Tuesday, August 16, 2011

Syiling Baru Malaysia Di Bawah Lambang Israel

By .

DUIT SYILING BARU MALAYSIA EDISI KETIGA MEMPUNYAI PERSAMAAN DENGAN BENDERA ISRAEL

TAHUKAH anda tentang duit syiling baru edisi ketiga yang akan mula dikeluarkan pada tahun depan???tahukah anda bagaimana rupa bentuk duit syiling baru edisi ketiga tersebut??tahukah anda jika anda perhatikan duit syiling baru edisi ketiga tersebut dengan teliti???sebelum aku menceritakan lebih lanjut tentang persamaan tu…mari kita tengok ciri-ciri duit syiling baru Malaysia edisi ketiga nieh melalui sumber dari BNM

Bahagian Hadapan Duit Syiling

Motif untuk denominasi 5 sen, 10 sen dan 20 sen memaparkan empat belas titik yang melambangkan tiga belas Negeri serta Wilayah Persekutuan. Motif untuk duit syiling 50 sen mempunyai lima garis mendatar yang melambangkan lima prinsip Rukun Negara.

Motif bagi setiap denominasi adalah seperti yang berikut:

Bahagian Belakang Duit Syiling

Bahagian belakang semua duit syiling 5 sen, 10 sen, 20 sen dan 50 sen memaparkan motif yang sama iaitu bunga raya, yang merupakan bunga kebangsaan dan angka yang menunjukkan tahun penempaan, nilai muka duit syiling dan perkataan ‘Bank Negara Malaysia ‘sebagai pihak berkuasa yang mengeluarkan duit syiling.

Kalau nak tau lebih lanjut tentang duit syiling baru ini boleh lah ke BNM Press Statements dan juga The Third Series of Malaysian Coins…jom tengok video duit syiling edisi ketiga nieh.

Klik video ini..

Berbalik pada cerita dan juga tajuk entry aku…aku dapat info nieh pun dari noktahhitam… mungkin gambar ini boleh menerangkan atau menunjukkan kat korang… korang cuba lihat dan teliti reka bentuk duit syiling baru edisi ketiga tu dengan lambang bendara Israel…

Apa pandangan anda??

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails