Friday, November 24, 2017

Ini, Penghinaan Islam Makin Menjadi-jadi..



Penghinaan terhadap Islam dengan mengambil mudah kepada syiar Islam makin menjadi-jadi di negara kita kerana sikap orang Islam sendiri yang suka berselisih sesama sendiri.

Kredit
Lebai ZamUsop PA 



Lihat sebelum ini..

9 comments:

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2017/08/dua-darjat-fahaman-liberal-tapi-tujuan-tetap-mahu-melemahkan-islam/

Dua Darjat Fahaman Liberal Tapi Tujuan Tetap Mahu Melemahkan Islam

BANGI, 6 Zulhijjah 1438H, Isnin – Kewujudan Free Thinkers yang dipelopori oleh puak libertarian digunakan untuk melemahkan kebangkitan gerakan kesedaran politik Islam di negara ini, kata Pensyarah Kanan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi UiTM Kelantan, Dr Iskandar Hasan Tan Abdullah.

Katanya, gerakan kesedaran politik Islam semakin meningkat dalam kalangan masyarakat di negara ini selepas tertubuhnya gabungan pembangkang, Pakatan Harapan.

Pakatan Harapan merupakan gabungan baharu pembangkang menggantikan pakatan rakyat membabitkan kerjasama di antara PKR, parti rasis dan cauvinis DAP, Parti Amanah Negara (PAN) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

“Ini disebabkan parti pembangkang tertentu lebih didominasi kumpulan libertarian daripada kumpulan egalitarian. Akibatnya sebahagian besar mereka kurang menyukai dominasi gerakan kebangkitan politik Islam.

“Tambahan pula, terdapat sebahagian masyarakat Islam di negara ini kurang suka dengan perundangan Islam dan politik Islam atau politik Melayu,” kata Dr Iskandar yang menulis dalam Sinar Harian, hari ini.

Katanya, perjuangan kumpulan liberal di negara ini mempunyai dua darjat pandangan berbeza dari segi epistemologi iaitu libertarian yang sangat ekstreem berjuang menidakkan kebenaran agama dan egalitarian yang memperjuangkan liberalisasi dalam kesaksamaan hak dan tidak menentang prinsip Perlembagaan Persekutuan atau ajaran agama.

Bagaimanapun, katanya, walaupun kedua-duanya berjuang dalam kaedah berbeza, namun ianya tetap memberi impak kepada agenda Islam di Malaysia.

Dr Iskandar Hasan berkata, tsunami politik Islam hari ini dilihat lebih bertunjangkan kepada isu membabitkan kedaulatan agama dan kehidupan norma budaya Melayu.

Maka tidak hairan apabila agenda feminisme turut terlibat dalam menafikan penguasaan gender dalam norma budaya agama Islam, dengan mengisytihar wanita boleh menjadi imam dalam solat antara lelaki perempuan, katanya.

“Golongan Islam liberal dan golongan Islam yang menolak Ahlu as-Sunnah wa al-Jamaah berteraskan pegangan Mazhab Syafie kurang suka akan kebangkitan tsunami politik Islam dalam PRU14 nanti.

“Tidak menghairankan terdapat sebahagian golongan tersebut tidak menentang gerakan Kristianisasi yang dijalankan gerakan Evangelis.

“Selanjutnya mereka menawarkan dialog perdamaian dan mengatakan tindakan tersebut adalah seperti yang dianjurkan prinsip maqasid syariah. Dalil tabayyun digunakan bagi merealisasikan matlamat mengurangkan impak tsunami politik Islam,” katanya.

Katanya, perang saraf persepsi turut diperhebat dengan mengaitkan bahawa jika pemimpin bukan Islam menjadi ketua kerajaan adalah lebih baik daripada pemimpin Islam sendiri.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2012/11/berhati-hati-dengan-fahaman-islam-liberal/

Berhati-Hati Dengan Fahaman Islam Liberal

PANTAI DALAM – Umat Islam diseru supaya lebih berhati-hati dengan fahaman Islam Liberal yang menyusup masuk ke negara ini secara halus.

Ahli Jawatankuasa Pusat ISMA, Ustaz Hazizi Abdul Rahman berkata, meskipun kumpulan yang memperjuangkan Islam Liberal tidak mengaku mereka adalah pejuang Islam Liberal, namun hasil penelitian kenyataan-keyataan mereka dalam pelbagai isu dapat dikenalpasti bahawa mereka adalah pejuang Islam Liberal di Malaysia.

“Berdasarkan kepada kenyataan yang mereka buat ke atas isu-isu yang berlaku, seperti isu murtad, hukuman sebat pada wanita dan sebagainya, dan juga berdasarkan kepada buku-buku yang mereka terbitkan, konsisten mereka membawa fahaman Islam Liberal walaupun mereka tidak mengakuinya.

“Oleh itu kita di Malaysia harus mengambil langkah lebih berhati-hati kerana serangan pemikiran itu berlaku secara amat halus,” jelas beliau.

Beliau berkata demikian semasa ditemui wartawan ISMA selepas menyampaikan ceramah perdana yang bertajuk Ancaman Islam Liberal di Masjid Ikhlasiah, Pantai Dalam baru-baru ini.

Ceramah perdana tersebut dianjurkan bersama oleh Masjid Ikhlasiah dan ISMA Cawangan Kuala Lumpur.

Ustaz Hazizi menambah, salah satu punca mengapa generasi muda mudah terkeliru antara Islam sebenar dengan Islam liberal adalah kerana golongan Islam Liberal tetap menggunakan dalil Al-Quran dan Hadis tetapi ditafsirkan mengikut akal mereka semata-mata.

“Amat membimbangkan kita kerana generasi muda tak dapat membezakan antara Islam yang benar berdasarkan kepada Al-Quran dan Hadis dan juga Islam Liberal ini, kerana golongan Islam Liberal di Malaysia ini juga menggunakan hujah-hujah Al-Quran tetapi menurut tafsiran akal mereka semata-mata.”

Anonymous said...

Di Madinah ada Yahudi Bani Qainuqa dan Abdullah bin Ubay.

Di Malaysia ada DAP dan PAN yang redha dan merwdhai

Anonymous said...

Nak cerita pasal islam. Tapi tiada integriti dalam diri. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Yang ada integriti adalah Sheikh Sifoo Abuya Banglo Terlajak diskaun Al Penang

Anonymous said...

Yang Berhemah adalah Saifuddin Nasution yg menfitnah TSKi

Anonymous said...

PArti kafir harbi DA-Pig sibuk memfitnah dan menghina agama Islam dan umat Islam tetapi pemimpin-pemimpin DA-Pig sendiri sibuk mengumpul harta dengsn menipu rakyat dengan projek kencing seperti kertas kerja rm300 juta dan banglo terlajak murah dan menjual tanah kerajaan kepada kroni dan orang asing.

Anonymous said...

Umat Islam sudah tahu Pakatan Tiada Harapan pimpinan kafir harbi telah menghina dan memburuk-burukkan agama Islam dan menafikan hak umat Islam termasuk kaum Melayu maka kita tidak akan merasa hairan jika pakatan celaka kalah teruk dalam pru14.

Anonymous said...

Puak kafir harbi selalu campurtangan dalam hal ehwal agama Islam dan menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam. Sebaliknya , jika umat Islam menyentuh sedikit sahaja agama kafir seperti lembu, salib atau tokong, puak kafir akan menjadi histeria dan mengutuk umat Islam dan agama Islam di seluruh negara. Inilah sikap hipokrit orang kafir!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails