Saturday, January 02, 2016

RM1.2 Billion: Cuba Elak Pendedahan Razali. DAP Jawab Segera!



razali
Mohamed Razali Abdul Rahman

AIDCNews – 01/01/16 – DAP cuba mengalih isu tawaran dana RM1.2 billion (USD300 juta) dari pihak Israel yang didedahkan oleh bekas pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohamed Razali Abd Rahman kepada Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki.
Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Anthony Loke hanya menggunakan hujah ‘tidak masuk akal’ terhadap dakwaan DAP telah ditawarkan RM1.2 billion sebagai balasan akan membina sebuah pangkalan tentera Israel di Port Dickson jika ia berjaya merampas Putrajaya.
“Ini tidak masuk akal,” kata Loke yang juga Pengerusi DAP Negeri Sembilan hanya merujuk kenyataan Dr Zuhdi dan mengabaikan nama pihak yang bertanggungjawab menjawab pendedahan itu, Mohamed Razali Abd Rahman.
Sebelum ini, Dr Zuhdi yang juga Pengarah Pusat Penyelidikan PAS pusat mendesak DAP perlu menjawab pendedahan Mohamed Razali itu kerana kegagalan berbuat demikian akan mengesahkan hubungan DAP dan Israel yang sedang diperkatakan.
“Dakwaan yang dilontarkan oleh Mohamed Razali tentang hubungan DAP dan Israel ini lebih serius, malah apa yang didedahkan itu lebih mengancam keselamatan negara dan sensitiviti umat Islam di Malaysia.
“Mohamed Razali melontar tiga dakwaan serius yang sehingga hari ini tiada penafian yang jelas dari DAP. Tiga dakwaan tersebut termasuk DAP didakwa ditawarkan dana PRU Ke-13 sebanyak USD300 juta (RM1.2 billion) oleh Israel,” kata Zuhdi.
Katanya lagi, Mohamed Razali turut mendedahkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga kerap ke Singapura bertemu dengan wakil kedutaan Israel, dan Mohamed Razali antara yang mengambil maklum urusan pertemuan tersebut.
“Mohamed Razali mendakwa sebuah pengkalan tentera Israel baru akan diwujudkan di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menguasai Putrajaya.
“ketiga-tiga dakwaan Mohamed Razali ini jauh lebih serius dan mengancam umat Islam dan keselamatan negara sekiranya ia benar-benar dilakukan oleh DAP,” katanya lagi.
Lihat pendedahan ini..
Lihat sebelum ini mengenai Mohamad Razali ..

8 comments:

Anonymous said...

dah 4 tahun isu ini. ditimbulkan pula alsyeikh pukimatun al zuhdi. macai berstatus tak ada otak mainkan balik. betul2 tak ada otak usd300 juta. bersamaan 1b lebih bergegar malaysia bahalol. bank negara sprm polis etc tido? nak bela setan zyuhdiu agak2 lah bro jangan jatuhkn maruah sendiri ke tahap babi dalam bukit

Anonymous said...

tak kan lah bodo dap nak bersama dengan mamat melayu ni dalam semua hal
yang bendera yahudi peranh dikibar dinegara ini dll tak pulak dijadikan isu besar
jumpa pm yahudi tak sokong hamas takut yahudi marah
macam gampang aja semua ni

Anti Fitnah said...

Ibarat ludah ke langit, kembali terkena hidung sendiri.
Kalau cerita ini benar, awat hangpa ingat Najib and the Geng nak biarkah? Guna otak kepala lutut pun tahu bahawa ini cerita BODOH dan BANGANG, apatah dibawa oleh seorang yang ada title Dr di depannya? Awat Dr-Dr di Malaysia hari ini tak cerdik?

Anonymous said...

Blog anjing UG. Bravo!

Anonymous said...

Anak nik azizpun x cayokan geng ug nih, kau caya? (ehem...bukan nik abduh siku lutut tau!)

bat8 said...

Tuan Haji

Cuba fikir kalau tuduhan itu betul, Kerajaan dan UMNO dok diam tak? Dana tu kakau nak masuk kena melalui BNM. DAL kena buat permohonan. Kerajaan boleh je bocor bukti permohonan DAP ini. Jika BNM luluskan, rekod perpindahan wang tersebut dari bank luar ke akaun DAP tebtu dah dibocorksn. Dokumen-dokumen itu seperti rekod transfer duit RM 2.6 B ke akaun Najib la....mana bukti dokumen transaksi duit tu?

Amboi tuan haji...cepat sangat nak percaya dan jadi lidah penyambung fitnah orang. Semua dokumen2 transaksi UMNO boleh bocorkan kpd Zuhdj kalau ada. Kalau tuduhan jat Najib org boleh bagi bukti....mana bukti zuhdi?

Sekarang ni standard nak tuduh DAP terima dana drp Israel ni kena ada bukti kukuh. Standard itu telah ditetapkan oleh transaksi derma Najib terima sebanyak RM 2.6B. Kalau xde....temberang je...

bat8 said...

Kalau nak tuduh setakat tuduh xtanpa bukti seperti Razali dan Zuhdi...orang pun boleh tuduh PAS pun menerima dana dari Israel sebanyak USD 10B.....Amacam tuan haji?

Anonymous said...

Ramainya ahli dap komen dalam ni,hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails