Saturday, September 20, 2014

Tulisan IndividuTtidak Gambarkan Strategi Parti -Dr. Dzulkefly Ahmad




BATU PAHAT: Pusat Penyelidikan PAS (PPP) berpandangan setiap karya yang dihasilkan seseorang itu adalah hak berkarya mereka dan bukan menggambarkan pandangan PPP serta strategi parti.

Perkara itu dipertegaskan Pengarah Eksekutif PPP, Dr. Dzulkefly Ahmad sebagai respons terhadap artikel penulisan Pengarah Operasi badan itu, Dr. Zuhdi Marzuki yang menimbulkan kontroversi, sebelum ini.

"Seseorang yang menghasilkan sebarang penulisan merupakan hak untuk mereka berkarya, malah ia tidak menggambarkan pandangan badan itu dan strategi parti," jelas beliau ketika ucapan penggulungan di Muktamar Tahunan PAS Pusat kali ke-60, pagi ini.

Sementara itu, mengulas berkaitan peranan PPP sebagai sebuah badan pemikir parti, Dzulkefly menjelaskan PPP bertindak sebagai satu medium 'check and balance' dalam meneliti isu di dalam negara, selain menampilkan agenda negara berkebajikan.

Bagaimanapun, beliau mengakui berhadapan dengan masalah dana, selain sumber tenaga pemikir yang terhad.

"Kami sedar PPP diharapkan boleh menjadi seperti satu pusat 'survey' seperti UMcedel, Merdeka Centre. Namun, ia memerlukan dana yang bukan sedikit. Untuk tinjauan pilihan raya kecil secara sederhana pun memerlukan paling tidak RM60,000," jelas beliau.

Dalam pada itu, menjawab persoalan yang dibangkitkan perwakilan berhubung hasil dapatan kajian yang dilakukan PPP tentang isu pertukaran menteri besar Selangor, Dzulkefly berkata dapatan itu bukan merupakan dokumen umum yang perlu didedahkan.

Kajian itu, katanya bersifat 'focus group' dan hasilnya telah dibentangkan kepada Jawatankuasa Kerja PAS Pusat. - HARAKAHDAILY 20/9/2014

1 comment:

Basar said...

Oh mak kau, nak buat survey untuk prk rm 60,000.00 biar bebenor.

Kau amik agensi survey mano jang bayor mahal tuh.

Ramai mahasiswa mahasiswa yang menyokong pas boleh buat tidak perlu sampai 60,000 belanja.

Tinggi bebenor kos demo.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails