Friday, January 02, 2015

Panduan Mendidik Anak Menurut ISIS..


Gambar di atas didikan cara siapa?

ISIS bikin panduan bagi ibu yang ingin anaknya jadi ekstremis 
SEBUAH cara mendidik dan membesarkan anak menurut ISIS tersebar di dunia maya dan warga Internet ketar ketir. Mereka ditanggapi seolah-olah memberi amaran adanya suatu generasi masa depan seperti kumpulan Negara Islam untuk Iraq dan Syam atau ISIS.

Akhbar the Daily Mail melaporkan, Khamis (1/1), cara ini dikemas dalam buku panduan bertajuk 'Persaudaraan Selamanya dalam Jihad'. Mereka memberi petunjuk soal cerita-cerita menjelang tidur, termasuk beberapa laman jihad yang patut dikunjungi.

Disebutkan di situ kaum ibu perlu melatih anaknya jadi apa yang dianggap 'pelampau' sejak dia masih bayi, sebab kalau menunggu besarnya kanak-kanak kecil itu, sudah amat terlambat


"Jangan meragukan kemampuan telinga dan mata kecil itu. Kesannya akan terasa selamanya," buku itu menyebut.

Buku ini diburu oleh tentera pangkalan Amerika Syarikat dan Institut Penyelidikan Media di Timur Tengah (MEMRI). Menurut mereka buku ini berbahaya lantaran memaksa anak-anak dan mendoktrin mereka menjadi radikal.

"Perlu diketahui dunia. Doktrinasi merupakan perkara penting bagi mereka. Tidak peduli dengan apa yang berlaku di Iraq dan Syria ke depan, anak-anak Abu Bakar Baghdadi dan cucu dari Usamah Bin Ladin sudah dicuci otaknya untuk membenci barat dan selalu ingin menjadi martir," ujar Pengarah Eksekutif MEMRI Steven Stalinsky.

Menurutnya, buku ini juga dilengkapi pelbagai gambar yang menyeramkan bulu roma.  Salah satu paling berpengaruh yakni seorang budak lelaki pura-pura berjihad,  John dan slit sebuah boneka


Maklum, memang AS sendiri sedang mendoktrin pemikiran dunia demi untuk mengekalkan pengaruh dan kekuasaan zalimnya, yang mereka lihat ISIS sebagai penghalang!  (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails