Thursday, July 21, 2011

Andainya Saya Belum Bertudung... -Artis Aishah

HALAMAN HIBURAN
Aishah di Kota Bharu
KOTA BHARU, 21 Julai 11: “Andainya saya masih belum bertudung, tentu kerajaan Kelantan tidak menjemput saya kan?” soalnya sambil tersenyum. Itulah penyanyi terkenal di Kelantan (gambar), Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Arifin, 45.

Beliau melahirkan rasa syukur berikutan imejnya yang bertudung, beliau diundang kali kedua oleh kerajaan Kelantan untuk membuat persembahan di negeri itu. Menurutnya, mungkin kerana memenuhi syarat yang telah ditetapkan beliau sekali lagi diundang untuk membuat persembahan tertutup di negeri itu.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas majlis Sambutan Hari Wanita Peringkat Kerajaan Kelantan, di Kelantan Trade Cantre (KTC), di sini tengahari tadi yang dirasmikan oleh anggota exco kerajaan negeri, Wan Ubaidah Omar.

Beliau bagaimanapun berkata, sekiranya hanya beliau dan artis Nora sering dijemput, ini bererti masih belum ramai lagi artis (penyanyi) yang pakai tudung. “Ini merugikan masyarakat, sebab setiap lagu-lagu yang didendangkan bukan hanya sekadar lagu, sebaliknya membawa mesej yang bermakna pada masyarakat,”ujarnya.

Sehubungan itu, beliau turut berharap artis wanita khususnya penyanyi supaya turut menampilkan imej bertudung kerana rezki ada di mana-mana. Aishah kini dalam persiapan untuk melahirkan album baru irama pop, namun yang bermesej sesuai untuk kehidupan masyarakat sama ada sebagai seorang anak atau ibu.

Sempena program itu Aishah menyampaikan lapan buah lagu, iaitu lagu untuk Wanita, Janji Manismu, empat lagu medlay yang bertemakan ibu, Syurga Di Telapak Kaki Ibu termasuk zikir dan Anak. Ustazah Asni Mansur personality tv turut diundang untuk menyampaikan motivasinya pada program yang bertemakan Tangan Menghayunkan Buaian Menggegarkan Dunia.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Model cara pendekatan yang dibawa oleh Kerajaan Kelantan dan Tok Guru Nik Aziz setelah PAS mengambil alih kira-kira 20 tahun lalu, kini membuahkan kejayaan.

1. Mampu mengketegahkan artis-artis bermoral dan majlis-majlis hiburan anti maksiat, yang jarang berlaku di negara-negara umat Islam, atau Kerajaan Pusat sekalipun.

2. Berjaya menaikkan taraf artis ke darjat yang tinggi mulia, terhindar dari penyalahgunaan dadah, moral rendah, pakaian lucah dan tidak menutup aurat, terutama artis wanitanya.

3. Memperluaskan konsep ini (dakwah) kepada bidang-bidang hiburan yang lain, lakonan, perfileman, kesenian dan lain-lain.

3. Patut menjadi contoh bagi negeri-negeri Pakatan lain, atau negeri di bawah tadbiran BN sekalipun, kalau mereka mahu kepada kebaikan dan negara kebajikan.

4. Kerajaan Persekutuan perlu sedar dan memperbetulkan akta hiburan negara yang ada.(IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails