Saturday, July 22, 2017

Tak Guna Petik Al-Quran Kalau Macam UMNO/BN, Tak Sokong Syariah.













21 JULAI: Orang seperti Lim Kit Siang tahu membaca al-Quran tetapi menentang ajarannya seperti menolak pelaksanaan hukuman dari kitab suci itu, kata Ketua Pemuda PAS Muhammad Khalil Abdul Hadi.
Anak kepada presiden PAS itu mengingatkan Kit Siang melalui kenyataannya dilihat kerap membangkang mana-mana pihak yang mahu melaksanakan hukuman tersebut.
“Ramai yang tahu membaca al-Quran tetap menentang ajaran al-Quran. Lim Kit Siang tidak pernah menyesal dan menarik semula kenyataan-kenyataannya yang menyentuh sensitiviti umat Islam.
“Kit Siang membangkang perlaksanaan hukum-hukuman al-Quran di Kelantan dan di Malaysia secara umumnya,” kata Khalil kepada FMT hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada tindakan ketua ahli Parlimen DAP itu menyampaikan petikan ayat al-Quran kepada Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali, yang didakwa gagal mengambil tindakan terhadap individu yang dikatakan bersalah dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Kit Siang dalam kenyataannya kepada Apandi semalam memetik 2 ayat dari surah al-Baqarah yang menyeru ke arah melawan kepalsuan, dan mengelak daripada melakukan kerosakan di muka bumi.
Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad memuji tindakan pemimpin DAP itu sebagai dakwah yang terbaik.
“Bukan main saya terkejut buat kali pertama Lim Kit Siang mengeluarkan ayat-ayat al-Quran untuk tunjuk kepada Apandi Ali yang mungkin tak pernah baca,” kata bekas perdana menteri itu. (BNBBC)
Komen Weblog Ibnu HasyimTak guna petik ayat Al-Quran kalau macam UMNO/BN, yang tak sokong syariah dan perundangan Islam. Bolehkah ditakrifkan sebagai mereka itu mempermain-mainkan agama?
Lihat juga artikel ini...
Presiden PAS Wajar Jadi PM M'sia.
Pihak kami sanggup pergi ke Sabah &Sarawak memberi maklumat lengkap mengenainya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails