Wednesday, June 04, 2014

PKR Pecat Ahli Ketua Pengawas Pemilihan


KL: PKR memecat keahlian seorang Ketua Pengawas Pemilihan parti itu kerana didakwa menyalahguna kuasanya semasa proses pengundian.

Pengerusi Lembaga Disiplin PKR Datuk Dr Tan Kee Kwong berkata, Azrai Abdullah dari cabang Hulu Langat dipecat selepas didakwa menyalahgunakan kedudukan sewaktu proses pengundian di Cabang Batang Sadong pada 26 April lalu.

Melalui satu kenyataan, beliau juga memaklumkan tiga lagi turut digangtung keahlian atas kesalahan masing-masing.

Jol Jolhi Bee dari cabang Batang Sadong diberi surat tunjuk sebab dan digangtung keahlian sehingga siasatan selesai.

Beliau didakwa memenangi jawatan Ketua Cabang Batang Sadong tanpa bertanding, dan didakwa terlibat menanda kertas-kertas undi lain sewaktu proses pengundian di Cabang Batang Sadong pada 26 April 2014.

Dua lagi digangtung keahlian selama setahun iaitu Shanmuganathan a/l Velu dan Patmanathan a/l Nadarajah dari cabang Selayang.

Kedua -dua mereka didapati terlibat merempuh masuk ke dalam dewan dan mengganggu proses pengundian di Cabang Selayang pada 11 Mei 2014.

Keputusan itu dibuat selepas diteliti lembaga disiplin PKR dan dibentangkan kepada mesyuarat Biro Politik parti itu semalam yang dipengerusikan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Sementara itu penggantungan terhadap dua anggotanya Norizan Omar dan Azman Yaakob dari cabang Selayang ditarik balik dan hanya diberi amaran keras.

Keputusan itu dibuat selepas sesi pendengaran yang diadakan pada 31 Mei lalu. - HARAKAHDAILY 4/6/2014

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails