Tuesday, July 28, 2015

Keruntuhan Integriti PM Najib -Statements Husam Musa


Krisis litegriti PM: Statements Husam Musa

MP perlu bersatu berhadapan keruntuhan integriti PM. Teguran terbuka TPM adalah suara hilang kepercayaan kepada PM. Juga bermakna PM gagal meyakinkan anggota kabinetnya tidak ada sesuatu yang tidak kena dengan 1MDB.

Ucapan TPM mempertikaikan penggantungan permit The Edge dan mencadangkan laporan interim 1MDB Ketua Audit didedahkan kepada umum juga satu cabaran terbuka terhadap kewibawaan PM. Malangnya, satu-satunya pertahanan PM terhadap keruntuhan integritinya adalah larangan bersuara!

Arahan terbuka PM supaya semua pihak termasuk timbalannya sendiri mesti membisu sepanjang isu 1MDB membuktikan DS Najib tidak lagi mengambilkira integriti diri dan kerajaan yang dipimpinnya. Demi 1MDB, DS Najib sanggup melakukan apa sahaja tanpa memperdulikan lagi nasib negara dan maruah dirinya.

Bermakna, jika beliau kekal sebagai PM, lebih banyak malapetaka terhadap rukun bernegara akan berlaku. Andainya TS Muhyidin dipecat dari kabinet, semua ahli Parlimen yang mempunyai kesedaran untuk menghentikan kerakusan kuasa dengan membelakangkan kepentingan negara hendaklah mengusahakan satu tindakan bersama mengikut amalan demokrasi sedia ada.

Muhyidin bukan tokoh terbaik tetapi membiarkan 1MDB merosakkan lagi negara ini adalah lebih memudaratkan. Saya mengulangi seruan saya supaya MP ada kesedaran patriotik mengambil satu inisiatif bersama. SELAMATKAN NEGARA !!!
 
Husam Musa
28 Julai 2015

4 comments:

Anonymous said...

Andai dibuang semua menteri kabinet pun... busuk skandal Najib takkan hilang kebusukannya... ibarat busuk menanah yang meloya di tubuh sendiri masakan dapat hilang dengan dihalau seluruh keluarga di rumah.

Anonymous said...

SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

Anonymous said...

Semuanya kerana bontot sidia .............
1.Dia hilang maruah
2.Dia hilang peluang jadi PM
3.Dia hilang jawatan no 2
4.Dia hilang arah kononnya perjuang nasib rakyat
5.Dia jadi mabuk ketum
6.Dia sanggup balaci Dap utk angguk apa saja
7.Dia khianati perjuangan Islam
8.Dia sanggup berkawan dg tali barut kristian dan yahudi
9.Dia sanggup tolak hudud
10.Dia kini terpenjara di Villa de Sg Buloh
..............kini sisa2 temberang perjuangan beliau diteruskan oleh macai2 dan balacinya merangkap macai2 dan balaci DAP ............rakyat memerhatikan dgn jijik sandiwara kerakusan macai dan balaci tersebut sanggup menyebar pelbagai tohmahan dan fitnah demi menuju ke Putra Jaya !

Anonymous said...

Dia juboh Mak ko juga!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails