Saturday, July 22, 2017

'Jangan Sekat Lagu Lucah..' Didik Bebas Yang Terbabas.



Kuala Lumpur – “Tidak perlu kawalan ibu bapa. Mereka (anak-anak) boleh buat keputusan sendiri”. Cadangan tersebut diutarakan oleh Pengerusi Parent Action Group For Education (PAGE), Noor Azimah Abdul Rahim sebagaimana dilaporkan oleh portal Free Malaysia Today (FMT). 

Komentar tersebut diberikan apabila isu lagu ‘Despacito’ yang dikatakan berunsur lucah disekat oleh Radio Televisyen Malaysia (RTM). Azimah turut menambah, 

“Kita telah mengajar anak-anak kita tentang apa yang baik, jadi, perlukah kita mengawal mereka dengan memberitahu mereka lagu apa yang mesti dengar atau tidak?”

“Anak-anak menyanyikan lagu tersebut bukan disebabkan oleh apa yang dimaksudkan, tetapi kerana ia sedap di halwa telinga” katanya lagi. 

Walaupun liriknya berunsur lucah, Noor Azimah Abd Rahim yang turut aktif sebagai Ahli G25 sebelum ini, turut menyatakan bahawa beliau turut menyukai ritma lagu tersebut tetapi bukan pada maksud lagu itu. 

Angkatan Wanita Amanah (AWAN) sebelum ini mengeluarkan kenyataan tegas berkenaan isu lirik lagu lucah dendangan penyanyi dari Puerto Rico, Luis Fonsi yang turut memaparkan rapper Daddy Yankee.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pandangan di atas 'Tidak perlu kawalan ibu bapa. Mereka (anak-anak) boleh buat keputusan sendiri' itu adalah suatu ke'bebas'an yang ter'babas'.' 


Terbabas dari ajaran Islam yang mendidik anak, kadang-kadang oleh kerana pentingnya suruhan itu, maka dibolehkan memukul anak-anak.

Contohnya, lihat sabda Rasulullah SAW

مرو الصبيّ بالصلاة ابن سبع سنين واضربوهم عليها ابن عشر
  • “Perintahkan anak-anak untuk melaksanakan sholat ketika ia berumur tujuh tahun, dan pukullah (bila meninggalkannya) ketika ia sudah berusia sepuluh tahun.” (Shahih Lighairi, HR. Abu Dawud, at-Tirmidzi)

Lihat juga artikel ini...
Presiden PAS Wajar Jadi PM M'sia.
Pihak kami sanggup pergi ke Sabah &Sarawak memberi maklumat lengkap mengenainya.

9 comments:

Anonymous said...


Sorry Ibnu Hasyim, wpun lari tajuk..
Aku copy paste bab RIBUT nih utk hang dpt pikior sikik

Ha ha.. AWAS! jgn ssekali semayang dibelakang lebai2 Imam Uturn PONTENG fitnah & mnCURI nih, sbb takut RIBUT..boom boom Bomm boom BOOM!!

BALA' "RIBUT" dtg lagi..

Kaum nabi Noh banjir ranapkan

Kaum nabi Hud angin hancurkan

Kaum nabi Luth dihempap gegaran

Quraish dihempas "RIBUT" dan taufan

Lobai2 "HUDUD" bertempiaran ketakutan

Kota "sarang-Smut" mnjd sasaran kemurkaan

Ribut "sekecil butir tahik" memberi amaran

Itulah hakikat 'BALA'!, bukan, bukannya ujian!!

Silobai2 tu ingat mrk berjubah bersorban, mrk beriman

Walhal mnCURI ponteng fitnah itu, jls "BUKTI2" mnipu Tuhan

Lalu doa' JAHANNAM--Pan sipenCURI2 itu pun dimakbulkan

Agar lobai2 butir tahik itu mndpt keinsafan!?

ATAU

mrk terus bebal utk trus dJAHANNAMkan

Sama2 kita nantikan penuh debaran

@ kah keJAHANNAM yg paling dlm

Dah 2xRIBUT mnghempap trajang!

AWAS!!
Jgn ssekali solat dgn dorang



Wahai lobai2 PONTENG fitnah mnCURI...

Walauns2 siku lutot korang buleh AUTA temberang..

Ttp ribut..RIBUT nampok terang bhw korang tu ulorr!

Korang tuh ulorrMAK2 yg berbelit2 kelahap dedak CURI!!

Sudah 2x RIBUT trajang n HEMPAP korang sbg BALA drp Tuhan..

Korang tggu akan dtg lg yg lebih BRUTAL mungkin wktu itu korang sdang tunggangTungit2 brjamaah ddlm semayang..

Adakah semayang jd makmum berIMAM kan kaki maki PONTENG Uturn FITNAH mnCURI itu ada nilainya dsisi Tuhan?

Sbb itu BALA' mungkin akan dtg lg wktu korang konon2 nya tengah khusyuk semayang diblakang IMAM yg sdondon suka PONTENG fitnah & menCURI itu...AWAS yer bhai!

Anonymous said...


Tak payah cerita panjang-panjang. Tunjukkan bukti di mana salahnya lebai-lebai Islam itu?

Apa salahnya, bila, di mana. Sila buktikan. Ada mereka diputuskan salah oleh mahkamah? Tak takutkah kamu kepada dosa cipta fitnah. Menuduh dan menghasut tanpa kesahihan?

Sila jawab, jangan baling batu sembunyi tangan.. pengecut.

Anonymous said...

Mana buktinya, mangkok ayon??

Anonymous said...


Dua kali dah terang2 sah2 dibaham RIBUT masih lagi buta tak NAMPOK ker bukti tuh!

Mahkamah umngok memang korang buleh lepas ttp ddlm mahkamah Tuhan...RIBUT dah pon dtg mghempap dan menerajang korang, NAMPOK tak?

Dah 2 kali dah yer..tepat & kaw2!

Anonymous said...

Apa bukti ribut tu kerana lebai berdakwah?

Sebenarnya kerana orang yang mangkok ayon seperti kamu, yang tidak menjalankan tugas dakwah Islam. jadi monyet atau babi buta tunggangan orang kafir seperti DAP. Baru nak dapat tempias dedak DAP, dah sanggup tuduh lebai-lebai pendakwah yang dimuliakan ALLah.

Anonymous said...

Dulu2..
Yg kena hempap TERAJANG,

Zaman nabi2 dulu banjir, RIBUT taufan, petir, angin panas, gegaran gempa hanya & HANYA menghentam dan menhempap pendusta2 & org2 KAFIR-murtad dgn jls TERANG secara khususnya!

KUASA alam sprt yg diatas itu tidak & TIDAK pernah samaskali menimpa serta menghempap nabi2 wali2 dan org yg benar2 LURUS berdakwah & bnar2 jujur beriman kpd Allah..


Sekarang..(dah masuk 2kali doh)!

Dan yg terbaru skali lebai2 hudud yg "mengaku" SERTA "prasan" sbg spesis yg paling beriman skali dinegara ini telah pon dihempas dan dihempap RIBUT sama sebijik yg tlh menghempap pendusta2 penipu & org2 KAFIR/musyrik dizaman dahulu!



Persoalannya..

..adakah kita masih was2 serta RAGU2 melihat hakikat HAKIKI siapakah sbnr2nya yg tlh mnjd pendusta penipu & KAFIR/musyrik/MURTAD didepan mata kita skrg dgn petunjuk RIBUT sbg makhluk ALLAH yg LURUS yg samaskali tidak pernah berdusta sejak dahulu itu?

Adakah kita masih kliru was2 serta RAGU2 dek krn jubah sorban serta gelagat "budak2" yg berani kedepan mnjd IMAM semayang konon2 sgt khusyuk mnghafal ayat2 panjang utk tontonan dan kebanggaan...sdangkan ddlm bab hisab @ AUDIT harta sbg AMANAH trhdp ummah yg wajib di ISTIHAR mrk lah yg paling2 TAKUT skali, sbb HATI kecil mrk tahu bhw mrk itu adalah sbnr2 penCURI yg tlh terikat berTuhankan dedak CURI hihihi..

..dan RIBUT itu tidak pernah buta trhdp pendusta2 n penCURI2 itu sejak azali, sjak zaman dahulu lg wpun mrk itu brjubah bersorban serta konon2nya semayang Tahajjud TAK nah tinggal,, ttpi penCURI itu tetap penCURI di"mata" RIBUT yg dpt melihat hakikat HAKIKI sbnr2 "akidah-mrk-yg-tlh-JAHANNAM-itu" dgn anugrah dr ILAHI!

Jgn ler was2 dan RAGU2 lg dgn petunjuk drp RIBUT itu hendaknya...dah 2kali doh!

Anonymous said...

Tak payah cerita panjang-panjang. Tunjukkan bukti di mana salahnya lebai-lebai Islam itu?

Apa salahnya, bila, di mana. Sila buktikan. Ada mereka diputuskan salah oleh mahkamah? Tak takutkah kamu kepada dosa cipta fitnah. Menuduh dan menghasut tanpa kesahihan?

Mana buktinya, mangkok ayon?? Nampak sangat bodohmu..

An Anonymous said...

Baru2 ni di temerloh pun kena ribut jugak dan di turki dan greece baru je dilanda gempa bumi.. agak2 nya di turki tu ada ke yg sokong lgbt dan murtad macam parti2 tertentu di mesia ni?

Anonymous said...

Mana, bila, beri tarikh masa, apa yang rosak? Mana bukti lebai-lebai Islam tu buat rosak? Tuduh tak ada bukti macam kanak-kanak tak sekolah.

Mana nas Quran, hadis mengatakan berlaku ribut kerana lebai Islam itu. Buat malu saja pakai hujah bodoh. Pegi belajar lagi agama. Jahil murakap.. hi hi hi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails