Saturday, July 22, 2017

RoS Arah DAP Adakan Pemilihan CEC Baru..


PUTRAJAYA: Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS) tetap dengan keputusannya mengarahkan parti DAP supaya mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) yang baharu.
Ketua Pengarah RoS, Datuk Mohammad Razin Abdullah, berkata pemilihan semula CEC baharu itu bagi membolehkan perwakilan memilih 20 orang anggota CEC yang sah dan diiktiraf.
“ROS memang tetap dengan keputusan itu, ia kekal dan tidak akan berubah,” katanya ketika dihubungi BH, hari ini.
Katanya, Isnin lalu, RoS sudah menghantar surat kepada DAP yang mengarahkan parti itu mengadakan pemilihan semula CEC dan diberi tempoh 14 hari untuk memberi maklum balas rasmi kepada pihaknya.
“Arahan itu dikeluarkan berikutan RoS masih belum menerima dan mengiktiraf pemilihan parti yang dijalankan DAP pada 15 Disember 2012 dan pemilihan semula pada 29 September 2013.
“Yang pastinya, selagi DAP tidak buat pemilihan semula CEC baharu, jawatankuasa tertinggi mereka tidak boleh diiktiraf dan menyebabkan sebarang keputusan yang dibuat tidak sah.
“Jika dalam tempoh 14 hari yang bermula Isnin lalu DAP tetap tidak memberi maklum balas secara rasmi kepada pihak RoS, kita akan ambil tindakan lain berlandaskan Akta Pertubuhan 1966,” katanya yang enggan mengulas lanjut berhubung tindakan lain yang boleh diambil.
Ditanya sama ada RoS bersedia untuk berjumpa dengan DAP, katanya jika DAP mahu sebarang penjelasan lanjut berhubung arahan itu, mereka perlu hantar surat secara bertulis.
“Kita akan jawab secara bertulis. Tiada keperluan untuk jumpa,” katanya.
Selain itu, Mohammad Razin menegaskan RoS menganggap bahawa parti DAP sebagai sebuah parti yang sah di sisi undang-undang.
“Parti itu masih berdaftar secara sah dengan RoS,” katanya- BH


Lihat juga artikel ini...
Presiden PAS Wajar Jadi PM M'sia.
Imej yang berkaitan
Pihak kami sanggup pergi ke Sabah &Sarawak memberi maklumat lengkap mengenainya.

5 comments:

Anonymous said...

Sorry Ibnu Hasyim, wpun lari tajuk..
Aku copy paste bab RIBUT nih utk hang dpt pikior sikik

Ha ha.. AWAS! jgn ssekali semayang dibelakang lebai2 Imam Uturn PONTENG fitnah & mnCURI nih, sbb takut RIBUT..boom boom Bomm boom BOOM!!

BALA' "RIBUT" dtg lagi..

Kaum nabi Noh banjir ranapkan

Kaum nabi Hud angin hancurkan

Kaum nabi Luth dihempap gegaran

Quraish dihempas "RIBUT" dan taufan

Lobai2 "HUDUD" bertempiaran ketakutan

Kota "sarang-Smut" mnjd sasaran kemurkaan

Ribut "sekecil butir tahik" memberi amaran

Itulah hakikat 'BALA'!, bukan, bukannya ujian!!

Silobai2 tu ingat mrk berjubah bersorban, mrk beriman

Walhal mnCURI ponteng fitnah itu, jls "BUKTI2" mnipu Tuhan

Lalu doa' JAHANNAM--Pan sipenCURI2 itu pun dimakbulkan

Agar lobai2 butir tahik itu mndpt keinsafan!?

ATAU

mrk terus bebal utk trus dJAHANNAMkan

Sama2 kita nantikan penuh debaran

@ kah keJAHANNAM yg paling dlm

Dah 2xRIBUT mnghempap trajang!

AWAS!!
Jgn ssekali solat dgn dorang



Wahai lobai2 PONTENG fitnah mnCURI...

Walauns2 siku lutot korang buleh AUTA temberang..

Ttp ribut..RIBUT nampok terang bhw korang tu ulorr!

Korang tuh ulorrMAK2 yg berbelit2 kelahap dedak CURI!!

Sudah 2x RIBUT trajang n HEMPAP korang sbg BALA drp Tuhan..

Korang tggu akan dtg lg yg lebih BRUTAL mungkin wktu itu korang sdang tunggangTungit2 brjamaah ddlm semayang..

Adakah semayang jd makmum berIMAM kan kaki maki PONTENG Uturn FITNAH mnCURI itu ada nilainya dsisi Tuhan?

Sbb itu BALA' mungkin akan dtg lg wktu korang konon2 nya tengah khusyuk semayang diblakang IMAM yg sdondon suka PONTENG fitnah & menCURI itu...AWAS yer bhai!

Anonymous said...

Tak payah cerita panjang-panjang. Tunjukkan bukti di mana salahnya lebai-lebai Islam itu?

Apa salahnya, bila, di mana. Sila buktikan. Ada mereka diputuskan salah oleh mahkamah? Tak takutkah kamu kepada dosa cipta fitnah. Menuduh dan menghasut tanpa kesahihan?

Anonymous said...


Anon 11:23 AM

Itu RIBUT dah hompap trajang lobai2 dua kali dah, nak BUKTI apo laei...bukak lah mato ati sikit
Jgn bior kan otak tu dilotak kek siku lutot yor

Ado kah kamu nak tggu dihompap kali ke tiga oleh BALA tu huh?

Anonymous said...

Bodoh terlampau..

An Anonymous said...

Baru2 ni di temerloh pun kena ribut jugak dan di turki dan greece baru je dilanda gempa bumi.. agak2 nya di turki tu ada ke yg sokong lgbt dan murtad macam parti2 tertentu di mesia ni?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails