Thursday, November 03, 2011

Pejabat Akhbar Hina Nabi Dibakar. Tahniah!

BEBERAPA anggota bomba semalam berjalan di depan pejabat akhbar satira, Charlie Hedbo yang rosak akibat terbakar di Paris.

PARIS - Bangunan ibu pejabat sebuah syarikat akhbar yang sering menampilkan isu-isu menyindir di Perancis dibakar dan mengalami kerosakan teruk. Kebakaran itu berlaku selepas akhbar tersebut menyatakan bahawa Nabi Muhammad menjadi editor undangan.

Menurut seorang pegawai polis, kebakaran itu berlaku pada lewat malam kelmarin di akhbar Charlie Hebdo dan puncanya masih tidak diketahui. Tiada kecederaan dilaporkan dalam kejadian itu.

Pengarah akhbar tersebut yang menggunakan nama Charb memberitahu stesen televisyen BFM, banyak kerosakan yang berlaku termasuk maklumat di dalam komputer musnah. Kakitangan akhbar tersebut berkata, mereka menerima banyak ancaman akibat cerita Sharia Hebdo di akhbar tersebut yang merujuk kepada undang-undang Islam. - AP

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Maruah agama Islam wajib dijaga dan dibela oleh penganutnya. Kerana iman penganutnya perlu digilap supaya tidak dayus dan takut mati kerana agama. Banyak kisah-kisah dalam sejarah Islam menuntut begitu, untuk mendapat nikmat kemanisan iman. Hanya yang ada lidah yang tahu mencicip nikmat kemanisan iman itu.

Jadi tidak hairan kalau berita di atas benar, hal itu menasabah bisa terjadi, kerana jalan diplomasi sudah tertutup di negara itu. Tiada badan-badan atau kerajaan yang boleh diharap membela penghinaan ke atas Nabi SAW. Mereka pilih jalan mengikut kemampuan sendiri. Mulut penghina Nabi SAW perlu ditutup dengan apa cara sekali pun. Tahniah dan salam kepada mereka semoga Allah SWT memberkatimu!

IKLAN: Seluar Dalam Ajaib -Baik Untuk lelaki.
Seluar Dalam Ajaib

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails