Sunday, September 15, 2013

Buku Terkini Dr Mujahid: Berdialog Dengan Gereja...






PETALING JAYA: Sebuah buku nukilan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dato' Dr Mujahid Yusof Rawa (gambar) berjudul 'Berdialog dengan Gereja sebuah Travelog kedamaian' telah disempurnakan peluncuran awalnya oleh Pengarang Rencana dan Analisis The Malaysian Insider,  Zulkifli Sulong.

Majlis berlangsung di Old Town White Coffee, Seksyen 13, dekat sini, petang semalam.

Buku terkini Dr Mujahid memaparkan pengalaman beliau selaku Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional yang terlibat dalam dialog dengan pihak gereja, khususnya dalam isu kalimah Allah yang mencetuskan provokasi hubungan antara agama di negara ini. Dalam ucapan ringkasnya Dr Mujahid menyatakan bahawa buku ini bersifat santai supaya semua pihak dapat membacanya berbanding dengan penulisan akademik yang agak ketat disiplinnya.

Prof Madya Mat Rofa, seorang pakar metematik yang banyak terlibat dalam dialog antara agama turut dijemput membuat ulasan buku. Menurutnya, usaha berterusan perlu dilakukan untuk memahamkan orang ramai bahawa dialog antara agama adalah jalan ke hadapan dalam melihat hubungan antara agama terpelihara demi kedamaian.

Beliau juga menyebut sifat rahmat Islam adalah ciri utama keperluan dialog ini.

Zulkifli ketika berucap menyifatkan keterlibatan Dr Mujahid dalam dialog isu kalimah Allah bersifat proaktif dan menjelaskan keadaan di mana kisah perjalanan ini dikumpulkan dalam buku ini.

Pengerusi Eksekutif Ilham Books, Hisomudin Abu Bakar dalam ucapannya mengharapakan buku ini dapat memenuhi kehendak pasaran dalam buku-buku bertemakan dialog antara agama. Majlis diakhiri dengan sesi tandatangan dengan berbagai pihak berpusu-pusu untuk mendapatkan buku dan tandatangan penulis.

Buku berharga RM 25.00 itu boleh diperolehi di laman   www.facebook.com/ILHAMBooks atau hubungi  019 6740644 dan email ilhambooks@gmail.com.

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-18: 'PAS & Pemikiran Dr Mujahid'
E-Buku IH-18: 'PAS & Pemikiran Dr Mujahid' E-Buku IH-31: Minda Baru PAS?
E-Buku IH-31: Minda Baru PAS?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails