam, mahkamah Syariah dan Perlembagaan Malaysia yang menjamin Islam sebagai agama negara Malaysia dan hak umat Islam.

Dan sesungguhnya puak liberal dan kafir harbi ini adalah pengkhianat yang merbahaya kerana mereka menerima bantuan kewangan, material dan moral dan arahan dari NGO-NGO Yahudi Zionis di Amerika, Israel, Singapork dll untuk melemahkan atau memusnahkan agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Paul Baggio said...

Tuan Hj! Sekejap Lagi anda akan diserang oleh barua barua penjilat buntut pemimpin DAPig yg juga menyayangi MahaKUTTY AlMunafiq

Anonymous said...

Sampaikanlah satu ayat demi kebaikan, bukannya menjaja keaiban orang lain. Ini Pak Lebai jenis apa ni...????

Anonymous said...

Mengaku ISLAM konon. Tapi makan suap.Hehehekikikihahahakahkahkah

kamarul ghazali said...

TDM masihblagi hidup dan waras, maksudnya dia masih diberi peluang utk bertaubat oleh Allah. Tuan yg mengata juga masih hidup dan waras, maksudnya tuan juga berpeluang untuk melakukan kesilapan. Apakah tuan yakin akan mendapat rahmat Allah?

Anonymous said...

Bukan menjaja keaiban seseorang lain jika orang itu sendiri berbangga melakukan kemungkaran atau kesesatan secara terbuka sehingga menyebabkan orang ramai mengetahui kemungkaran atau kesesatannya. Bahkan orang tersebutlah yang mengaibkan dirinya sendiri!! Apakah jenis manusia yang berbangga melakukan dosa dan hidup bergelumang dengan dosa?

Allah menyiapkan hukuman berat atas dosa besar ini sehingga mengharamkan ampunan-Nya atas mereka.

وَلَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّى إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ أُولَئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا

"Dan tidaklah taubat itu diterima Allah dari orang-orang yang mengerjakan kejahatan (yang) hingga apabila datang ajal kepada seseorang di antara mereka, (barulah) ia mengatakan: "Sesungguhnya saya bertobat sekarang" Dan tidak (pula diterima taubat) orang-orang yang mati sedang mereka di dalam kekafiran. Bagi orang-orang itu telah Kami sediakan siksa yang pedih." (QS. Al-Nisa': 18)

“Sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat” (HR. Bukhari)

Dari Abu Sa’îd al-Khudri Radhiyallahu anhu, ia berkata, “Aku pernah mendengar Rasûlullâh Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, ‘Barangsiapa di antara kalian melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya (kekuasaannya); jika ia tidak mampu, maka dengan lidahnya (menasihatinya); dan jika ia tidak mampu juga, maka dengan hatinya (merasa tidak senang dan tidak setuju), dan demikian itu adalah selemah-lemah iman.’”

Hadis ini sahih dan diriwayatkan oleh:
1. Muslim (no. 49).
2. Ahmad (III/10, 20, 49, 52-53, 54).
3. Abu Dâwud (no. 1140, 4340).
4. An-Nasâ’i (VIII/111-112).
5. At-Tirmidzi (no. 2172).
6. Ibnu Mâjah (no. 1275, 4013).
7. Dll

Maka jelaslah Nabi Muhammad s.a.w. memerintahkan umat Islam mencegah kemungkaran seperti mendedahkan aurat, arak, zina, judi, pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan bukan mahram tanpa batasan dll !! .


Anonymous said...

Bagus Ibnu Hasyim giatkan lagi kempen anti Dr M dan Pakatan Harapan.Tak lama lagi pasti dedak dari Najib datang dengan banyaknya,cukup untuk di makan seumur hidup dan tak habis hingga ke anak cucu.Selaluah cium pantat Datin Mah yang wangi.

Anonymous said...

Malanglah bagi manusia yang diberi umur yang panjang tetapi masih lagi menentang Allah dan RasulNya seperti hukum Hudud yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah Rasulullah s.a.w. !

Malanglah manusia yang diberi umur yang panjang tetapi masih lagi menganut ideologi sesat seperti liberalisme, sekularisme, pluralisme dll dan menghina dan mempertikai dan menafikan ajaran Islam dan hukum Islam !

Malanglah manusia yang diberi umur yang panjang tetapi masih lagi menentang, menghina, memfitnah, memburuk-burukkan Pewaris Nabi (ulama-ulama Islam) yang berusaha menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam di negara ini!

Malanglah manusia yang diberi umur yang panjang tetapi masih lagi mengharamkan yang halal dan menghalalkan yang haram !

Tiada bezanya orang tua yang menderhaka terhadap Allah dengan kafir harbi yang menentang Allah !

Anonymous said...

Ana seronok benar membaca posting ini yang penuh dengan umpat dan fitnah serta selalu juga memaparkan cerita-cerita lucah termasuklah juga menjaja keaiban insan lain. Sebagai pemegang kad keahlian ahli syurga, tentu sekali tuan punya blog tidak perlu merasa khuatir perbicaraan di Padang Mahsyar nanti sebab tempatnya di syurga telah pun terjamin.

Anonymous said...

Cybertrooper ternakan DA-Pig 10:49 PM dan 10:54 PM adalah contoh buruk yang mencerminkan akhlak buruk pemimpin DA-Pig sendiri dan pakatan haprak! Mereka menulis komen tahap longkang setaraf dengan hati hitam berkarat mereka !

Anonymous said...

kenapa nak menyibuk kehidupan orang lain. Apa...ingat keluarga hadi awang, pemimpin parti suci tu tak ada masalah ke...rasuah dah jadi sebati dgn keluarga hadi awang..kenapa tak dihebohkan..

Anonymous said...

Anon 11:00 PM bersikap hipokrit kerana menyindir tuan punya blog yang mendedahkan kemungkaran dan kesesatan manusia tetapi pada masa yang sama anon 11:00 PM tidak memperdulikan kejahatan cybertrooper dedak roket yang sibuk mencipta dan menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam dan ulama Islam dalam laman web ini !!!

Tindakan double standard dan kritikan terpilih anon 11:00 PM jelas menunjukkan anon 11:00 PM adalah seorang hipokrit yang tdak mempunyai prinsip!

Anonymous said...

Pemakan dedak roket 11:11,

Kita cabar kamu pemakan dedak roket 11:11 PM menunjukkan bukti kukuh untuk menyokong fitnah kamu ! Tanpa bukti, kamu dan geng dajal kamu adalah pendusta tahap longkang!

Fakta menunjukkan pemimpin-pemimpin PAS mempunyai rekod bersih tanpa sebarang rasuah !
Sebaliknya kamu menjadi penjilat sifu roket kamu yang sedang dibicarakan kerana dakwaan rasuah !

Cermin muka kamu dulu sebelum kamu memfitnah ulama Islam !

Anonymous said...

Yeaah......Hidup PAS.Hidup UMNGOK.PAS PIS PUS untuk selamanya.Selalulah hadir dengar ceramah dari pemimpin PAS supaya anda dapat duit dan pahala serta dapat menghilangkan otak yang dungu. Kah...kah..kah......

Anonymous said...

Yeaah......Lingkup DA-Pig. Lingkup Pakatan Haprak. Dedak roket untuk ternakan DA-Pig selamanya. Selalulah hadir dengar propaganda dari pemimpin DA-Pig supaya anda menjadi zombie dengan otak yang mati. Lebih banyak banjir, tanah runtuh dan kencing akan berlaku di negeri jajahan rejim DA-Pig....Kah...kah..kah......

Anonymous said...

Anon 11:19pm, kamu kata 'cybertrooper dedak roket yang sibuk mencipta dan menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam dan ulama Islam dalam laman web ini', tapi walaunta PAS macam kamu pun juga meniru perangai yang sama. Tetapi itu tidak mengapa, sebab kamu adalah pemegang kad ahli syurga boleh saja membuat fitnah, umpat, menjaja keaiban orang lain serta bercerita isu-isu lucah. Tidak perlu risau, kamu dan walaunta Pas yang lain semuanya confirm masuk syurga punyalah!!!

Anonymous said...

Cybertrooper ternakan DA-Pig 11:49 PM ,

Nampaknya kamu bersikap hipokrit lagi dengan menulis komen baru.

Malangnya Cybertrooper ternakan DA-Pig seperti kamu cuba berlagak 'suci' dengan menulis komen untuk menghina dan memfitnah orang lain. Komen kamu penuh dengan pendustaan terhadap jemaah Islam dan parti Islam jelas menunjukkan kamu dan geng cybertrooper dedak kamu adalah pemakan dedak cap roket !

Anonymous said...

Mohon tuan Ibnu Hasyim delete iklan tahi judi 11:57 PM !

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Cybertrooper pakatan haprak sedang meroyan kerana tindakan tidak bermoral pemimpin pakatan haprak sedang didedahkan di laman ini !!! Mungkin mereka takut jika boss roket mereka masuk ke dalam, mereka akan kehilangan sumber dedak untuk bulan Disember dan seterusnya!

Anonymous said...

Anon 11:49 PM,

Mengapa kamu sibuk menjilat pemimpin roket yang menentang Islam dan kamu juga suka memfitnah jemaah Islam? Adakah bos kamu menjanjikan kamu wang neraka 100 juta untuk shopping dan rasuah dalam kubur?

Anonymous said...

Wah anon 11:49 PM berlagak suci sambil menghina dan memfitnah orang lain ! Cerminlah diri dulu sebelum menghina dan memfitnah orang lain !

Anonymous said...

Hoi anon 11:49PM!!! Walaunta parti suci terkecuali dari menanggung sebarang dosa mengumpat, memfitnah dan mendedahkan keaiban orang lain. Biarlah mereka tiru memfitnah macam yang DAP buat tu, yang awak tu sibuk buat apa? Kalau saya tahu di mana rumah awak, saya akan usahakan membelinya macam beli WTG tu dan saya akan halau awak keluar.

Anonymous said...

Hoi anon 12:51 AM !!! Barua-barua ternakan pakatan haprak pimpinan DA-Pig seperti kamu dan anon 11:49 PM 'terkecuali' dari menanggung sebarang dosa mengumpat, memfitnah dan mendedahkan keaiban orang lain kerana sifu roket telah memberikan 'kad ahli syurga ' dan wang neraka 300 juta hasil dari penipuan kertas kerja kepada kamu semua untuk shopping dan rasuah dalam kubur. Jaminan bekalan dedak cap roket dalam kubur ma !

Kalau saya tahu di mana jirat China kamu, saya akan usahakan membelinya macam beli 'banglo terlajak murah' tu dan saya akan halau kamu keluar.

Anonymous said...

Kita tidak boleh menegur kejahatan -barua-barua pakatan sebab sifu roket roket telah memberi 'kad ahli syurga' kepada mereka semua ! Oleh sebab itu semua barua ternakan pakatan terkecuali dari menanggung sebarang dosa mengumpat dan memfitnah parti Islam dan ulama Islam ! Semua dosa barua pakatan telah 'diampun' oleh sifu roket !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails