Saturday, May 27, 2017

Dr Mahmud Bakal Pemimpin Negara Islam Selatan Filipina.


Bekas Pensyarah Malaysia Bakal Jadi Ketua IS Selatan Filipina?

RAKYAT Malaysia, Dr Mahmud Ahmad kini dikatakan menjadi sebutan sebagai bakal menjadi pemimpin Negara Islam (Daesh) di bandar selatan Filipina, Marawi yang sedang menyaksikan pertempuran sengit.

Bekas pensyarah Malaysia ini dipercayai bersembunyi di bandar di mana tentera Filipina sedang bertempur dengan kumpulan Maute, menyaksikan 44 orang, termasuk 2 rakyat Malaysia terbunuh.
Star Online melaporkan, Dr. Mahmud dikenali pasti sebagai individu berikutnya yang akan mewujudkan kubu Daesh di Asia Tenggara, yang kini di bawah perintah pemimpin Abu Sayyaf, Isnilon Hapilon.
Isnilon diisytiharkan sebagai ketua angkatan Daesh di Filipina pada awal tahun lepas tetapi dia dilaporkan cedera parah dalam satu serangan udara di Basilan kira-kira dua bulan lalu.
Menurut sumber, Dr Mahmud mengetuai anggota militan yang lain bagi menyelamatkan Isnilon dalam serangan Marawi.
Tambah sumber, mereka percaya Dr. Mahmud juga cuba untuk mengisi kekosongan dalam kepimpinan tersebut sekiranya Isnilon disahkan meninggal dunia.
Mereka menjelaskan bahawa pemimpin Abu Bakr al-Baghdadi begitu terdesak mencari ketua baharu bagi kumpulan di Asia Tenggara yang pernah diketuai Muhammad Wanndy Mohamed Jedi.
Bagaimanapun, Muhammad Wanndy terbunuh dalam serangan dron di Raqqa, Syria.
Menurut sumber, Dr. Mahmud yang juga dikenali sebagai Abu Handzalah, kini merupakan satu-satunya leftenan yang dipercayai dikaitkan dengan Baghdadi selain Isnilon di selatan Filipina.
Difahamkan, rancangan Mahmud adalah untuk membentuk puak Daesh rasmi di Asia Tenggara dengan menyatukan sel-sel pengganas yang berbeza di Malaysia, Indonesia dan Filipina.
Mahmud adalah antara 5 rakyat Malaysia yang meninggalkan negara ini. Yang lain adalah pembantunya paling dekat, Mohd Najib Husen (yang terbunuh di Filipina); pekerja Majlis Perbandaran Selayang, Muhammad Joraimee Awang Raimee dan ahli Darul Islam Sabah, Mohd Amin Baco dan Jeknal Adil.
Mereka telah bekerja dengan kumpulan militan lain yang termasuk Abu Sayyaf di pelbagai serangan dan aktiviti jenayah di selatan Filipina. 
Lapor  MYNEWSHUB.CC
Lihat: Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?
Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

12 comments:

Anonymous said...

Apa perbezaan perjuangan parti pas dgn puak DAESH. ISIS. AL NUSRA. TALIBAN. DAN PUAK BOKO HARAM...?????

Apakah ada larangan utk membincangkanya...????

Jawapan bukan penafian saya nantikan...!!!

Anonymous said...

Hmmm... tunggu jer la, Sdra

IrWrWs said...

11:16 kalau ada maklumat tulen sila bincangkan.. jangan rekacipta doktrin bertulis sampai 91 mukasurat dan pembiayaan kewangan kegiatan keganasan melalui akaun affin digunakan sudahlah.. rakyat dah muak weii..

Anonymous said...

ISIS=Israeli Secret Intelligence Service

Rejim Amerika Syarikat adalah talibarut Isra-hell yang sentiasa memfitnah dan memburuk-burukkan semua umat Islam dengan melabel umat Islam sebagai Al-Qaeda , Daesh dll sebagai alasan untuk tentera kafir menyerang negara umat Islam dan menindas dan membunuh umat Islam yang tidak bersalah dari dulu, kini dan selamanya.

Rejim Amerika Syarikat dan CIA dan Mossad telah menubuhkan, melatih dan menyokong Al-Qaeda dan Daesh dll untuk melakukan kekacauan di negara umat Islam supaya rejim Amerika Syarikat dan sekutunya boleh campurtangan dalam hal ehwal negara umat Islam dan menindas dan membunuh umat Islam dan merompak sumber alam seperti minyak.

Cuba tanya diri anda mengapa IS @ ISIS @ Daesh tidak pernah menyerang Israel? Mengapa Israel merawat ahli IS @ ISIS @ Daesh yang cedera di hospital Israel? Mengapa IsraelIS @ ISIS @ Daesh sebenarnya?

Hillary Clinton : We created Al-Qaeda https://www.youtube.com/watch?v=Dqn0bm4E9yw

Putin Explains How Obama Created ISIS https://www.youtube.com/watch?v=gwLufaTK29s

ISIS=Israeli Secret Intelligence Service https://www.youtube.com/watch?v=E9ubCPIHrPQ

Sejarah telah membuktikan bahawa Amerika Syarikat dan sekutunya adalah pengganas dan penjenayah terbesar di dunia ini kerana mereka bertanggung-jawab membunuh 70 juta manusia dalam Perang Dunia Ke 2 , berjuta rakyat Vietnam, Kemboja dan Laos dalam Perang Vietnam, berjuta umat Islam di Afghanistan, Iraq, Libya, Lebanon, Syria dll.

Anonymous said...

https://youtu.be/xiIdwXjsKL0

Anonymous said...

Hanya pengkhianat dan munafik liberal sahaja sanggup bersekongkol dengan pemimpin kafir harbi untuk memusnahkan parti Islam . Apabila konspirasi pengkhianat, munafik liberal dan kafir harbi tersebut gagal memusnahkan parti Islam, tanpa merasa malu dan segan pengkhianat dan munafik liberal tersebut telah melarikan kerusi-kerusi parti Islam dan menubuhkan parti 'Islam' palsu yang dinamakan parti PANdap yang bernaung di bawah parti kafir harbi DA-Pig yang amat memusuhi agama Islam dan umat Islam.

Pengkhianat dan munafik liberal ini hanya berdiam diri seperti syaitan bisu setiap kali pemimpin-pemimpin DA-Pig menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini. Bahkan merekalah yang akan membela pemimpin-pemimpin kafir harbi setiap kali umat Islam mengkritik atau mengutuk DA-Pig.

Amat memalukan kerana Lm Gone End menggunakan mereka sebagai balaci DA-Pig yang berfungsi untuk mencipta dan menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam.

Apakah jenis manusia yang memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam yang sedang berusaha membela agama Islam dan hak umat Islam sedangkan Rasulullah s.a.w. sendiri telah memuliakan ulama sebagai Pewaris Nabi?

Mereka boleh mencipta beribu alasan untuk mewajarkan pengkhianatan mereka tetapi kita semua mengetahui bahawa mereka adalah pengkhianat agama Islam dan umat Islam !

Anonymous said...

Satu kumpulan pengkhianat parti Islam telah bersekongkol dengan parti kafir harbi roket untuk memusnahkan parti Islam tetapi mereka gagal 100%. Bahkan parti Islam menjadi lebih kuat dan kukuh apabila pengkhianat tersebut keluar dari parti Islam.

Tanpa merasa malu dan segan, mereka melarikan kerusi-kerusi parti Islam dan menubuhkan parti 'Islam' palsu Pandap yang bernaung di bawah pemimpin-pemimpin parti kafir harbi roket yang amat memusuhi agama Islam dan umat Islam.

Maka jelaslah pemimpin-pemimpin Pandap berfungsi sebagai balaci dan barua bagi Lm Gone End untuk menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam!

Anonymous said...

Parti pas juga memperjuangkan sistem pilihanraya berpalimen sekular yg adil ciptaan yahudi kafir harbi laknat....
Apakah ini juga fitnah..??

Anonymous said...

Komen 9:25 AM jelas menunjukkan kebodohan balaci 9:25 AM sendiri. Jika kamu balaci 9:25 AM menyertai pertandingan tomoi, adakah kamu akan menggunakan peraturan silat dalam pertandingan tersebut?

Anonymous said...

Puak kafir pandap dasar memusuhi islam dah terdesak dan kepanasan dan dah terlihat bahawa mereka secara sulit telah bekerjasama dengan umno bn untuk memusnahkan pas. PRU14 adalah antara islam dengan pakatan kafir sekuler libral lgbt g25 dan yang sewaktu dengan nya.

Hadi Oh Hadi said...

wah ramai juga fikrah khawarij yg rasa sgt islam dlm ni ye

Anonymous said...

Wah....masih terdapat segelintir manusia PANdir yang berpegang pada fikrah kafir harbisme membela kesesatan dan menentang kebenaran dlm ni ye !

Bahkan balaci-balaci ternakan DA-Pig ini merasa takut untuk bersuara setiap kali sifu-sifu perkauman dan cauvinis DA-Pig menghina Islam dan menindas umat Islam kerana mereka takut mendapat kemurkaan boss DA-Pig yang sesat lagi menyesatkan !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails