Monday, October 26, 2015

UMNO Siap Gempur PRU 14, 20 Penceramah Tiap Bahagian.. - Ahmad Maslan

Ahmad Maslan
Ahmad Maslan.

MELAKA: Umno akan melahirkan sekurang-kurangnya 20 penceramah untuk setiap bahagian parti itu seluruh negara sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), kata Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan.

Beliau berkata, usaha berkenaan akan dilaksana dalam waktu terdekat dan bertujuan melahirkan pelapis parti yang berkaliber, kreatif dan berwibawa dalam memperjuangkan perjuangan parti itu disamping mengekalkan parti agar terus relevan.

"Saya akui kita masih kekurangan penceramah yang berkaliber, setakat ini saya rasa kita hanya ada 10 orang paling ramai dalam setiap bahagian itu pun orang lama.

"Saya harap ketua penerangan dan ketua penerangan sayap setiap bahagian berusaha melahirkan penceramah berkebolehan untuk melawan penceramah pembangkang apabila berlaku pilihan raya kecil atau umum," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri program Pidato Piala Presiden Umno 2015 peringkat zon selatan di sini, Ahad.

Pada program itu Mohd Raffe Madon dari Umno Bahagian Jasin, Melaka muncul pemenang kategori lelaki; Baiha Haron dari Umno Bahagian Bukit Katil, Melaka juara kategori wanita dan kategori Belia/Beliawanis dimenangi Kamarul Hairi Komeng dari Umno Bahagian Labis, Johor.

Mereka akan mewakili zon selatan pada pidato Piala Presiden Umno 2015 bertempat di Pusat Dagangan Dunia Putra pada 8 Disember depan. - Bernama

3 comments:

zamani said...

Nak ceramah apa?pasal 2.6 bilion tak nak sentuh ke?kalau kamu makan rasuah tok sah manusia ,binatang pun akan menyumpah kamu.

Anonymous said...


Pelbagai isu yang amat membebankan rakyat telah menyebabkan rakyat hilang kepercayaan terhadap BN. Akibatnya BN akan kalah teruk dalam PRU14 ! Makhluk CGPA 3.85 tidak akan mampu menyelamatkan BN.

Anonymous said...

Idea GST dia ni amat mnyusahkn rakyat...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails