Saturday, May 27, 2017

Tanah Awam PP Kena Jual, CAP Ragui G/Eng.


KUALA LUMPUR – Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) bimbang semakin banyak tanah awam di Pulau Pinang dipindahkan kepada pihak swasta oleh kerajaan Pulau Pinang secara tidak telus dan tanpa pengetahuan orang ramai.


Presidennya, S.M. Mohamed Idris mendakwa, terbaru tanah kerajaan Pulau Pinang seluas 6.4 hektar milik Ketua Menteri Diperbadankan di Peel Avenue dijual dengan harga RM156 juta kepada pihak swasta.
“Ia dijual dengan pajakan selama 99 tahun untuk pembinaan projek ‘Medical City’ bernilai RM2 bilion oleh sebuah hospital swasta,” dakwanya dalam satu kenyataan media hari ini.
S.M. Mohamed tidak berpuas hati dengan alasan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kononnya rundingan yang ditandatangani tahun lalu itu dirahsiakan kerajaan negeri kerana “menghormati untuk tidak mendedahkan perjanjian”
Katanya, CAP kesal kerana butiran projek itu tidak diumumkan lebih awal supaya orang ramai di Pulau Pinang boleh memberi maklum balas.
Menurut beliau, perkara itu tidak selaras dengan prinsip urus tadbir kerajaan yang baik dan telus yang sering dicanang kerajaan Pulau Pinang.
Beliau turut menyatakan kebimbangan ‘Medical City’ yang dicadangkan itu akan menjejaskan persekitaran dan lalu lintas di situ.
“Kami juga bimbang dengan barisan pokok di sepanjang jalan Peel Avenue dan bimbang mengenai sebarang kemungkinan ia akan dipindahkan atau mungkin ditebang,” katanya. 

Lapor MYNEWSHUB.CC



Lihat: Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?
Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

4 comments:

Anonymous said...

DA-Pig telah mengkhianati rakyat apabila DA-Pig pimpinan Lm Gone End telah menjual tanah kerajaan kepada pelabur-pelabur asing di waktu sebilangan rakyat tidak memiliki tanah untuk membina rumah. Sejumlah wang akan masuk akaun siapa?

Bagaimana pula pelbagai projek mega lain yang tidak berguna kepada rakyat? KERTAS kerja sahaja berharga RM300 juta ! Wang masuk akaun siapa?

Orang yang tidak bermoral sahaja menyokong parti kafir harbi DA-Pig dan Pakatan Tiada Harapan !

Anonymous said...

minta sibahlol melayu tiruan tu liskan brapa bnyk tana kat pening tur da djual ole bn vs dap . baru ader ngam . da x pulos masok baru bising cis melayu tongkang india mari

Anonymous said...

sibahlol 6:41 PM adalah contoh tentera kacang merah (RBA) bangsat yang sedang meroyan tahap gila babi kerana skandal bos roket telah didedahkan kepada orang ramai !

IrWrWs said...

6:41.. kalau nak komen sorok sikit kebodohan tu.. macamana CAP nak bongkarkan senarai tanah yg dijual DAP. Bukan ke LGE yg sendiri sahkan penjualan itu DIRAHSIAKAN!

Sekarang baru satu RAHSIA terbongkar.. pasti ada juga RAHSIA2 lain yg masih belum terbongkar..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails