Tuesday, June 03, 2014

P/Mortem T/Intan Perlu Komprehensif & Intensif -PAS





KL: Ketua Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan PAS, Dr Dzulkefly Ahmad berkata, adalah terlalu awal untuk membuat persepsi kekalahan Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan tanpa sebarang kajian atau 'post mortem'.

Bagi PAS katanya, post mortem perlu dilakukan secara komprehensif dan intensif segala mungkin yang berlaku di P076 itu.

Namun katanya, pilihan raya kecil Teluk Intan telah melakarkan satu sejarah tersendiri apabila calon DAP dari generasi Y ditampilkan untuk melawan calon veteran.

"Faktor kekalahan atau kejayaan hendaklah disebut secara berpengetahuan bukan hanya lontaran semata-mata atau tembak begitu sahaja," katanya dalam sidang media hari ini.

Katanya, Pakatan Rakyat wajar terus memperkukuhkan perpaduan di kalangan mereka dengan mengambil semangat daripada penglibatan anak muda di dalam arena politik seperti Dyana Sofya.

"Apa yang kita dapat banggakan, kita telah berjaya mengetengahkan calon di kalangan anak muda yang mendapat sokongan luar biasa," katanya.

Dyana Sofya yang mewakili DAP dalam PRK Teluk Intan pada 31 Mei baru-baru ini dikalahkan calon BN dengan majoriti 238 undi. Dyana mendapat 19,919 undi manakala Datuk Mah Siew Keong mendapat 20,157 undi. - HARAKAHDAILY 3/6/2014

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails