Saturday, June 07, 2014

Fara Fauzana: Berselendang Bukan Berhijab. Mengapa?














FARA FAUZANA lebih gemar menggunakan istilah berselendang berbanding hijab kerana dia masih dalam proses menukar imej secara berperingkat.

HALAMAN HIBURAN
"SAYA ikhlas mengenakan selendang dan buat masa ini. Banyak lagi yang perlu saya pelajari untuk memperbaiki diri. Ia tidak ada kaitan dengan mengubah penampilan saya kerana seorang lelaki."

Kata Fara Fauzana, 34, penyampai radio dan pengacara, yang mengambil keputusan untuk mengenakan selendang. Lapor Kosmo hari ini.

Ditanya,"Adakah anda bersedia untuk berhijab sepenuhnya?"

"Saya masih dalam proses untuk mengubah imej perlahan-lahan. Disebabkan itu saya menggunakan istilah berselendang bukan berhijab." Jawabnya.

Ditanya lagi, "Adakah gosip seperti ini merupakan petanda bahawa anda akan menamatkan zaman bujang?"

Dia menjawap ikhlas, terus terang dan tidak malu-malu lagi, "Usia saya semakin meningkat dan apa yang mampu dilakukan adalah berdoa. Saya juga berharap agar peminat di luar sana turut mendoakan saya dipertemukan dengan jodoh yang baik."

Komen Weblog Ibnu Hasyim: 'Berselendang ertinya memakai tudung. Ada tudung budaya yang tidak menepati ciri-ciri menutup aurat dalam agama Islam, dan ada 'hijab' yang memang dituntut sebagai pakaian wajib untuk Muslimah sejati.

Ya, mari kita sama-sama berdoa untuk beliau, sebutkan..

"Ya, Allah ya Tuhan kami, pertemukan anak gadis bernama Fara Fauzana ini dengan jodoh yang baik, sesuai dengan ciri-ciri dan kehendak agama Islam yang mulia ini."
 
Amin!!  (IH)

Lihat sebelum ini..
Juga
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis 
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails