Friday, January 02, 2015

Lelaki Di Sini Sedang Dilanda Lemah Syahwat, Mengapa?

Kaum pria Singapura sedang dilanda lemah syahwat
Ilustrasi penis. 

KESIHATAN
KESULITAN ereksi selama ini biasanya menghinggapi kaum lelaki yang sudah lanjut usia. Namun sejumlah dokter di Singapura mengatakan kini sedang ada peningkatan jumlah lelaki muda yang menjalani pengubatan lemah syahwat.

Situs Asia One melaporkan, Selasa (30/12), menurut Dr Peter Lim, ahli urologi, pada era 1980-an dan 1990-an, hampir semua pasien lemah syahwat berusia di atas 40-an tahun hingga 60-an tahun. Namun sekarang, sebahagian pasien masih berusia 20-an dan 30-an tahun.

Mengapa?

"Diabetes, kebiasaan diet, merokok, minum-minum (minuman keras), bertambahnya berat badan, dan kegemukan menjadi faktor utama penyebab disfungsi ereksi," kata Dr Peter Lim.

Selain itu, profesor di Universitas Edith Cowen Australia itu menyatakan, selama 30 tahun terakhir, tekanan kerja, stres di tempat kerja, menjadi faktor utama penyebab lemah syahwat.

Kaum muda yang ingin berkahwin juga kini banyak mengalami kesulitan ereksi lantaran stres dalam memulai bahtera rumah tangga.

Solusi..

 Muslimin, ikutilah adab permakanan menurut Islam, dapat menghindarkan dari gejala-gejala buruk tersebut, insya Allah!  Orang bukan Islam pun boleh ikut demi kesihatan mereka. (IH)

Mereka juga mengajak pasangannya saat menggelar perayaan Tahun Baru 2015 di pusat Kota Beirut.
Seorang wanita kelihatan memegang rokok dan meneguk sebotol arak semasa menyambut pesta perayaan Tahun Baru 2015 di pusat bandar Beirut, Lubnan negara umat Is;am, Khamis (1/1). Budaya jahiliah berulang kembali.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails