Sunday, July 26, 2015

Lebih Baik Sama-sama 'berlumba-lumba' Tumbangkan Umno -S/Usaha GHB Dr Dzulkefly.

Dr Dzulkefly Ahmad

HUBUNGAN dengan DAP adalah sebagai rakan pembangkang yang bercita-cita untuk meneruskan kembali tahaluf siyasi yang terkubur dan bakal menumbangkan Umno-Barisan Nasional (BN).

Demikian ucap Setiausaha Gerakan Harapan Baru (GHB), Dr Dzulkefly Ahmad lapor The Malaysian Insider, petang tadi. 

"Tidak ada siapa dari ahli kami Harapan Baru yang 'berwalikan' DAP.

"Dulu, yang kerap membuat tuduhan PAS diperkudakan dan menggadaikan prinsip perjuangan demi mencapai kemenangan politik, ialah Umno.
"Kini nampaknya giliran PAS pula membuat tuduhan terhadap kami," katanya.


Bekas ahli jawatankuasa PAS Pusat itu berkata, lebih baik jika PAS bersama dengan GHB menumbangkan Umno daripada terus bercakaran sesama sendiri.

"Adalah lebih baik kalau kita sama-sama 'berlumba-lumba' menumbangkan Umno bagi menamatkan kebobrokan tadbir urus parti pemerintah yang sarat dengan kemungkaran rasuah, salah guna kuasa, kerakusan, pembolotan, pembaziran, ketidakadilan dan kezaliman, daripada mengulangi fitnah Umno," katanya .

Sebelumnya, Abdul Hadi dalam kenyataan berkata, sesiapa yang tidak istiqamah atas akidah, dasar dan matlamat, pasti akan berundur, melompat, terlompat atau dilempar keluar jemaah.

"Sesiapa yang hanya ingin berlakon, Allah maha mengetahui dia hanya pelakon dan dikeluarkan tanpa diduga dan disangka, bersama pelakon tambahannya," kata Presiden PAS itu.  (IH)

1 comment:

Anonymous said...

Komen hadi now tk tepat dgn denyut nadi rakyat. Tk relevan dah. Ada ke kata dap wali ghb. Dulu umno kata pas kuda dap. Hadi dah byk belajar drp umno. Haha. Mgkn menantu nye ada yg umno. Mutakhir ni dia tk kecam najib dah. Umno dah seburuk firaun. Ini tanda2 nk pakat dgn umno. Haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails