Wednesday, July 29, 2015

PM Singapura Pun Puji Komuniti Muslim Bangunkan Masyarakat Multi Agama. Contoh Islam Terbaik!

PERDANA Menteri Singapura Lee Hsien Loong pada hari Sabtu mengatakan bahawa ia tengah didorong oleh semangat persahabatan dan kasih sayang dari komuniti Melayu-Muslim, di mana mereka telah membantu untuk membangun masyarakat multi-rasial dan multi-agama yang harmonis.

Demikian lapor Straits Times, pada Ahad (26/07/2015).

“Ini adalah semangat yang sama saat kita merayakan di tahun Jubilee kami… Hari ini, kita merayakan perjalanan kita bersama-sama. Ini telah menjadi perjalanan yang sangat menggembirakan, salah satunya komunitas Melayu-Muslim yang telah berpartisipasi sepenuhnya,” katanya.

Mr Lee yang yang bercakap pada perayaan Hari Raya, Salam Lebaran 2015, di Cheng San Community Club untuk menandai akhir bulan puasa Ramadhan.
Acara yang dihadiri oleh sekitar 700 tamu, termasuk warga dari Sengkang Barat Single-Anggota Konstituensi dan Ang Mo Kio GRC. Di antara para tamu ada 50 generasi perintis pemimpin rakyat dari seluruh Ang Mo Kio GRC dan Sengkang Barat SMC.

Mr Lee juga memberi upeti kepada rakyat dan tokoh masyarakat atas dedikasi dan mengucapkan terima kasih kepada warga atas dukungan mereka. (ipc)

Itu tandanya Islam agama terbaik. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails