Thursday, October 29, 2015

George Town Di Kedudukan Ke 4 Bandar Terbaik Dunia.

GEORGE TOWN: Keputusan telah dikeluarkan! George Town berada di kedudukan keempat dalam 10 Bandar Terbaik Untuk Dikunjungi Pada 2016 dalam senarai Lonely Planet.

"George Town mungkin terkenal dengan jalan-jalan persekitarannya yang tersenarai dalam warisan dunia Unesco, tetapi akhir-akhir ini ia juga telah muncul sebagai tempat berciri seni, Malaysia moden," menurut Lonely Planet di laman webnya.
"Hari ini, anda mungkin mahu mencari seni jalanan gaya 'funky' di tengah-tengah rumah kedai tradisional Cina, dan ruang pameran versetail yang mempamerkan avant garde seni, filem, muzik dan tarian yang muncul di sebelah kiri dan kanan. Menginaplah di beberapa di rumah tumpangan butik dan anda akan mendapat resipi salah sebuah daripada pelbagai komuniti paling berseni dan berdaya cipta di Asia."

George Town berada di senarai keempat selepas Kotor (Montenegro), Quito (Ecuador) dan Dublin (Ireland).

Bandar-bandar ini mendahului tempat-tempat lain yang lebih dikenali dalam senarai itu seperti Rotterdam (Belanda), Mumbai, Fremantle (Australia), Manchester (United Kingdom), Nashville (Amerika Syarikat) dan Rom.

Sebagai sebuah bandar yang tersenarai dalam Warisan Dunia Unesco, Lonely Planet juga menyifatkan George Town sebagai 'syurga bagi dunia seni yang berkembang dengan kemudahan penginapan gaya 'hip''.

"Telusurilah jalan-jalan yang berliku dan lorong-lorong seni di bandar bersejarah George Town untuk menikmati galeri seni jalanan di bahagian luar yang menarik.

Penghargaan untuk Pulau Pinang datang dua tahun selepas Lonely Planet menamakan negari tersebut sebagai destinasi terbaik di dunia untuk makanan.

Sebelum ini, akhbar Britain, Guardian turut menamakan Pulau Pinang sebagai salah sebuah daripada 10 destinasi yang mesti dikunjungi pada 2014. (mStar)

7 comments:

Anonymous said...

Tapi sayang.. ketua menteri dan konco2 no 1 paling bangang dlm dunia.. kah kah kah

Unknown said...

Anonymous 808, Cara kamu buat komen memperjelaskan bahawa anda punyai minda kelas PENGEMIS BRIM YANG TAKSUB SEBAGAI MACAI UMNO.....

TERLAJAK BANGANG.....

Unknown said...

Anonymous 808, Cara kamu buat komen memperjelaskan bahawa anda punyai minda kelas PENGEMIS BRIM YANG TAKSUB SEBAGAI MACAI UMNO.....

TERLAJAK BANGANG.....

Anonymous said...

Disini juga ramai pelacur sejak kerajaan DAP berkuasa,yang ni kenapa tak didedahkan Pak Haji,takut dilebal gila seks ya Pak Haji.

Anonymous said...

Tunjukkan kehebatan kerajaan DAP dari segi pelancongan,ada habuan dari Lim Tokong ke Ibnu Hasyim.

Anonymous said...


Jika anda adalah seorang angkasawan yang mendarat di George Town, anda akan menyangka anda telah mendarat di Hong Kong ! Kejayaan pelarian China mengubah Tanah Melayu menjadi negara China ! Sudah tentu parti Gelakkan dan MaCAi merasa bangga(ng) dengan kejayaan parti DAPig. Olang Melayu menang solak sajalah !

Anonymous said...


Mengapa pemimpin Melayu tidak pandai nak menjadikan bandar Kota Bharu, Kuala Terengganu, Johor Bahru, Kuala Lumpur, Ipoh bandaraya yang terhebat? Pemimpin Melayu sibuk tentang apa?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails